MuscleMeat

Vet verliezen / Spieren opbouwen

Bezoekers in dit topic

Agepagelage

Novice
Lid geworden
3 apr 2020
Berichten
15
Waardering
1
Ik heb een vraag over ver verliezen en spieren opbouwen. Misschien kunnen jullie me daarbij helpen.

Ik wil beginnen met sporten en wat spieren opbouwen (geen bomaar ik heb geen idee wat ik nou in mijn situatie moet doen. Iedereen zegt weer wat anders.

Ik ben 175 cm lang en weeg 67 kilo. Ik ben overal dun maar ik heb teveel vet op m’n buik en rondom m’n heupen en billen. Je kan op google afbeeldingen zoeken op Skinny fat.

Wat is het beste om te doen? Bulken, cutten of op onderhoud eten? Mij lijkt het logischer om te cutten aangezien ik af wil van mijn vet maar ik weeg al relatief weinig.

Is het aan te raden om vaak per week cardio te doen als bijvoorbeeld fietsen? Zo ja, hoe vaak en hoe lang?

Wat zouden jullie in deze situatie doen?
 
U onderhoud kcal uitzoeken en hard trainen, opvolgen wat er gebeurt
 
Skinny fat, maar dan klinkt het logisch om te cutten? Volgens mij staat er bij elke uitleg over skinny fat dat je geen spieren hebt en dat je die moet ontwikkelen. Spieren ontwikkel je het snelst door boven je onderhoud te gaan eten. Men roept dan gelijk bulken, en dat is het in principe ook, maar ik krijg steeds meer het idee dat bij bulken/cutten gelijk extreme shit gedacht word.

Cardio doe je voor je gezondheid en je cut een handje te helpen, dus tenzij je het erg leuk vind, zou ik hier niet extra energie en motivatie in stoppen. Als je al niet van huis uit graag aan cardio EN krachttraining doet, dan is dat te vergelijken met iemand die a-ritmisch is en voor 2 instrumenten kiest :D

Mijn advies, ga vol voor de gewichten, wandel af en toe voor je gezondheid, eet lekker veel van de (semi)gezonde dingen zonder schema of tracken en kijk wat de spiegel laat zien na een maandje/periode waarin je goed getraind hebt. Nou juist bij skinny fat kan de weegschaal je rare katten sprongen laten maken door een gewichtstoename te laten zien, terwijl je er beter uit ziet. Met een goede spier/vet verhouding kun je zomaar 75kilo wegen in jou geval.

Dus twijfel je over bulken of cutten, dan kun je ook gewoon geen van beiden doen. 1 ding is zeker, krachttraining en gezonde voeding (genoeg eiwitten/vet) gaan je in het begin toch wel helpen. In principe van Jelleggg ook in het kort zegt, maar nu met de 'waarom' erbij ;)

Je hebt maar motivatie tot een bepaalde hoogte op de lange termijn en dus kun je het beter stapsgewijs en relaxed verbeteren dan in 1x al die motivatie te gebruiken. Zoals met een crashdieet er vol voor gaan en dan weer vol terugvallen. Het is in het eerste jaar al enorm knap als je van je krachttrainningen een gewoonte maakt en je elke dag standaard genoeg eiwitten naar binnen krijgt zonder gekke dieet achtige dingen te hoeven doen.
 
Dit zal wel wat meevallen.
Ik zou gewoon rond onderhoud eten en krachttraining gaan doen. Zul je wel wat spiermassa aanzetten en miss wat vet verbranden.
Kun je optioneel hier en daar wat cardio toevoegen.
De antwoorden zijn echt niet heel veel anders deze ronde. Het is je allemaal al uitgelegd.

Je hebt vooral een gebrek aan spier, ga eens trainen.

Veel succes!
 
ik heb zolang lopen aankloten om maar een laag vet% te hebben, dat stond mn progressie mega in de weg. Gewoon hard trainen met gewichten en accepteren dat je wat vet op je buik hebt. Door het consistent trainen zul je je hele lijf zien veranderen.
 
ik heb zolang lopen aankloten om maar een laag vet% te hebben, dat stond mn progressie mega in de weg. Gewoon hard trainen met gewichten en accepteren dat je wat vet op je buik hebt. Door het consistent trainen zul je je hele lijf zien veranderen.
Jaa same here. Ik geef jou (agepagelage) ook hetzelfde advies. Gewoon massa aankomen en pas volgend jaar voorjaar denken aan een cut. Anders word je ook niet sterker en laat je gains liggen. Is mij ook overkomen.
Maar vooral gewoon lol hebben en volhouden, en genoeg eiwitten en kcal eten :thumb:
 
ik heb zolang lopen aankloten om maar een laag vet% te hebben, dat stond mn progressie mega in de weg. Gewoon hard trainen met gewichten en accepteren dat je wat vet op je buik hebt. Door het consistent trainen zul je je hele lijf zien veranderen.
Herkenbaar
 
Jaa same here. Ik geef jou (agepagelage) ook hetzelfde advies. Gewoon massa aankomen en pas volgend jaar voorjaar denken aan een cut. Anders word je ook niet sterker en laat je gains liggen. Is mij ook overkomen.
Maar vooral gewoon lol hebben en volhouden, en genoeg eiwitten en kcal eten :thumb:
Het is inderdaad een mindfuck, door hoge kcal kom je aan in vet en dat blijft fucken met je mind waardoor je geneigd bent minder te eten omdat je geen gains denkt te zien.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een mindfuck, door hoge kcal kom je in aan in vet en dat blijft fucken met je mind waardoor je geneigd bent minder te eten omdat je geen gains denkt te zien.
Ja dat heb ik ook
 
Ja dat heb ik ook
Die gains zijn er echter wel, sterker worden is ook een gain, meer uithoudingsvermogen ook, het enige wat we moeten aanpassen is onze mindset, dat ideaalbeeld in onze kop van een grote gespierde hunk, is gewoon verre van realistisch.

De veranderingen komen in stappen en zijn door anderen beter op te merken dan door jezelf. It takes some time, als je geen deadline hebt zoals een contest zou ik het lekker allemaal rustig aan gaan doen want ik heb ook veel gains moeten inleveren door overtrainen. Ik was klaar in de sportschool en thuis ging ik nog met losse gewichten aan de gang, weinig rusten...
zo’n graf balans wil je niet, zeker een half jaar weggegooid op deze wijze.
 
Laatst bewerkt:
Die gains zijn er echter wel, sterker worden is ook een gain, meer uithoudingsvermogen ook, het enige wat we moeten aanpassen is onze mindset, dat ideaalbeeld in onze kop van een grote gespierde hunk, is gewoon verre van realistisch. De veranderingen komen in stappen en zijn door anderen beter op te merken dan door jezelf. It takes some time, als je geen deadline hebt zoals een contest zou ik het lekker allemaal rustig aan gaan doen want ik heb ook veel gains moeten inleveren door overtrainen. Was ik klaar in de sportschool, thuis nog met losse gewichten aan de gang, weinig rusten...
Pff kloten maat. Ja dat isbhet vooral in je koppie. Daar heb ik ook last van vind het kloten als ik niet droog ben in de zomer op een festival ofso en ik zie een guy die wel volledig ripped is.
 
Pff kloten maat. Ja dat isbhet vooral in je koppie. Daar heb ik ook last van vind het kloten als ik niet droog ben in de zomer op een festival ofso en ik zie een guy die wel volledig ripped is.
Ja ik snap wat je bedoelt, laat hij zijn borstspieren bewegen om de chicks aan te trekken, het enige wat wij dan laten bewegen zijn de hangtieten.
 
Ja ik snap wat je bedoelt, laat hij zijn borstspieren bewegen, het enige wat wij dan bewegen zijn de hangtieten.
Kloten maarja die guy heeft er ook hard voor gewerkt. Alles heeft zen tijd nodig
 
Kloten maarja die guy heeft er ook hard voor gewerkt. Alles heeft zen tijd nodig
Dat bedoel ik, je voelt je kut maar het motiveert wel, die Thomas heb en af toe wel een punt en wrijft dit in onze face met een fucking reden.
 
Dat bedoel ik, je voelt je kut maar het motiveert wel, die Thomas heb en af toe wel een punt en wrijft dit in onze face met een fucking reden.
Had dit jaar ook wel iets droger willen zijn maarja kon het niet meer volhouden na 5maand. En ik ben tevreden met het resultaat heb nog niet zoveel massa dus droger dan wat ik nu ben had er toch niet uitgezien.
 
Thomas heeft een ziek fysiek abnormaal
Die gast is gewoon dedicated, alleen zo bereik je wat in het leven, geen twijfels hebben en gewoon ervoor gaan, het woordje impossible is daarom ook zo tricky, zie vetgedrukte, laat je niet gek maken, het is de mind wat ons dwarsboomt.
 
Die gast is gewoon dedicated, alleen zo bereik je wat, geen twijfels hebben en gewoon ervoor gaan, het woordje impossible is daarom ook zo tricky, zie vetgedrukte, laat je niet gek maken, het is de mind wat ons dwarsboomt.
Legend die thomas
 
Legend die thomas
Ik moet toegeven dat ik hem sterk vind wanneer hij over zijn kwetsbare momenten schrijft in het hele body building proces. Daar is hij gewoon open en eerlijk over, geen bullshit of het willen verbloemen, dat vind ik sterk, kan ik niet omheen.
 
Ik moet toegeven dat ik hem sterk vind wanneer hij over zijn kwetsbare momenten schrijft in het hele body building proces. Daar is hij gewoon open en eerlijk over, geen bullshit of het willen verbloemen, dat vind ik sterk, kan ik niet omheen.
Ja dat vind ik ook mooi. Draait nergens om heen vind zijn reacties ook altijd goud altijd mensen bashen om hun haarlijn geweldig vind ik dat
 
Back
Naar boven