AndroidHealthClinic

Vet verliezen langer dan uur?

Bezoekers in dit topic

cybersul

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
12
Waardering
0
Beste Mensen,

Ik vroeg me af als je een uur cardio doet verlies je toch ook spiermassa teminste dat heb ik vaak gelezen ik doe zelf 30 min maar ik verbrand er weel 350 calorieen door. Maar ik moet ik overgaan naar 1 uur als ik sneller vet wil verbranden?

Mvg,
Thijs
 
Manman, bewegen doe je ook omdat het leuk is. Natuurlijk zijn we hier van de spiermassa maar om het langdurig vol te houden moet je de teugels ook eens laten gaan. Als je een bepaalde sport leuk vind dan doe je dat. Of speel jij alleen een eerste helft, sorry trainer ik verlies nu spieren ik kan onmogelijk verder nu maar ik ik ben wel kei gemotiveerd en heb er veel zin in.
 
gaan met die banaan. bij cutten hoort nou eenmaal wat spierverlies al wil je echt droog staan
 
Manman, bewegen doe je ook omdat het leuk is. Natuurlijk zijn we hier van de spiermassa maar om het langdurig vol te houden moet je de teugels ook eens laten gaan. Als je een bepaalde sport leuk vind dan doe je dat. Of speel jij alleen een eerste helft, sorry trainer ik verlies nu spieren ik kan onmogelijk verder nu maar ik ik ben wel kei gemotiveerd en heb er veel zin in.


wat een onzin, hij blaast toch geen voetbalwedstrijd af voor spierbehoud? Hij wil gewoon weten hoelang ie moet cutten.

ot: je zal met 1 uur uiteraard meer verbranden dan met 30 minuten, maar dit zal steeds meer gepaard gaan met mogelijk spierverlies. Aan jezelf wat je er mee wil, probeer anders eerst s 3 kwartier als middenweg.
 
langer dan een uur cardio (1 sessie) ga je je gains langzamerhand vernken,zeker als natural
je kunt dan beter 2sessies doen van bijv 40 minuten , eensochtends en een savonds.
 
Manman, bewegen doe je ook omdat het leuk is. Natuurlijk zijn we hier van de spiermassa maar om het langdurig vol te houden moet je de teugels ook eens laten gaan. Als je een bepaalde sport leuk vind dan doe je dat. Of speel jij alleen een eerste helft, sorry trainer ik verlies nu spieren ik kan onmogelijk verder nu maar ik ik ben wel kei gemotiveerd en heb er veel zin in.

je reply slaat kant noch wal man, waar heb je het over???
 
Zie de logica ook niet idd..
 
ik snap wel wat wandelaar probeert duidelijk te maken met z'n post: dat er soms veelste overdreven gedaan wordt over spierverlies, of je nou 30 min cardio doet of 60 min, je zult echt geen verschrikkelijk grote massa's spier verliezen. Er zijn genoeg gasten die 3x per week hun benen uit hun lijf rennen op een voetbalveld en ook geen grote hoeveelheid spiermassa verliezen
 
Als je sneller vet wilt verliezen, waarom ga je dan niet 2 keer zo snel cardio-en in die 30 minuten.
Wil je langer vet verliezen, doe dan langer cardio.
 
Hoeveel massa verlies je eigelijk na uur Cardio?


Stel je met 1 training heb je 100 gram spiermassa er bij.
EN na uur Cardio 1 gram verlies?
Of wel meer?
 
euh... ik heb ergens eens gelezen dat 9 calorieën overeenkomt met 1 gram vet. Maar het is natuurlijk niet gezegd dat je al je energie uit je vet haalt, dus zeg maar: 1 gram vet levert 9 calorieën. Dan kan je al wat berekeningen maken, als je ervan uitgaat dat je enkel energie uit vet haalt tijdens de training.
 
Als je sneller vet wilt verliezen, waarom ga je dan niet 2 keer zo snel cardio-en in die 30 minuten.Wil je langer vet verliezen, doe dan langer cardio.


omdat dat niet werkt. Je vetverbranding is optimaal bij een bepaalde hartslag, als je je snelheid opschroeft werkt dat uiteindelijk niet mee.
 
omdat dat niet werkt. Je vetverbranding is optimaal bij een bepaalde hartslag, als je je snelheid opschroeft werkt dat uiteindelijk niet mee.

Idd, ik doe nu 2 maal per dag 40 min cardio met een hartslag van ong 120.
 
omdat dat niet werkt. Je vetverbranding is optimaal bij een bepaalde hartslag, als je je snelheid opschroeft werkt dat uiteindelijk niet mee.

Natuurlijk wel.

Vetverbranding is "optimaal" als je licht te slapen... 100% vet verbranding, alleen verbrand je zo weinig dat het geen zoden aan de dijk zet. Zolang je onder de verzuringsgrens bezig bent ben je aeroob bezig en verbrand je voornamelijk vet. Daarbij komt dat het verbranden van koolhydraten tijdens een training wel degelijk kleidt tot vetverlies aan het einde van de dag !! Dus zelfs pure sprints zouden al moeten helpen.

De vetverbranding is in percentages misschien dan wel niet "optimaal". maar een kleiner percentage van een groter getal is nog steeds een groter getal.

Stel je verbrand 90% vet bij een inspanning van 300 Cal/uur... = 270 Cal in vet

Stel je verbrand "slechts" 70% vet bij een inspanning van 600 Cal/uur = 420 Cal in vet

Dus.... FOCUS NIET OP DE VETVERBRANDINGSZONE ! maar ga eens echt je best doen :)
 
Natuurlijk wel.

Vetverbranding is "optimaal" als je licht te slapen... 100% vet verbranding, alleen verbrand je zo weinig dat het geen zoden aan de dijk zet. Zolang je onder de verzuringsgrens bezig bent ben je aeroob bezig en verbrand je voornamelijk vet. Daarbij komt dat het verbranden van koolhydraten tijdens een training wel degelijk kleidt tot vetverlies aan het einde van de dag !! Dus zelfs pure sprints zouden al moeten helpen.

De vetverbranding is in percentages misschien dan wel niet "optimaal". maar een kleiner percentage van een groter getal is nog steeds een groter getal.

Stel je verbrand 90% vet bij een inspanning van 300 Calorie/uur... = 270 Calorie in vet

Stel je verbrand "slechts" 70% vet bij een inspanning van 600 Cal/uur = 420 Cal in vet

Dus.... FOCUS NIET OP DE VETVERBRANDINGSZONE ! maar ga eens echt je best doen :)


waar denk je dat die 20% verschil nou in zit dan..? Niet in kh, want die ben je al kwijt voordat je je vetreserves aanspreekt, dus dan kom je automatisch uit bij je lichaamseigen eiwit...voor vetverbranding misschien beter, maar voor spierbehoud absoluut niet. Het ging hier immers om vetverbranding.
 
Maar dus langer dan 40 min is spier verlies? En als ik dan een shake na afloop neem? Want ik wil geen spierverlies dat is een wereldramp :'(
 
Voor 1kg vet te verliezen, moet je 7000Kcal verbranden!
Enjoy;)
 
Maar dus langer dan 40 min is spier verlies? En als ik dan een shake na afloop neem? Want ik wil geen spierverlies dat is een wereldramp :'(



zou eerder een shake voor dan na je cardio nemen. ong 45min ervoor.
 
waar denk je dat die 20% verschil nou in zit dan..? Niet in kh, want die ben je al kwijt voordat je je vetreserves aanspreekt, dus dan kom je automatisch uit bij je lichaamseigen eiwit...voor vetverbranding misschien beter, maar voor spierbehoud absoluut niet. Het ging hier immers om vetverbranding.

Bullshit !
 
Pfff, ik doe in de zomer altijd heel veel andere sporten, voetballen, basketballen, tennissen, batmintonnen...Uren per dag zelfs. Dit zal mijn vooruitgang inderdaad wel tegenhouden, maar wtf ik ben op deze planeet om te leven en te genieten.
 
Back
Naar boven