MuscleMeat

Vetpercentage meter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En wie gaat dit dan meten?

Spiegel en gewicht op de weegschaal,meer heb ik niet nodig.
 
En wie gaat dit dan meten?

Spiegel en gewicht op de weegschaal,meer heb ik niet nodig.

Maar ik ben nog niet zo knap gespierd als jij dus durf nog niet in de spiegel te kijken :treuren:
 
Maar ik ben nog niet zo knap gespierd als jij dus durf nog niet in de spiegel te kijken :treuren:

Huidplooimeter moet je nog iemand vinden die het kan.
 
Jij?? ... Nee ff serieus...zou je dat niet zelf kunnen dan? Hoe kan ik het dan beter bij houde? Kan op de weegschaal wel zien dat ik iets aankom maar kan ook enkel vet zijn....
 
Jij?? ... Nee ff serieus...zou je dat niet zelf kunnen dan? Hoe kan ik het dan beter bij houde? Kan op de weegschaal wel zien dat ik iets aankom maar kan ook enkel vet zijn....

Lijkt me zelfs voor iemand die er ervaring mee heeft niet te doen om het bij hemzelf te doen. Laat staan iemand die er niet in thuis is.
 
Ja maar hoe dan? HELUPPPPP
 
Je kan een 3 punts meting bij jezelf doen. Het geeft je een indicatie, maar geen harde cijfers. In dat geval zou ik een goedkope huidplooimeter bij body & fit halen o.i.d.
 
Je kan een 3 punts meting bij jezelf doen. Het geeft je een indicatie, maar geen harde cijfers. In dat geval zou ik een goedkope huidplooimeter bij body & fit halen o.i.d.

Als je niet echt weet hoe het moet zullen je metingen verre van correct zijn en te veel schommelen.
 
Als je niet echt weet hoe het moet zullen je metingen verre van correct zijn en te veel schommelen.
Eens, maar google op bodyfat caliper en daar staan genoeg details en uitleg.
 
  • Like
Waarderingen: JcK
Gewoon taille omtrek meten, dan weet je snel genoeg of je wekelijks afvalt.
 
  • Like
Waarderingen: JcK
DEXASCAN ,huidplooi meting is meer een schatting dan een exacte meting .
ongetwijfeld zal iemand beweren dat hij/zij altijd spot on is met zijn/haar meting
 
Eens, maar google op bodyfat caliper en daar staan genoeg details en uitleg.
Als je er geen ervaring mee hebt en moet voort gaan op filmpjes of uitleg in een text dan gaan je metingen er nog steeds serieus naast zitten volgens mij. En al zeker als je het op jezelf gaat moeten doen.
 
  • Like
Waarderingen: JcK
Geeft een indicatie meer niet. Niemand hier zegt dat je een representatieve weergave krijgt johnyjordaan ;)

Jij geeft aan een spiegel en weegschaal voldoende te vinden. Hij vraagt om een manier om z'n percentage te meten. SMH
 
  • Like
Waarderingen: JcK
Geeft een indicatie meer niet. Niemand hier zegt dat je een representatieve weergave krijgt johnyjordaan ;)

Jij geeft aan een spiegel en weegschaal voldoende te vinden. Hij vraagt om een manier om z'n percentage te meten. SMH

Wat voor een indicatie heb je als je 14% meet en dan 2 dagen later bijvoorbeeld op 17% uitkomt en dan de dag erna op 13% doordat je het niet nauwkeurig doet. Waardeloos op die manier.

Vandaar dat ik hem ook de vraag stelde wie deze meting zal gaan uitvoeren. Als het nauwkeurig gebeurd kan je vooruitgang zien aan de hand van het vetpercentage.

En dan zal hij iemand moeten vinden die er ervaring mee heeft. Als TS het zelf gaat doen gaat het niet nauwkeurig zijn en heb je er dus niks aan.

Ik persoonlijk vind dat vet% meten gewoon onnodig Ik zie wel of het de goeie kant uitgaat door de Spiegel en de weegschaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik gewoon een huidplooimeter en meet elke week mijn vet 3 cm naast mijn navel. Op die manier zie ik of mijn vetmassa daar afneemt of toeneemt.
 
Net even met mun trainer overlegt en die zegt ook dat je het op zich wel kan meten maar dat spiegel/fotos toch het beste werkt. Ik wilde het graag bijhouden omdat ik juist wat strakker wil worden en dan meer eten niet echt goed klinkt in mijn hoofd.

Maar hij geeft aan dat als ik me aan het eten houdt (koolhydraten 50%, 25% eiwitten en 25% vet) je op zich niet zoveel aan vet zou moeten kunnen aankomen. Overigens houd ik dit bij via de Food-app dus ga er vanuit dat dat dan ook goed is...

We zullen zien over...half jaartje ofzo?...
 
Net even met mun trainer overlegt en die zegt ook dat je het op zich wel kan meten maar dat spiegel/fotos toch het beste werkt. Ik wilde het graag bijhouden omdat ik juist wat strakker wil worden en dan meer eten niet echt goed klinkt in mijn hoofd.

Maar hij geeft aan dat als ik me aan het eten houdt (koolhydraten 50%, 25% eiwitten en 25% vet) je op zich niet zoveel aan vet zou moeten kunnen aankomen. Overigens houd ik dit bij via de Food-app dus ga er vanuit dat dat dan ook goed is...

We zullen zien over...half jaartje ofzo?...

Hangt ervan af hoeveel je boven onderhoud eet natuurlijk.
 
  • Like
Waarderingen: JcK
Wat zou je dan aanraden als de verhoudingen volgens jou niet kloppen? johnyjordaan
 
Back
Naar boven