Fitness Seller

Vet verliezen

Bezoekers in dit topic

Herstel

Novice
Lid sinds
5 nov 2023
Berichten
7
Waardering
9
Lengte
1m75
Massa
60kg
Hoi allemaal,

Zal me even voorstellen. Ik ben 26 jaar, 1.75 meter, 60 kilogram. Na een ernstig ongeluk, val van balkon op 3de verdieping, heb ik hersenletsel (nah, niet aangeboren hersenletsel). Circa 10 a 15 meter naar beneden gestort met m'n hoofd op beton. 💀 Niet aan te raden, doe dit vooral niet na.

Door het ongeval eind juli 2020 kon ik niet meer lopen door problemen met evenwicht. Van september 2020 tot en met februari 2021 moeten revalideren in een revalidatiecentrum. Rolstoel, hoge rollator, normale rollator en daarna gelukkig weer zelfstandig.
Afgelopen oktober heb ik volgens de stappenteller op mijn mobiel 555 kilometer gelopen, ook meer dan 200 kilometer gefietst en 43 uur banen gezwommen. İk zwem 5 dagen per week, 2 uur (meer mag niet) per keer.
Ook ben ik in oktober begonnen met "rucking", lopen met een rugzak met gewichten erin. Begonnen met 4 kg>6>8>10 en nu weer even terug naar 8 kg.
Zo veel als in oktober loop ik normaal gesproken niet. İk wilde gewoon een persoonlijk record neerzetten. 😊

5:50 Loop ik de deur uit, incl. 8+ kg rugtas
07:00 - 09:00 2 uur zwemmen na 3.5 km
09:30 3.5 km teruglopen
10:00 dagelijkse 10.000 stappen gehaald en daar voorbij
11:30 6 km fietsen
15:30 6 km terugfietsen

Mijn doel? Graag zou ik "een wasbord" willen. Who not? 😊😀😅
Maar nu krijg ik het idee dat ik er eerder "mager" dan "gespierd" uit ga zien. Graag jullie mening en tips ;-) Wat denken jullie a.d.v. de foto's dat mijn vetpercentage is?

Dagelijks eet ik sowieso 4 appels, 4 mandarijnen, 500 ml Skyr, 5 (!) gekookte eieren en dan nog het avondeten.

IMG20231105181700.jpg
IMG20231105181636.jpg
 
Zou eerst een jaar keihard trainen en normaal eten. Als je nu nog magerder wordt blijft er niks van je over.
:-( İk had gehoopt dat Rucking en zwemmen voor spiergroei zou zorgen..🙆‍♂️ Wat kan ik het beste doen om te "trainen"?
 
:-( İk had gehoopt dat Rucking en zwemmen voor spiergroei zou zorgen..🙆‍♂️ Wat kan ik het beste doen om te "trainen"?
Phraks greyskull en lean bulken. Als een beetje extra vet niet boeit lekker dirty bulken, dan ben je met dit schema snel buff. Uiteraard zijn er meerdere wegen die ...
 
Als je op dit gewicht nog geen zichtbare abs hebt met jouw lengte dan moet je anders gaan trainen.
Je zal echt moeten gaan trainen met een schema voor spieropbouw. Lees even wat topics door op het forum. Er staat genoeg op zoals eerder al gezegd is.

Ik heb ook niet het idee dat je voeding top is gezien je hoeveelheid beweging/cardio.
Dus dat zal je ook moeten bijhouden.
 
...

Ik heb ook niet het idee dat je voeding top is gezien je hoeveelheid beweging/cardio.
Dus dat zal je ook moeten bijhouden.
Voeding is idd minstens even belangrijk als training. Verbaas me er wel eens over hoe vaak dit onderschat of verwaarloosd wordt.
 
200-250kcals meer eten dan nu, en je kunt lean 300-500gr in de maand aankomen.
kcals aanpassen op resultaat door je elke dag naakt te wegen, bij opstaan na wc-bezoek. Ga je meer eten ineens zul je sneller vet worden, waar je weinig mee opschiet.

edit: je onderhoud zal nu rond de 21-2300kcals liggen, afhankelijk wat je doet qua bewegen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat het nu met je balans?
İk vind zelf uitstekend maar helaas (natuurlijk) niet zo goed als voor het ongeluk. Waarschijnlijk zal ik altijd last blijven houden want beschadigde hersenen herstellen niet meer.
Maar lopen, traplopen (met leuning!) en zelfs fietsen gaat weer. Ook helaas opnieuw moeten "leren" fietsen terwijl ik jaren 6.000 - 8.000 km per jaar fietste.
Rennen kan ik bijvoorbeeld (nog) niet, dus gewoon rustig aan 😅
Wauw. Drie jaar geleden zat de man nog in een rolstoel.
😀💪 Ja, echt bizar... Wilskracht en doorzettingsvermogen zijn ontzettend belangrijk. Niet klagen maar dragen, gedane zaken nemen geen keer.

Als men tegen mij zegt "dat kan niet" of "dat kun je niet", dan zie ik dat als een doel om te laten zien dat ik het wel kan. 😀
 
Blijven leren inderdaad en wie weet wat kan - als dit al lukte waarom niet nog meer? Ik dacht ook wellicht kunnen balans oefeningen (op hele lange termijn) mee helpen.
 
İk vind zelf uitstekend maar helaas (natuurlijk) niet zo goed als voor het ongeluk. Waarschijnlijk zal ik altijd last blijven houden want beschadigde hersenen herstellen niet meer.
Maar lopen, traplopen (met leuning!) en zelfs fietsen gaat weer. Ook helaas opnieuw moeten "leren" fietsen terwijl ik jaren 6.000 - 8.000 km per jaar fietste.
Rennen kan ik bijvoorbeeld (nog) niet, dus gewoon rustig aan 😅

😀💪 Ja, echt bizar... Wilskracht en doorzettingsvermogen zijn ontzettend belangrijk. Niet klagen maar dragen, gedane zaken nemen geen keer.

Als men tegen mij zegt "dat kan niet" of "dat kun je niet", dan zie ik dat als een doel om te laten zien dat ik het wel kan. 😀
Ik zal ook nooit meer kunnen trainen werd me gezegd. Tevens ook door nah na een auto ongeluk. Deed voor de tijd fanatiek kracht training na het ongeluk en ook Corona daar na ( alles dicht ). Zelf ook dichtgegroeid naar 132.7 kilo. Toen dus en persoonlijke issues door veel te zwaar te zijn, en ik zal het niet meer kunnen etc…. Toch weer heen gegaan wat heeft geresulteerd in van het zomer 7 procent 👍

Niks is onmogelijk… als je maar wil
 
Progress:
IMG-20231121-WA0006.jpg

De gouden tip was het (nog) meer trainen van de buikspieren. Bedankt! Zelf dacht ik dat ik met 10 uur zwemmen per week de buikspieren al genoeg trainde... Niet dus 🤯🙄

Sinds 1 week actief toegevoegd:
Bicycle crunch, 100 per set
Heel touch, 100 per set
Push up, 50 per set

Eind van de ochtend 1 set, in de middag 1 set en in de avond 1 set.
 

Bijlagen

  • IMG-20231121-WA0006.jpg
    IMG-20231121-WA0006.jpg
    100 KB · Weergaven: 30
Ik zal ook nooit meer kunnen trainen werd me gezegd. Tevens ook door nah na een auto ongeluk. Deed voor de tijd fanatiek kracht training na het ongeluk en ook Corona daar na ( alles dicht ). Zelf ook dichtgegroeid naar 132.7 kilo. Toen dus en persoonlijke issues door veel te zwaar te zijn, en ik zal het niet meer kunnen etc…. Toch weer heen gegaan wat heeft geresulteerd in van het zomer 7 procent 👍

Niks is onmogelijk… als je maar wil
Oef, heftig... Bizar hoe een leven in een "split second" kan veranderen. Vetpercentage 7 procent? Keurig! Het trainen gaat wel weer? Ben je ook extra vermoeid na fysieke inspanningen? Dat hebben eigenlijk alle nah'ers. 😭

Volgens 'navy body fat calculator' zit ik nu op 10,7 procent vet.

İk zeg vaak: "Doorgaan! Tot de kip kraait tot de haan'. 🤣😅💪 Bekend liedje van Andre van Duin van vroegah
 
Ik zal ook nooit meer kunnen trainen werd me gezegd. Tevens ook door nah na een auto ongeluk. Deed voor de tijd fanatiek kracht training na het ongeluk en ook Corona daar na ( alles dicht ). Zelf ook dichtgegroeid naar 132.7 kilo. Toen dus en persoonlijke issues door veel te zwaar te zijn, en ik zal het niet meer kunnen etc…. Toch weer heen gegaan wat heeft geresulteerd in van het zomer 7 procent 👍

Niks is onmogelijk… als je maar wil
Wauw, heel knap!
 
Back
Naar boven