Fitness Seller

vetpercentage meten

  • Topic starter Mugje
  • Startdatum
  • Reacties 30
  • Weergaven 7K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Mugje

Under the bar
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2003
Berichten
13.658
Waardering
228
hoe meten de meeste mensen op dit forum hun vetperc.
 
hm dat ding vraagt niet eens naar je lengte? lijkt me heel erg onnauwkeurig he...
wazzup, weet jij of het mogelijk is je vet te laten meten bij de aclo?
 
Hee, nu je het zegt ... da's wel heel erg kort door de bocht. Nu wijzigt mijn lengte niet echt veel, dus da's toch een constante in de vergelijking. Maakt wel uit voor het getal, maar niet voor de verhouding. Eigenlijk is alleen de omtrek van mijn middel al een aardige indicatie. (-6 cm in 7 weken)

iets als http://www.csgnetwork.com/healthcalc.html is ongetwijfeld beter, maar da's weer te veel gemeet... alhoewel... zo erg is'ie nu ook weer niet.

NB: To measure your iliac crest: Remain standing. Find where your upper pelvic bones protrude the most (you can feel for them on either side of your waist). Measure around at this point. Record the result.

To measure your hips: Remain standing. Find the level of your body below your navel where you are at your widest. This spot varies considerably from person to person, and you may want to look in a mirror or ask someone to point it out for you. Wrap the tape measure around your body right there, and record the result.

maar bij de Aclo, geen benul, denk het niet. Misschien dat er ergens een weegschaal is, maar een vetmeter (knijper of electro-dinges) heb ik er nog nooit gezien.


W.

PS: moest even zoeken, maar http://www.stevenscreek.com/goodies/pi.shtml gebruikte ik in het verleden wel.. geen benul wat die ponderal index is, maar die tweede estimate is identiek aan die zonder lengte van runinfo... dus 13.4 zal het wel ongeveer zijn.
 
Laatst bewerkt:
hm ja ik ken wel een sportschool, die man heeft zo´n elektroding en vindt het niet erg als ik dat kom meten, doe dit dan ook regelmatig als ik daar weer eens kom. Maar ik wil dus weer eens met een knijper gemeten worden. Is al heel lang geleden dat dat gebeurd is, ben benieuwd of het verschilt met elektrometing. Ik ga wel ff vragen bij de aclo... laat het wel ff weten he!
 
D. zei:
hm dat ding vraagt niet eens naar je lengte? lijkt me heel erg onnauwkeurig he...
wazzup, weet jij of het mogelijk is je vet te laten meten bij de aclo?



Ik gebruik altijd deze:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Gister vroeg ik daar bij de aclo aan de balie of ze er ook aan huidplooimetingen deden. Lacht die boer een keer minzaam, ´nou niet door mij´. ´Leuk meneer, maar ik vroeg of dat hier mogelijk is, tis zo´n groot complex!´ ´nou ik denk het niet want ik weet niet eens wat het is´ (met dat smerige groningse teringdialect). Dus ik vraag het nog een keer: ´weet u misschien iemand die dat wel weet, de fysio ofzo?´ .... ´nee, doen we hier niet aan...´
teringlijer. ben dus nog niks wijzer maar ze zullen het er wel niet doen. Waar zou ik anders een huidplooimeting kunnen laten doen? evt. tegen vergoeding?
 
Jij hebt gepraat met een ... BALIEMEDEWERKER.... en je had de illusie dat hij ook maar iets van sport of gezondheid zou weten ... *lol* ... hoe heerlijk om zo naief te zijn :) ... Men, die gasten kunnen nog niet eens 1 en 1 bij elkaar optellen als hun leven ervan af hing. ok, er zijn uitzonderingen (zo'n jong broekie (nou ja als je mijn leeftijd hebt dan komen er steeds meer broekies lijkt het wel) met heel kort haar, en er zit ook wel een leuke meid daar), maar die ouwe... hehehe ... nee sorry :)

Ik dank de heer al dat ik niet mijn pasje daar meer hoef in te leveren... dat ze nu weer stickertjes hebben, ga me daar niet in die rij staan te wachten tot ik aan de beurt ben...

Maar ehm huidplooimeting... nee, waarschijnlijk wel bij die dure fitness centra in de stad en anders zelf zo'n dingetje kopen. Eurotje of 20 denk ik (Yikes, 35 Euro kon ik alleen maar vinden). Misschien dat huisartsen er eentje hebben, mocht je daar toch komen. Bij de benifitshop (damsterdiep) hebben ze zo'n electronisch metertje, die wil'ie altijd wel een keer demonstreren :-)

Dan nog een leuke van ene Zwier op een ander forum ... (hmmm.. klinkt bekend...)

Globaal idee vetpercentage
18 % Taille van 95 cm buik hangt net niet meer over de riem.
15 % buikspieren beetje zichbaar maar niet duidelijk
12 % Duidelijk zichbare buikspieren
9 % "kerstboom" defenitie op de onderrug
6 % strepen op kont (wedstrijdklaar)

W.
(nog boven de 12%)
 
ja maar ja wie dan vragen. kom pas in feb. weer bij me huisarts ivm schildklier, zolang wil ik niet w88. nou ja binnenkort maar weer eens elektronisch maar ja zie er gewoon niks in.
ennuh zwier zit hier ook gewoon hoor!
 
Ik denk dat de meeste huisartsen er ook niks van bakken.
Sterker nog, de voedingsmiep bij ons op de sportschool had dus een Omron-meter, die ik zelf later ook heb gekocht en het meeste gebruik.
Ik vermoed dat ze inmiddels een cursus heeft gevolgd of zo, want ik zag ergens een briefje slingeren met de woorden huidplooimeting.

maar ik heb er nu 2 van.. huidplooimeters bedoel ik.
En allebei zwaar k*t met peren.. als ik het zo mag uitdrukken. Weeer een kwestie van goedkoop = duurkoop. Een digitaal dingetje waar je op moet drukken wanneer je 'goed' zit. Rekent automatisch uit, betekent dus dat je niet weet fo het goed is gedaan, want dat knoppie druk je wel eens te snel in.. die meting is dus NOG onbetrouwbaarder dan die Omron-meter.
En dan heb ik nu iets wat nog kloteriger is.. ik had me nll vergist en bestelde een flutterig plastic ding wat verklaart waarom het zo goedkoop was. Er was alleen info bij over buikvet meting.

Maar... ik heb laatst dus eindelijk een betrouwbare stek gevonden met info over 7-puntsmetingen en hoe je dat moet doen. Vervelende is dus dat iemand anders het zal moeten doen, wil het goed gaan.

Ik heb nu dus nog steeds geen betrouwbare huidplooimeter. De betere kosten nl. een klein vermogentje .. ergens in de buurt van 60-80 euro of zo? Flange of zo?
Heb wel iets wat uiterst nauwkeurig is en bijna geschikt zou zijn.. nl. een hypernauwkeurige schuifmaat.. maar ja.. eh, niet echt bruikbaar voor het fijnknijpen van huidplooien.

Als iemand die link wil hebben naar d emetingen, geef een gil, want ik denk niet dat er veel hier zijn die het zouden kunnen meten..

Espi, uw komma-neukster
 
die metingen geven me 13 tot 13.5 %
als ik zo es naar mijn buikie kijk kan dit toch nie echt kloppen vrees ik :(
 
[Link niet meer beschikbaar]

Ook nieuw voor mij.
Met dank aan Lyle.
Alles wat je maar wilt weten over o.a. huidplooimetingen. Heb nog ergens een 7-site-metingsmethode staan.

Espi
 
Koolhoven zei:
Doe het maar gewoon via huidplooi meting. Deze klopt nog het meest

Ja, daar gaat die site ook over.

Weet jij (of iemand anders uiteraard) trouwens een plek waar je die dingen voor een schappelijke prijs kunt kopen ?

W.
 
Hmm een huidplooimeting is ook maar zo goed als degene die hem uitvoert.
En dat is juist de clou. Er zijn maar zo weinig mensen, die dat kunnen.
Ik ben 1x gemeten ooit (nabij Gold's Gym, Venice, CA notabene en ik geloof zelfs als ik het me goed kan herinneren, dat het ook met hetzelfde knullige digitale dingetje was dat ik nu zelf heb) en er kwam exact hetzelfde uit als wat ik thuis met de Omron gemeten had voor ik wegging.. 30%.

Nee.. ik ga het nog eens mezelf bijbrengen en dan tegen een geringe vergoeding bij anderen doen. Dus.. als iemand een link heeft naar een niet te dure professionele meter, graag. En doe er dan ook maar gelijk een stethoscoop bij, ik vertrouw mijn bloeddrukmeter ook dus voor geen cent.

Espi
 
Tja kijk niet te veel naar je %, daar kun je ook ongelukkig van worden.
Bij ons hebben we een paar wedstijd bb rondlopen die zich elke week laten meten. Gewoon onzin natuurlijk. Je zit uiteindelijk met je eigen mind te ****en.
Belangrijk is hoe het er uit ziet. Daar heb je meer aan.
Dus kijk in de spiegel, en als je je zelf vet vind, klaar ga cutten. Ben je tevreden en wil je groter worden, bang. ga je bulken ofzo.

mmm,

snap het wel dat je graag wilt weten waar je ongeveer op zit. Maar ga niet elke week meten!!

Jopie
 
kwil het niet elke week weten
gewoon ik heb er nu geen idee van dus tjah :)
 
die eerste site klopt voor geen meter want hij geeft 13.5% aan maar heb gister bij de sportschool op de weegschaal gestaan en daar gaf ie 7 aan.
 
Ik weet niet welke eerste site dat is, maar dat ding op de sportschool zou ook best niet goed kunnen zijn. Zeker als je na de training gemeten hebt (hydratatie enzo).

het verschil tussen 13 en 7 is met het blote oog heel goed te zien en ik zit zeker weten niet op 7 :-) (of misschien wel :-( )

Als je maar steeds hetzelfde doet, dan zie je het verschil wel ten opzichte van de vorige keer, dat is de stimulans die je nodig hebt tijdens de cut. En of het nu 7 of 13 aangeeft, maakt dat echt uit ? Het gaat erom HOE je eruit ziet.

W.
 
Back
Naar boven