MuscleMeat

Vet verliezen en tegelijk spieren winnen is mogelijk (1 bezoeker)

Vet verliezen en tegelijk spieren winnen is mogelijk


  • Totaal stemmers
    277

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is mogelijk, heb het ook al ervaren.

Hoewel het als naturel niet evident is.
 
Klopt wel wat de meeste zeggen, bij mij was het ook het geval de eerste paar maanden.
Nu begin ik terug vetter te worden :p
 
Ben 5 kilo zwaarder geworden en (niet de bedoeling) gezakt van 10% naar 5,6 % vet..
dus is zeker wel mogelijk..

Hier worden twee zaken door elkaar gehaald. Een vetpercentage dat zakt is wat anders dan vetverlies. Het percentage geeft alleen de verhoudingen van je lichaamssamenstelling. Je wordt 5KG zwaarder en je vetpercentage zakt, dan ben je vetvrije massa aangekomen. Ben je dan ook vet verloren? Hoeft zeker niet. Je kunt zelfs in vetmassa zijn gegroeid.

Over de stelling; Je kunt groeien in spiermassa en vet verliezen. Dit vraagt om grote discipline kennis qua voeding en training (en van het eigen lichaam).
Bij beginnelingen is het bijna standaart dat dit in meer of mindere mate gebreurt.
 
Hier worden twee zaken door elkaar gehaald. Een vetpercentage dat zakt is wat anders dan vetverlies. Het percentage geeft alleen de verhoudingen van je lichaamssamenstelling. Je wordt 5KG zwaarder en je vetpercentage zakt, dan ben je vetvrije massa aangekomen. Ben je dan ook vet verloren? Hoeft zeker niet. Je kunt zelfs in vetmassa zijn gegroeid.

Over de stelling; Je kunt groeien in spiermassa en vet verliezen. Dit vraagt om grote discipline kennis qua voeding en training (en van het eigen lichaam).
Bij beginnelingen is het bijna standaart dat dit in meer of mindere mate gebreurt.

Deze man heeft het bij het rechte eind. VVM stijgt dus vet% daalt.
 
Ben eens benieuwd wat de guru's hierover te vertellen hebben.
 
Naturel moeilijk maar met AAS zeker!
 
Hier worden twee zaken door elkaar gehaald. Een vetpercentage dat zakt is wat anders dan vetverlies. Het percentage geeft alleen de verhoudingen van je lichaamssamenstelling. Je wordt 5KG zwaarder en je vetpercentage zakt, dan ben je vetvrije massa aangekomen. Ben je dan ook vet verloren? Hoeft zeker niet. Je kunt zelfs in vetmassa zijn gegroeid.

Over de stelling; Je kunt groeien in spiermassa en vet verliezen. Dit vraagt om grote discipline kennis qua voeding en training (en van het eigen lichaam).
Bij beginnelingen is het bijna standaart dat dit in meer of mindere mate gebreurt.

Spijker op zn kop denk ik zo. Klinkt heel aannemelijk.
 
yes, van de week nog laten meten.. kan die rommel wel inscannen.. gaat alleen ff duren want scanner is op de beneden computer niet aangesloten.

electries gemeten dus dat zegt al genoeg
 
Vet verliezen en spiermassa opbouwen kan zeker tegelijk. Toen ik begon met mijn 5/6x per week krachttraining schema gainde ik zeker spiermassa en werd tevens een stuk droger.

Ik geloof ook eigenlijk niet in het cutten/bulken verhaal. Ik heb een paar maanden echt gebulkt, maar veel spiermassa heb ik er niet mee gewonnen, wel vet. Met een clean bulk had ik waarchijnlijk net zoveel spiermassa gapakt maar dan zonder het vet. Ik denk dat een verpercentage van 12-15% best goed is om spiermassa mee te bouwen, zodanig dat je vetpercentage constant blijft.
 
Ja is mogelijk.

- Als je terugkomt na een lange periode van niets gedaan te hebben.
- Als je net begint.
 
Hier worden twee zaken door elkaar gehaald. Een vetpercentage dat zakt is wat anders dan vetverlies. Het percentage geeft alleen de verhoudingen van je lichaamssamenstelling. Je wordt 5KG zwaarder en je vetpercentage zakt, dan ben je vetvrije massa aangekomen. Ben je dan ook vet verloren? Hoeft zeker niet. Je kunt zelfs in vetmassa zijn gegroeid.

Over de stelling; Je kunt groeien in spiermassa en vet verliezen. Dit vraagt om grote discipline kennis qua voeding en training (en van het eigen lichaam).
Bij beginnelingen is het bijna standaart dat dit in meer of mindere mate gebreurt.

+1
als je vvm aankomt daalt dus automatisch je vet percentage mits je geen vet aankomt
 
Ja is mogelijk.

- Als je terugkomt na een lange periode van niets gedaan te hebben.
- Als je net begint of goeie gear heb.

klopt, anders dus echt nooit. als je vet wilt verliezen moet je meer kcal verbruiken dan je er in duwt en andersom bij massa opbouwen
 
Ben 5 kilo zwaarder geworden en (niet de bedoeling) gezakt van 10% naar 5,6 % vet..
dus is zeker wel mogelijk..

Tja..., wat moet ik hiervan zeggen. Sorry, ik geloof je niet :D Maar in jou geval wel ;)

Nu ga je zeker zeggen dat ik jaloers ben en/of niet goed train :p
 
In theorie wel. In praktijk ben ik nog niemand tegengekomen die er blijvend resultaat mee bereikt heeft.

En hoe gaat die theorie in zijn werk dan?
 
Als je al je eten, trainingen en rust goedtimed, exact weet hoe je lichaam reageert op wat en hoe je moet trainen voor optimale spiermassa misschien wel... En daarbij moet je het liefst ook in een klooster wonen met 0 stress en 20duizend vrouwen om je heen die allemaal niet zeuren en zeiken.
 
En hoe gaat die theorie in zijn werk dan?
Als je genoeg vetreserves hebt zou je zelfs bij een tekort aan energie genoeg eiwit kunnen opsparen uit de voeding en zo spiermassa opbouwen. Wat je eigenlijk doet is vet omzetten naar spieren (niet letterlijk) maar de energie die je kwijtraakt via het vetweefsel houd je zeg maar over aan eiwit. Probleem is dat dit zeker niet kan op lagere vetpercentages en een ander probleem is dat wanneer je cortisol stijgt je al snel ook eiwit gaat afbreken. Ik denk dat het dus slechts in bepaalde omstandigheden kan en bij de ene wat makkelijker dan bij de andere.
 
Als je genoeg vetreserves hebt zou je zelfs bij een tekort aan energie genoeg eiwit kunnen opsparen uit de voeding en zo spiermassa opbouwen. Wat je eigenlijk doet is vet omzetten naar spieren (niet letterlijk) maar de energie die je kwijtraakt via het vetweefsel houd je zeg maar over aan eiwit. Probleem is dat dit zeker niet kan op lagere vetpercentages en een ander probleem is dat wanneer je cortisol stijgt je al snel ook eiwit gaat afbreken. Ik denk dat het dus slechts in bepaalde omstandigheden kan en bij de ene wat makkelijker dan bij de andere.

Ok, intressant. Ik heb in ieder geval genoeg vetreserves dus ik kan het proberen.
 
Zonder AS... als je voeding heel goed en stipt is, je inspanning buiten de gym minimaal, en binnen de gym niet te intensief maar ook zeker niet te slap, kun je als gevorderde een klein beetje spier massa winnen terwijl je huidplooiien dalen. Maar dan moet je denken aan 200 tot 300 gram zuivere spiermassa op een periode van een stricte 2 maanden.
 
1. Als beginner
2. Als genetic freak
3. Als kuurder
4. Als extreme chubb.

Behoor jij tot geen van deze 4? Pech gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven