MuscleMeat

Vet verliezen

Bezoekers in dit topic

GL87

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 jul 2006
Berichten
24
Waardering
0
Hoeveel calorieen verbranden jullie per training voor vetverlies?
 
nooit op gelet eigenlijk....
 
Hmm ga altijd 45 min op de hometrainer en dan verbrand ik 400 tot 420 Calorie. Maarja dat is allemaal volgens de hometrainer en of dat klopt weet ik niet.
 
Met 45 min joggen ruim 600 kcal. Met 30 min in de sportschool roeien en fietsen zo'n 400 kcal.
 
30 minuten fietsen op de hometrainer brengt mij op ongeveer 400 à 450 kcal.
 
Als je nou met een uurtje spinning (als je GOED meedoet weet je hoe fcking zwaar het is) al zo ongeveer 800 calorien verbrand.... hoe kan je dan met 45 min joggen (wat niet echt veel inspanning is, want ik heb het ook lange tijd gedaan en ruim een uur per keer) 600cal verbranden en met 30 min roeien en fietsen 400 kcal?? wtf weetje. het is vast veel minder calorien op die dingen. spinning is echt die hard!!
 
Cemil,

Joggen doe ik op een hartslag van 155 a 160 slagen per minuut (rond de 80% van mijn maximale hartslag) dus dat kost mij veel inspanning. Welke hartslagfrequentie wordt bij spinning aangehouden? Hoe weet je dat je 800 kcal verbruikt tijdens spinning? Is dat een gemiddelde of train je met een hartslagmeter?

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat je tijdens spinning bizar veel energie verbruikt, het ziet er erg intensief uit. Mijn kcal verbruik tijdens joggen is een schatting gemaakt door mijn hartslagmeter en die schatting is gebaseerd op leeftijd, geslacht, gewicht.
 
Cemil,

Joggen doe ik op een hartslag van 155 a 160 slagen per minuut (rond de 80% van mijn maximale hartslag) dus dat kost mij veel inspanning. Welke hartslagfrequentie wordt bij spinning aangehouden? Hoe weet je dat je 800 kcal verbruikt tijdens spinning? Is dat een gemiddelde of train je met een hartslagmeter?

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat je tijdens spinning bizar veel energie verbruikt, het ziet er erg intensief uit. Mijn kcal verbruik tijdens joggen is een schatting gemaakt door mijn hartslagmeter en die schatting is gebaseerd op leeftijd, geslacht, gewicht.

Action Dan,

Calorieverbruik per activiteit

dit is 1 van de sites waar ik op heb gelezen hoeveel je verbrand, zelf zweet ik me echt te pletter, en dat zou met ELK ander gebeuren als je gewoon de les GOED volgt. spinning behoort tot HIIT (dat betekent High Intensity Interval Training) en dat is behoorlijk zwaar. met spinning verhoog je je conditie en de AFTERBURN ervan is zeer belangrijk. joggen en roeien en dergelijke hebben geen afterburn. HIIT training wel. afterburn betekent naverbranding van je lichaam.
kijk, om af te vallen moet je gewoon een tekort creeren in je voeding. of je nou met joggen op 80% doet of keihard gaat spinnen, met allebei kan je een tekort creeren. alleen bij de 1 meer dan de ander.
luister niet naar de mensen die zeggen dat je precies in een hartslag zone moet zijn, de beste manier is gewoon op een grens van snelheid joggen waar je nog gewoon met iemand kan praten zonder naar lucht te happen. dan zit je zekers goed. hartslag meters en dergelijke vind ik niet echt betrouwbaar, want die dingen weten niet hoeveel kilo spier je hebt en hoeveel kilo vet...
wat wel handig van die dingen is dat ze gewoon je hartslag kunnen meten klaar.
 
als ik 30 min loop (op een loopband) verbrand ik ruim 600 kcal.
Het is toch ook gewoon heel erg afhankelijk van de intensiteit
je gewicht lengte leeftijd enz.
Iemand van 70 kg zal denk ik minder verbranden bij een zelfde intensiteits
training als mij. (105kg)
 
Met boksen verbrand ik ongeveer 1000 calorieën met een gemiddelde hartslag van 136. (volgens hartslagmeter)

Toen ik ontzettend moest gaan afvallen (10 kilo, in 3 maanden) moest ik mijn hartslag als ik trainde rond de 140 p/m houden, omdat je dan optimaal vetten verbrand.
 
Back
Naar boven