AndroidHealthClinic

vet verliezen met hr van 100

Bezoekers in dit topic

user2233

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
9
Waardering
0
Overal lees ik dat het aangeraden wordt om in een bepaalde hart ritme zone te blijven om optimaal vet te verbranden. Voor mij zou dit zijn 120-140.

Maar ik kan veel langer en lekkerder fietsen op mijn hometrainer als ik fiets met een hartslag van ongeveer 100.

Ik verbrand wel mindercalorieen dan in de zelfde tijd. Maar verbrand ik evengoed nog vet? (zoja , hoeveel %?)
 
Overal lees ik dat het aangeraden wordt om in een bepaalde hart ritme zone te blijven om optimaal vet te verbranden. Voor mij zou dit zijn 120-140.

Maar ik kan veel langer en lekkerder fietsen op mijn hometrainer als ik fiets met een hartslag van ongeveer 100.

Ik verbrand wel mindercalorieen dan in de zelfde tijd. Maar verbrand ik evengoed nog vet? (zoja , hoeveel %?)

haha oh echt?

ja je verbrand nog steeds vet, maar wel minder omdat je ook minder kcal verbrand. hoeveel dat is weet niemand :)
 
procentueel verbrand je juist meer vet met een lagere hartslag, het duurt alleen langer voordat je net zoveel vet hebt verbrand, maar als je de tijd hebt.... veel plezier.
 
Je hebt mensen die een hartslag in rust van 100 hebben. Als de ideale zone 120-140 is voor jou train dan op een hr 130, zoveel meer inspanning is dat niet of doe gewoon hiit als je niet lang maar wel intensief wil trainen.
 
Back
Naar boven