AndroidHealthClinic

vetmeting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AAJ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
675
Waardering
0
kan iemand mij vertellen waar ik een vetmeting kan doen of waar ik een vetklem of tang of hoe het ook maar heet, kan krijgen bij mn sportschool hoef ik niet aan tekloppen (stelletje amateurs) en wil nu toch graag eens weten wat mn percentace is.
 
Zoek dus 'n andere sportschool, of vraag 'n ervaren begeleider/bodybuilder het voor je te doen, of 'n sportarts?

Een professioneel tangetje is nogal duur, maar je hebt er ook goedkopere. Als je 't zelf wil meten : is bijna onmogelijk (rug?) Bovendien moet je ook nog weten HOE.
Ik meet elke plaats 3X achter elkaar en maak daar dan 'n gemiddelde van.
Tangmeting is ook niet 100% correct denk ik.
Eigenlijk is de spiegel de beste meter (voor mij toch).
 
Iedere dokter heeft zo een tang, en iedere serieuze begeleider ook. Bij jezelf meten, is idd niet mogelijk.
Als je serieus met je sport bezig wilt zijn, kies dan een goede begeleider, die kan je zeker meten.
Ben je gewoon nieuwschierig naar je %, en heb je voor de rest geen sportieve ambitie, dan kun je een elektronische vetmeter kopen....
 
zoek maar eens in het archief ... daar staan nog een paar goede links erover.
 
bij ons hebben we zon digitaal ding die door middel stroom ofzo je percentage meet. Hoe nauwkeurig is dat?





Btw renzo , ben jij dat op avatar? :)
 
Een digitale meter is niet nauwkeurig, maar je kunt er wel trends mee zien.. het is erg afhankelijk van hoe goed je waterhuishouding is en dus veelal van het tijdstip van de dag.
Er kan op 1 dag een schommeling van tot 1% optreden. Maar meer dan 1% op dezelfde meter komt niet veel voor..

Het idiote is, dat de huidplooimeter niet zo makkelijk te koop is... waar koop je zo iets? Want dan kun je bijv. 1x per week die huidplooimeter gebruiken (daar moet je trouwens heel getraind voor zijn om het goed te doen en dan zit je er meer dan een paar % naast). Het voordeel van de laatste meter is dat je plaatselijk heel goed kunt bepalen waar het vet zit, maar ja dat kun je zelf ook gewoon zien..
 
huidplooimeters

Hallo allemaal

Jongens Robin gaat er een aantal bestellen bij voldoende belangerstelling! Dus iedereen die er een wilt moet Robin effe een berichtje sturen! ENNE GAUW want het schiet al aardig op!!!

Xerxes
 
Bij het meten met een huidplooimeter kan er volgens mij ook nog verschil zijn in door wie je het laat opmeten, want bij mij op de sportschool heb ik dat toen ook laten doen. Daar zeiden ze dat je dat het beste altijd door dezelfde persoon kan laten doen, omdat ieder toch op een iets andere plaats meet en er zo verschillen kunnen ontstaan.

Trouwens zo'n digitaal ding dat vind ik dus echt niet te vertrouwen, ik had toen zo'n huidplooitmeting laten doen, daar kwam 9.6% uit en toen had ik daarna meteen met dat digitaal apparaat gedaan, daar kwam toen iets van 5,2% uit. Is toch wel een heel verschil dacht ik zo.
 
Back
Naar boven