Fitness Seller

vetpercentage berekenen

Bezoekers in dit topic

Highfly3r

Cool Novice
Lid geworden
25 feb 2011
Berichten
134
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Best DBB leden,

http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/

ik heb deze site net gebruikt om mijn vetpercentage te meten.
Is dit betrouwbaar? De omtrek van mij middel is een stuk minder in de ochtend dan in de avond.

tot nu toe heb ik mijn vetpercentage gemeten met zon elektrische weegschaal in de sportschool.

Ik heb ook een huidplooimeter. Weet iemand een site waar je de gegevens invult en de site het zelf berekent?

Alvast bedankt!

greets
 
Wat gegevens invullen op een website is niet echt een goede waardemeter. Gebruik gewoon je huidplooimeter via een driepuntsmeting.
 
kun je dit bij jezelf doen?
 
ja hoor,

doe het wel even een paar keer en pak daar het gemiddelde van, dan ben je redelijk goed bezig.

Je kunt zoveel vals spelen als je wilt ermee, maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee :)

Wil je het zeker weten, laat het dan door iemand doen die 'ervoor geleerd' heeft en kijk bij hun de kunst een beetje af, met wat vragen willen ze je vast wel zeggen hoe en waar je op moet letten voor een correcte meting.
 
oke bedankt!
 
nee, gebruik liever een harpenden tang
 
Na mijn weten helpt zo'n elektrische meetschaal niet in de sportschool. Geeft je misschien een kleine indicatie, maar denk dat er wel wat verschil tussen een huidplooi meting zit en een elektrische weegschaal.

Volgens mij is geen enkele manier 100% waterdicht. Als ik jou was zou ik wel consequent aanhouden met welke je nu precies gaat meten. Kun je wel zelf bijhouden of je vet percentage stijgt of daalt.
 
Na mijn weten helpt zo'n elektrische meetschaal niet in de sportschool. Geeft je misschien een kleine indicatie, maar denk dat er wel wat verschil tussen een huidplooi meting zit en een elektrische weegschaal.

toevallig zelf op gelet laatste tijd en valt mij erg mee.

als ik zelf met een huidplooi meter 3 punts meting doe zit ik rond 16,5-17% en de weegschaal in de sportschool zegt bijna 18%.

Maar goed, daarintegen geeft diezelfde weegschaal met warm weer glashard 22% aan ineens :rolleyes: dus dat geeft de betrouwbaarheid alsnog aan de twijfel.
 
Precies, dat bedoel ik.

En het feit dat het toevallig bij jou zo dicht bij elkaar ligt op 't moment, zal eerder toevallig zijn denk ik zo ;-)
 
nee, zoals ik al zei, ik hou dit al een tijdje in de gaten, zeker al de laatste 2maanden (sinds ik in een hele lichte cut zit) en gaat steeds goed, op die enkele hete dagen na dan...

maar om de progressie bij te houden is het een leuk apparaatje die weegschalen, maar ik geloof toch liever het vet% wat de huidplooimeter zegt...
 
Back
Naar boven