XXL Nutrition

vetpercentage meten

  • Topic starter Mugje
  • Startdatum
  • Reacties 30
  • Weergaven 7K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

ik denk dat je het het beste gewoon met zo'n vetknijpertje kan laten doen. veel sportscholen doen dat wel.
 
WesleyBBB zei:
ik denk dat je het het beste gewoon met zo'n vetknijpertje kan laten doen. veel sportscholen doen dat wel.


alleen jammer dat daar ook iedere keer een andere waarde uitkomt. al zou je het drie keer gelijk achter elkaar doen. denk dat er geen perfecte methode is behalve dan de spiegel
 
agtmael zei:
alleen jammer dat daar ook iedere keer een andere waarde uitkomt. al zou je het drie keer gelijk achter elkaar doen. denk dat er geen perfecte methode is behalve dan de spiegel

Jah alleen vind ik daar het probleem weer van dat je pas bij grote veranderingen je vooruitgang gaat waarnemen.....
K heb wel ff zin om hierover een nieuwe thread te gaan maken.....
 
jah dat is dan ook gelijk het enige jammere van het bb'en. zelf zie je het eigenlijk het minst je kunt bijna alleen afgaan op de weegschaal en reacties van anderen.
of foto's natuurlijk
 
Het meest betrouwbaar is een dompeltest, waarj je helemaal onder water komt te staan of zoiets
Zodoende wordt dmv je drijfvermogen, gewicht en inhoud (dmv verschil hoogtestijging van het water te berekene) wordt dan je vet% berekend.

ff gezocht:

2. Onderwaterweging
Er zijn mensen die drijven als een kurk en anderen die zinken als een baksteen. Tot de tweede categorie zullen eerder de krachtatleten behoren. In het algemeen geldt dat hoe meer vet iemand heeft, hoe groter zijn drijfvermogen.
Het drijfvermogen in het water kan dus gebruikt worden om te voorspellen hoe “dens” iemand is. Op basis hiervan is het mogelijk de hoeveelheid vet te schatten.
bron: http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/voeding/ideaalgewicht/

An_G zei:
K heb wel ff zin om hierover een nieuwe thread te gaan maken.....

ohjee:D
 
dandyman zei:
Het meest betrouwbaar is een dompeltest, waarj je helemaal onder water komt te staan of zoiets
Zodoende wordt dmv je drijfvermogen, gewicht en inhoud (dmv verschil hoogtestijging van het water te berekene) wordt dan je vet% berekend.

ff gezocht:


bron: http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/voeding/ideaalgewicht/



ohjee:D

Als je van plan was moi te stoppen, tjah, dan ben je al te laat :p

En jah die dompeltest, erg betrouwbaar, maar niet echt iets dat ik zomaar ff elke 2 weken in de achtertuin kan doen :(
 
aha! das ook geen testje dat je zo maar even thuis in je badkuip kunt doen volgens mij. en ons voordeel is dat wij weer makkelijker op een luchtbed blijven drijven dan iemand met een paar reserve banden om zijn middel heej!! :)
 
Ik laat mij altijd meten op de sportschool mbv een zogenaamde BIAMED meting.
Deze is zeer nauwkeuring en geeft je gewicht vetmassa en watermassa aan.

Via google kan je er vast meer over vinden
 
Scaleo zei:
die eerste site klopt voor geen meter want hij geeft 13.5% aan maar heb gister bij de sportschool op de weegschaal gestaan en daar gaf ie 7 aan.

Ik ken ook iemand die 14,5% had via een internetcalculator en 11,5% op een weegschaal. Hoe is jullie ervaring daarmee? Geven die calculators "standaard" een te hoog vetpercentage? Oftewel....hoe betrouwbaar zijn die nou eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven