AndroidHealthClinic

vetpercentage meten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dagmar

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 sep 2007
Berichten
55
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
68kg
waarschijnlijk een heel domme vraag voor hier...Maar hoe meet ik in vredesnaam mijn vetpercentage? ???

aangezien elke weegschaal met vetpercentage-meter wel iets anders aangeeft bij mij :(

alvast bedankt :p
 
Je moet de weegschalen niet geloven, je moet het meten met een huidplooimeter.
 
een huidplooimeter....aha. dat maakt het duidelijk (A)

eh...heb je meer info over een huidplooimeter? :p
 
bedankt! :)
 
Op de goede sportscholen kunnen ze dit meten bij je middels huidplooimeting.
Zorg wel dat je door deskundig iemand laat doen!
Ze meten dan biceps, triceps, schouderbladen, en iets boven je heup, je buik dus
Ik heb het laatst laten doen, maar het kan wel vertekenen door bijvoorbeeld hoeveelheid water dat je lichaam vast houdt. En waar je rekening mee moet houden, als dit nou net de plekken zijn waar jij meer vet vast houdt, geeft dat ook een ander beeld!
Met andere woorden geeft mooie indicatie, maar is zeker niet de absolute waarheid!
Suc6!
 
Op de goede sportscholen kunnen ze dit meten bij je middels huidplooimeting.
Zorg wel dat je door deskundig iemand laat doen!
Ze meten dan biceps, triceps, schouderbladen, en iets boven je heup, je buik dusIk heb het laatst laten doen, maar het kan wel vertekenen door bijvoorbeeld hoeveelheid water dat je lichaam vast houdt. En waar je rekening mee moet houden, als dit nou net de plekken zijn waar jij meer vet vast houdt, geeft dat ook een ander beeld!
Met andere woorden geeft mooie indicatie, maar is zeker niet de absolute waarheid!
Suc6!

Jep dat klopt dat is een van de meest nauwkeurige, je kan dit volgens mij ook zelf. Hij is hier al enkele malen gelinkt die site waar je op 6 verschillende manieren je vet kan meten. Er wordt dan ook via tekeningen getoond waar je moet meten. Ga hem thuis eens zoeken moet nog ergens recent in mijn geschiedenis staan.
 
btw Shutter heeft em al gepost:) de Parillo methode
 
Back
Naar boven