XXL Nutrition

Vet verliezen zonder cardio

Bezoekers in dit topic

Luukiejj

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
23 jan 2013
Berichten
789
Waardering
61
Lengte
1m89
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Beste BB'ers,

Ik sport nu al een hele tijd 6 dagen in de week, vooral om wat spieren op te bouwen, maar mijn echte doel is zo veel mogelijk vet te verliezen, in ieder geval tot ik mijn abs kan zien.

Ik heb de grootste hekel aan cardio. Ik sta nog geen 3 minuten op de loopband, en dan ga ik eraf om vervolgens wat ijzer te tillen.

Kan ik, om vet te verliezen, gewoon 6 dagen in de week krachttraining blijven doen, of gaat dat écht véél langer duren om het overtollige vet te verbranden?

Ik krijg morgen voor het eerst mijn fatburner tabletten binnen (Perfect Burn)
 
Je kan tot een bepaald punt komen door je voeding aan te passen, uiteindelijk zal het wel noodzakelijk zijn om cardio te gaan doen, en het zal uiteraard ook sneller gaan met cardio
 
dan zal ik binnenkort de bokszak maar is ophange
 
Laatst bewerkt:
Richting de 10% hoef je (nog) geen cardio te doen. Dit kun je ook bewerkstelligen middels je dieet.
 
Ben van 100kg naar 80 gegaan zonder 1 minuut cardio te doen dus is perfect mogenlijk
 
Ben van 100kg naar 80 gegaan zonder 1 minuut cardio te doen dus is perfect mogenlijk

Ik ben nu binnen een aantal maanden al van 109 naar 99 kg gegaan, hoewel mijn weegschaal steeds andere getallen aangeeft.
 
Beter ook even werken met een huidplooimeter. Gewicht is niet zo belangrijk (kan vanalles zijn).
 
Beter ook even werken met een huidplooimeter. Gewicht is niet zo belangrijk (kan vanalles zijn).

Vetpercentage is inderdaad het belangrijkst. En als je je regelmatig wilt wegen, op dezelfde tijdstippen wegen en consequent zijn met je voedingsschema dus je 100% eraan houden. Op die manier laat je niets aan het toeval over. Dit weet je misschien al, maar goed, dit is wel een belangrijk punt vind ik. Succes nog met cutten!
 
Meet je vetpercentage en ga je voedingsbehoefte berekenen. Ga hier een klein stukje onder zitten qua kcal (dus geen crashdieet van 1000+kcal te weinig) en zorg dat je de hele dag door blijft eten.
Verder zou ik niet te veel van die fatburners verwachten, zie het meer als een extra duwtje in de rug als je al aardig droog staat.

Verder:
Lees de stickies!!
 
Ik ben geen bodybuilder, niet zo serieus als de meeste hier. Mijn voedingsschemazit in mijn hoofd, is niet precies afgewogen en berekent etc. Ik let op dat ik gezond eet en niet te veel of te weinig. Ik heb gewoon geen tijd/geld/ruimte om overal en altijd speciale maaltijden te hebben. Ik eet sochtends een bak havermout, om 11 uur een stuk fruit. Tussen de middag eet ik 2 sneetjes brood met kipfilet. Dan eet ik rond 3 uur weer een stuk fruit en een bakje yoghurt. Om 18.00 eet ik vaak gewoon aardappelen, groente, vlees(vaak mager vlees of vis). Dan neem ik rond 20.30 nog een shake whey eiwitten(40 gram).

Ik weet niet precies hoeveel kcal ik hiermee binnen krijg. Op die site om je kcalverbruik te meten kwam er uit dat mijn lichaam standaart 2200 kcal nodig heeft, en ik heb 3800 kcal nodig om niet af te vallen en niet aan te komen. Moet ik nu dan 250 kcal onder 2200 zitten, of 250 kcal onder 3800 ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen bodybuilder, niet zo serieus als de meeste hier. Mijn voedingsschemazit in mijn hoofd, is niet precies afgewogen en berekent etc. Ik let op dat ik gezond eet en niet te veel of te weinig. Ik heb gewoon geen tijd/geld/ruimte om overal en altijd speciale maaltijden te hebben. Ik eet sochtends een bak havermout, om 11 uur een stuk fruit. Tussen de middag eet ik 2 sneetjes brood met kipfilet. Dan eet ik rond 3 uur weer een stuk fruit en een bakje yoghurt. Om 18.00 eet ik vaak gewoon aardappelen, groente, vlees(vaak mager vlees of vis). Dan neem ik rond 20.30 nog een shake whey eiwitten(40 gram).

Ik weet niet precies hoeveel kcal ik hiermee binnen krijg. Op die site om je kcalverbruik te meten kwam ik geloof ik tussen de 3000 en 3500 kcal

Ja hoor,.. mag dan wel een gigantisch grote bak havermout zijn
 
Je hoeft ook niet speciaal 'voer' te kopen, gewoon je calories tellen dan... scheelt al een hoop.
 
Ik heb zelfs in wedstrijdvoorbereiding geen cardio gedaan alleen cals geleidelijk afbouwen.
 
Ik ben geen bodybuilder, niet zo serieus als de meeste hier. Mijn voedingsschemazit in mijn hoofd, is niet precies afgewogen en berekent etc. Ik let op dat ik gezond eet en niet te veel of te weinig. Ik heb gewoon geen tijd/geld/ruimte om overal en altijd speciale maaltijden te hebben. Ik eet sochtends een bak havermout, om 11 uur een stuk fruit. Tussen de middag eet ik 2 sneetjes brood met kipfilet. Dan eet ik rond 3 uur weer een stuk fruit en een bakje yoghurt. Om 18.00 eet ik vaak gewoon aardappelen, groente, vlees(vaak mager vlees of vis). Dan neem ik rond 20.30 nog een shake whey eiwitten(40 gram).

Ik weet niet precies hoeveel kcal ik hiermee binnen krijg. Op die site om je kcalverbruik te meten kwam er uit dat mijn lichaam standaart 2200 kcal nodig heeft, en ik heb 3800 kcal nodig om niet af te vallen en niet aan te komen. Moet ik nu dan 250 kcal onder 2200 zitten, of 250 kcal onder 3800 ?

Dergelijke formules zijn natuurlijk enkel indicatie, afgaande op je stats zou ik beginnen op 3000 kcal, wekelijks je progressie testen, val je te weinig af trek je hier pakweg 200 kcal van af. Daarom is het tellen van calorieen imo wel een must, belangrijker dan gewoon kijken of je voeding "gezond" is, er zijn er hier diezelf kunnen cutten op junkfod (IFYM). Wat niet wil zeggen dat je op de calorie juist zit, gewoon grove schattingen werken ook wel.
 
Meten is weten. Ik zou wel mn calorieen bijhouden, evenals je eiwitten. Kun je beetje met je vetten en carbs spelen als je wilt.

Je hoeft helemaal geen ´speciale´ maaltijden op zak te hebben, whatever that means.

Zolang je maar een calorietekort creeert en je eiwitjes hoog houdt dus.

Cardio is helemaal niet nodig, zolang je een tekort blijft houden val je af zo simpel is dat.

Voor je calorie behoefte kun je naar deze site gaan: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

En klaar ben je!
 
Ik heb zelfs in wedstrijdvoorbereiding geen cardio gedaan alleen cals geleidelijk afbouwen.

In mijn ogen hier het bewijs dat je geen cardio nodig hebt om droog te worden. Voor sommige mensen althans.
 

In mijn ogen hier het bewijs dat je geen cardio nodig hebt om droog te worden. Voor sommige mensen althans.

Voor een ieder, alleen de mate waarin ze hun voeding aan moeten passen verschilt.
 
Heb ook geen cardio gedaan in mijn cut van 18% naar 12%, voor mij werkt het iniedergeval.
 
Back
Naar boven