AndroidHealthClinic

Vetpercentage accuraat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
1.036
Waardering
43
Ik heb vandaag dus mijn vetpercentage (proberen) te meten en het verschillende keren gedaan met de FatTrack II digtale lichaamsvetmeter ter waarde van 40(!) euro :o.

Nu komt het pakken van je vel en het onderhuidse vet zeer nauw want anders heb je al een ander vetpercentage.

Nu heeft mijn vriendin het dus tweemaal bij mij gedaan om het zo accuraat te krijgen op de volgende punten; Chest, Abdominal en Thigh en daar kwam uit; 12.1 %

Ik had alleen een hoger vetpercentage verwacht aangezien ik toch aardig wat vet rondom mijn buik heb zitten.

Mijn vraag is dus of dit percentage dus een beetje reeel is? Overigens zie ik mijn buikspieren niet.
 
post maar is een foto, kan je moeilijk zeggen of dat ding gelijk heeft nu he :o
electrische meters zijn vaak onnauwkeurig, beter gebruik je huidplooimeter twv 20(!) euro
 
Ik geloof dat die electrische meters geen onderscheid kunnen maken tussen vocht en vet. Ze rekenen gewoon alles mee.
 
Is een goede meter hoor. Alleen is en blijft het zo dat huidplooimetingen lastig zijn. Als je dit laat doen door bv 5 ervaren mensen, krijg je nog steeds 5 verschillende uitkomsten.

Ik geloof dat die electrische meters geen onderscheid kunnen maken tussen vocht en vet. Ze rekenen gewoon alles mee.

Daar heb je gelijk in als het om een weegschaal gaat die je vet meet. Dit gaat over een electronische huidplooimeter.
 
post maar is een foto, kan je moeilijk zeggen of dat ding gelijk heeft nu he :o
electrische meters zijn vaak onnauwkeurig, beter gebruik je huidplooimeter twv 20(!) euro

het is een huidplooimeter...

Ik geloof dat die electrische meters geen onderscheid kunnen maken tussen vocht en vet. Ze rekenen gewoon alles mee.

het werkt niet met weerstand crap en stroompje door lichaam
het is gewoon een huidplooimeter
werkt zelfde als digitale schuifmaat
 
Ik heb exact hetzelfde. Krijg ook waarden van 10-12% eruit. Terwijl ik mezelf eerder op 15-16% zou schatten. bij 11% zou je toch al wat van blokjes moeten kunnen zien? Ik zie alleen de bovenste 2 als ik mijn rug iets krom en mijn buikspieren aanspan.
De grootte van de plooien 1 cm naast mijn navel zijn ongeveer 15 mm groot. Bij bovenbeen ook ziets, en bij mijn borst 7 mm
 
Waarschijnlijk gewoon te weinig te pakken. Het is heel makkelijk om niet alles te pakken te krijgen, en dan krijg je rare metingen. Aangezien het je vriendin was is het mogelijk dat ze een beetje "voorzichtig" deed en dat werkt dus niet.

Of je buikspieren wel of niet ziet geeft niet echt een goede indicatie van vet %. Dat is namelijk heel erg afhankelijk van hoeveel massa je hebt, te weinig massa en het is goed mogelijk dat je onder de 10% moet zitten voordat je ze ziet.
 
Ja, ik zag al zo'n gelijk topic.. denk dat mijn vet% wel klopt (10-12%). Maar dat m'n abs nog niet genoeg ontwikkeld zijn om ze beter te kunnen zien. Dacht dat je ze bij zo'n percentage, 10-12% dus, al sowieso zo'n beetje zou zien, maar daarvoor zal ik dus nog wat langer moeten trainen en gainen ;).
84-85kg bij 1m91 en 10-12% vet.
 
Tussen een huidplooi meter en een huidplooi meter zit ook veel verschil. Daarnaast zijn aflees fouten, verkeerde plaatsing, meet geen onzichbaar vet en over het algemeen de reproduceerbaarheid niet het beste met die dingen. Het komt inderdaad allemaal wat nauw en men moet dan ook het meetprotocol volgen zo strikt als mogelijk. Bottom line prima middel om progressie mee in de gaten te houden maar echt nauwkeurig is dan weer de vraag.
 
Deze huidplooimeter (Fat track II) gebruik ik zelf ook. Het blijft lastig om een plooi te pakken. Hoewel ik denk dat ik het aardig onder de knie heb, gebruik ik het puur in combinatie met spiegel en foto's om zo mijn maandelijkse progressie bij te houden.

Maar toch:
Bij het pakken van plooi spannen jullie dan de spier aan?
 
Nee, dat is niet de bedoeling. Gewoon ontspannen staan en dan meten. Ook niet na een training doen trouwens, als je een beetje een pomp hebt klopt je hele meting niet meer.
 
Back
Naar boven