Fitness Seller

Vetpercentage dalen lukt niet meer. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SrananGain

Novice
Lid geworden
2 aug 2019
Berichten
15
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
16%
Goedeavond,

Ik heb eigenlijk een vraag voor de mensen die er verstand van hebben, namelijk het volgende:
Ik ben in anderhalf jaar 40kg verloren (van 120 naar 80). Maar nu kom ik eigenlijk op 'n punt waarbij het eigenlijk niet meer lukt om af te vallen, maar aangezien ik nog wel door wil cutten voor mijn ''droomshape'' is dit toch wel vervelend. Ik wil uiteindelijk eindigen rond de 12% bodyfat. Kan iemand mij een duwtje in de rug geven doormiddel van een goed advies?

Ik eet op dit moment 1500/1800 kcal (door het constant verlagen van mn kcal).
Ik sport 6x per week
Ben 17 jaar, weeg 81kg en op dit moment een vetpercentage van 17% (+/-) volgens de Basic-Fit meter.

Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op! Mvg.
 
Je eet te weinig
 
Je onderhoud nog eens berekenen een aantal 100-tal kcal onder zitten.
 
Ik heb het bekeken, en mijn onderhoud is op 3016 kcal. Dan zou ik dus eerst op mn maintenance eten, dan vervolgens naar 2700 kcal. Kom ik dan niet ontzettend veel aan in gewicht als ik dat nu doe? Ik ben daar oprecht bang voor aangezien ik een wat bredere bouw heb en mijn stofwisseling langzaam is (is mij verteld, endomorph).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bekeken, en mijn onderhoud is op 3016 kcal. Dan zou ik dus eerst op mn maintenance eten, dan vervolgens naar 2700 kcal. Kom ik dan niet ontzettend veel aan in gewicht als ik dat nu doe? Ik ben daar oprecht bang voor aangezien ik een wat bredere bouw heb en mijn stofwisseling langzaam is (is mij verteld, ectomorph).
Dan ben je wellicht niet ectomorph .
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Als je al zo lang zo ver onder je onderhoud zit gaat je lichaam efficienter om met energie uit je voeding halen. Maar als je onderhoud echt 3000 kcal is en je eet daadwerkelijk maar 1500 kcal dan zou je als een gek af moeten vallen.

Herzie je voeding nog eens. Tel alles eens goed op nieuw op. Dus ook alle vetten, eventuele suikers in thee/koffie... want niet afvallen met zo een deficit is gewoon bijna niet mogelijk.

Post anders ook je schema eens. Misschien zit er wel een rekenfout in.
 
Maar als je onderhoud echt 3000 kcal is en je eet daadwerkelijk maar 1500 kcal dan zou je als een gek af moeten vallen. Herzie je voeding nog eens. Tel alles eens goed op nieuw op. Dus ook alle vetten, eventuele suikers in thee/koffie... want niet afvallen met zo een deficit is gewoon bijna niet mogelijk.
Precies dit. Post je exacte voedingsschema eens. Gezien je gewicht en hoeveelheid training zou je als een malle moeten afvallen op 1500-1800 KCal.
 
Precies dit. Post je exacte voedingsschema eens. Gezien je gewicht en hoeveelheid training zou je als een malle moeten afvallen op 1500-1800 KCal.

Ik werk normaal gesproken niet met een bepaalde voedingschema, maar met MyFitnessPal, waarbij ik dus zelf voornamelijk op mijn eiwit-inname let (2x LG +/-), en vetten rond de 20/40 gr en de rest bijvul met koolhydraten. Heb wel een snelle schema gemaakt hoe het er normaal gesproken uit zou zien, de macro's heb ik niet precies op gelet maar een richting daarvan.

Echter ben ik ook vergeten te melden dat ik begon bij 2500 in januari tot eind maart, van april tot juli tot 2000, daarna 1800 en nu 1500/1800. Ben met die ritme van 95 naar 80 gekomen maar 't blijft nu haperen.

Zal zelf te denken aan een refeed-week, waarbij ik dus op mijn maintenance (3000 volgens vele websites) ga zitten. En daarna langzaam weer afbouwen, maar ben echter oprecht bang dat ik door die refeed week ontzettend veel vet-massa ga creeëren door de 1500 kcal overschot vergeleken met waar ik nu zit.
 

Bijlagen

  • SnelleVoedingsschema.xlsx
    13 KB · Weergaven: 179
Hoe bereid je je kipfilet bij het avondeten?
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
lees je eerst maar eens fatsoenlijk in in voeding.

Vetten heb je juist nodig!!! voor je hormonen en je vetstofwisseling...
Als je dit echt eet zou je gigantisch af moeten vallen...
Je bent dan gewoon je lijf aan t slopen en je spieren aan t verbranden...

Dat is juist het hele probleem, ik val niet af, spierverbranding heb ik ook niet want ik hanteer nogsteeds dezelfde gewichten als voorheen, en daarbij geeft die dat ook niet aan op de weegschaal (weet echter niet op die meting 100% klopt). Maar wat zou jij me dan aanbevelen qua voeding en trainingsgebied?
 
Hoe bereid je je kipfilet bij het avondeten?

De kipfilet word meestal bereid door mijn moeder, dat doet ze meestal met olie in een pan, zonder extra marinades o.i.d. meestal wel zout + peper. Ook gaat die soms de air-fryer in.
 
Dat is juist het hele probleem, ik val niet af, spierverbranding heb ik ook niet want ik hanteer nogsteeds dezelfde gewichten als voorheen, en daarbij geeft die dat ook niet aan op de weegschaal (weet echter niet op die meting 100% klopt). Maar wat zou jij me dan aanbevelen qua voeding en trainingsgebied?

Meer cardio/hiit?? 1500kcal zou je een skelet moeten zijn man dus iets gaat niet goed.. volg de tips van de ervaren mensen hier maar eens op, bereken alles opnieuw
 
Lees je in in voeding en zorg dat je kcal kloppen.
De olie van bereiding erbij. Weeg je alles af?
En lees de link!

Qua training een standaard 5x5 fullbody 3x per week. Stronglift of starting strength

Oh ja... vet% van een weegschaal is totssl onbetrouwbaar.
Wat zegt de spiegel?
Laat een huidplooimeting doen. Mits je niet teveel overtollige huid hebt.
 
Goedeavond,

Ik heb eigenlijk een vraag voor de mensen die er verstand van hebben, namelijk het volgende:
Ik ben in anderhalf jaar 40kg verloren (van 120 naar 80). Maar nu kom ik eigenlijk op 'n punt waarbij het eigenlijk niet meer lukt om af te vallen, maar aangezien ik nog wel door wil cutten voor mijn ''droomshape'' is dit toch wel vervelend. Ik wil uiteindelijk eindigen rond de 12% bodyfat. Kan iemand mij een duwtje in de rug geven doormiddel van een goed advies?

Ik eet op dit moment 1500/1800 kcal (door het constant verlagen van mn kcal).
Ik sport 6x per week
Ben 17 jaar, weeg 81kg en op dit moment een vetpercentage van 17% (+/-) volgens de Basic-Fit meter.

Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op! Mvg.

Van 120kg naar 80kg is al een hele grote prestatie en je bent pas 17 jaar.
Ik zou als ik jouw was niet te snel willen en gewoon rustig aan naar jouw doel werken.
Vetpercentage verlagen is niet alleen afvallen, maar ook spiermassa opbouwen en om dat te bereiken moet je genoeg eten.

Je zou nu op onderhoud kunnen eten voor een paar maanden en een goed dieet in elkaar zetten waarbij je genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten eet. Icm krachttraining kan je binnen een paar maanden wat spiermassa opbouwen. Dit zorgt er tevens voor dat jouw metabolisme zich herstelt van het dieten.

Na 3-6 maanden van krachttraining ga je dan vervolgens een 200-500kcal onder jouw onderhoud eten, waarbij je eiwitten hoog houdt. Je blijft dan krachttraining doen om spieren te behouden en cardio.
Op die manier zou je jouw vetpercentage moeten kunnen verlagen.
 
Van 120kg naar 80kg is al een hele grote prestatie en je bent pas 17 jaar.
Ik zou als ik jouw was niet te snel willen en gewoon rustig aan naar jouw doel werken.
Vetpercentage verlagen is niet alleen afvallen, maar ook spiermassa opbouwen en om dat te bereiken moet je genoeg eten.

Je zou nu op onderhoud kunnen eten voor een paar maanden en een goed dieet in elkaar zetten waarbij je genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten eet. Icm krachttraining kan je binnen een paar maanden wat spiermassa opbouwen. Dit zorgt er tevens voor dat jouw metabolisme zich herstelt van het dieten.

Na 3-6 maanden van krachttraining ga je dan vervolgens een 200-500kcal onder jouw onderhoud eten, waarbij je eiwitten hoog houdt. Je blijft dan krachttraining doen om spieren te behouden en cardio.
Op die manier zou je jouw vetpercentage moeten kunnen verlagen.

Bedankt! Maar, als ik nu tussen de 2500-3000kcal ga eten (mijn onderhoud volgens vele websites). Zal mijn bodyfat dan niet drastisch stijgen naar bijv. 20%+? Aangezien ik dan mijn kcal inname van 1500 bijna verdubbel? Daar ben ik op dit moment dus bang voor.
 
Lees je in in voeding en zorg dat je kcal kloppen.
De olie van bereiding erbij. Weeg je alles af?
En lees de link!

Qua training een standaard 5x5 fullbody 3x per week. Stronglift of starting strength

Oh ja... vet% van een weegschaal is totssl onbetrouwbaar.
Wat zegt de spiegel?
Laat een huidplooimeting doen. Mits je niet teveel overtollige huid hebt.

De spiegel gaf me een goed beeld, de afgelopen maanden maar sindsdien ik die weegschaal heb gezien ben ik meer bezig met die weegschaal uitslagen dan de spiegel-beelden. (Wat ik nu dus weet dat dat correct is). Huidplooimeting zou wel een optie zijn maar ik heb wel een beetje huid overgehouden van het vele kilo's verlies. Dit zal wel strak worden hebben meerdere mij verteld aangezien mijn leeftijd. Maar weet dus niet of die meting dan wél zal kloppen op dit moment.
 
Bedankt! Maar, als ik nu tussen de 2500-3000kcal ga eten (mijn onderhoud volgens vele websites). Zal mijn bodyfat dan niet drastisch stijgen naar bijv. 20%+? Aangezien ik dan mijn kcal inname van 1500 bijna verdubbel? Daar ben ik op dit moment dus bang voor.
Je stelt steeds dezelfde vraag, wellicht in de hoop een ander antwoord te krijgen... Volg nu gewoon het advies van de meer ervaren mensen hier.
 
Bedankt! Maar, als ik nu tussen de 2500-3000kcal ga eten (mijn onderhoud volgens vele websites). Zal mijn bodyfat dan niet drastisch stijgen naar bijv. 20%+? Aangezien ik dan mijn kcal inname van 1500 bijna verdubbel? Daar ben ik op dit moment dus bang voor.

Op onderhoud eten betekent dat je niet aankomt of afvalt in gewicht. Dat kun je proberen te berekenen met bijvoorbeeld een TDEE calculator, zoals in het schema van marina. https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

De berekening is een indicatie en moet je dus met een korrel zout nemen. Kom je aan, dan eet je wat minder. Val je af, dan eet je iets meer om op gewicht te blijven.

Jouw BMR is 1946 kcal. Als je niks doet zou je met deze calorieen niet moeten aankomen of afvallen. Je kan beginnen met dit te eten en kijken wat jouw lichaam gaat doen. Waarschijnlijk wordt je een stukje voller omdat jouw spieren zich zullen vullen met glycogeen en water. Hierdoor daalt je vetpercentage al meteen.
 
Back
Naar boven