XXL Nutrition

Vetmassa bijkomen maar spiermassa afvallen (naturel) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

joevg

Novice
Lid geworden
19 jul 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Beste forumleden,

ik zal mijn eigen eerst eens even voorstellen. Ik ben Joe en 28 jaar. Ik heb van mijn 5e tot mijn 21e fanatiek gevoetbald op niveau (5 keer per week). Daarbij heb ik van mijn 14e tot 21e gebokst (2 tot 3 keer per week). Helaas heb ik vanwege een blessure moeten stoppen.

Aangezien ik altijd fanatiek gesport had had ik geen om helemaal niks meer te gaan doen dus ben gaan fitnessen. De eerste 3 jaar heb niet echt serieus aan kracht training gedaan maar meer cardio om toch gewoon fit te blijven. Ik heb destijds altijd rond de 65 kilo gewogen met een vet percentage van rond de 10%.

Vervolgens ben ik met serieuze krachttraining in combinatie met op me voeding letten begonnen zo rond me 24e. Vorig jaar in de zomer woog ik uit eindelijk 71 kilo met een vetpercentage van 7% en ben rond de 1.74m.

Vorig jaar is mijn gezondheid na de zomervakantie hard achteruit gegaan waardoor ik zeker 8 maanden letterlijk niks heb kunnen doen. Sinds afgelopen week heb ik eindelijk het fitnessen weer op kunnen pakken.

Ik heb vervolgens alles na laten meten en ik weeg op het moment 77 kilo met een vetpercentage van rond de 15%. Dit wil dus zeggen dat ik het afgelopen jaar wat spiermassa ben verloren en flink wat vet ben aangekomen.

Het vreemde hieraan is dat ik al die tijd wel gewoon gezorgd heb dat ik mijn kcals binnen kreeg in de hoop geen spiermassa te gaan verliezen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik wel meer slechte dingen ben gaan eten omdat ik dit de jaren ervoor zelden deed.
Heeft iemand van jullie enig idee hoe het kan zijn dat ik wel gewoon ben aangekomen maar dat mijn spiermassa is afgenomen? Dit zou in principe toch niet moeten kunnen als je heel je leven gesport hebt en nog nooit iets van anabolen gebruikt hebt en toch voldoende kcals binnen gekregen hebt?
Mij lijkt het dan eerder dat je je spiermassa gewoon blijft behouden maar dat het wat minder strak staat maar je daarbij wel wat vet aankomt.

Aangezien ik door me spiergeheugen mijn spieren zo weer terug zou moeten krijgen moet dit verder geen probleem zijn. Het probleem is dus nu dat ik niet weet hoe ik het beste kan gaan beginnen om weer fit te worden.
Kun je door middel van je spiergeheugen vetmassa afvallen en spiermassa tegelijk opbouwen of geld dit echt alleen voor beginners? Ik weet dus nu niet of dat ik juist minder calorieën zou moeten gaan eten om het vet te verbranden of juist meer om mijn spiermassa terug te krijgen.

Wat adviseren jullie mij? Meer calorieën eten zodat ik mijn spiermassa terug krijg en vervolgens gaan cutten of juist beginnen met cutten en vervolgens weer spiermassa opbouwen? Ik heb in ieder geval geen zin om veel vetter te worden dan dat ik op het moment al ben aangezien ik dit niet gewend ben bij mezelf.
 
Wat adviseren jullie mij? Meer calorieën eten zodat ik mijn spiermassa terug krijg en vervolgens gaan cutten of juist beginnen met cutten en vervolgens weer spiermassa opbouwen? Ik heb in ieder geval geen zin om veel vetter te worden dan dat ik op het moment al ben aangezien ik dit niet gewend ben bij mezelf.
Dan geef je het antwoord zelf sowieso al.
 
Dat was dus inderdaad wat ik wou weten. Begin ik gewoon weer echt als beginner dus dat ik spiermassa aankom en vet afval. Of geld dit in mijn geval niet?
 
Dat was dus inderdaad wat ik wou weten. Begin ik gewoon weer echt als beginner dus dat ik spiermassa aankom en vet afval. Of geld dit in mijn geval niet?

Is dit een retorische vraag ?

:yes:
 
Back
Naar boven