Fitness Seller

Vetpercentage omlaag met omega 3

Bezoekers in dit topic

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
2 jul 2010
Berichten
1.642
Waardering
896
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Ooit lange tijd terug heb ik ergens gelezen over omega 3.
Het zou gezond zijn en ook kunnen zorgen dat je vetpercentage iets lager wordt.
Hierdoor ben ik het toen dagelijks gaan slikken.
Ook omdat het algemeen bekend is dat omega 3 gezond is.

Nou probeerde ik net bewijslast te vinden voor de schijnbare vetverlagende werking van omega 3.
Wat ik tegen ben gekomen is (op examine.com) dat er sterke bewijslast is dat omega 3 de triglyceride in je lichaam verlaagt. Dit blijkt uit 41 studies.
Nu is mijn vraag, voor ik me er verder in ga verdiepen, de volgende.
Als triglyceride in je lichaam verlaagt wordt, wordt dan tevens je lichaamsvet minder?
Of is dat de verkeerde conclusie.
 
Er zijn geen magische wondermiddelen in de wereld van bodybuilding. Dus als het al zou helpen is het zeeeeeeer minimaal.
 
Er zijn geen magische wondermiddelen in de wereld van bodybuilding. Dus als het al zou helpen is het zeeeeeeer minimaal.
Shit ik dacht dat je er 3kg vet in 2 weken mee kwijt raakte..


Hier een studie gevonden die verandering in lichaamssamenstelling onderzoekt met omega 3 suppletie:
Effects of supplemental fish oil on resting metabolic rate, body composition, and salivary cortisol in healthy adults

Onderzoek is onder mensen uitgevoerd.
De controlsgroep kreeg 6 weken lang 4 gram distelolie dagelijks.
De onderzoeksgroep kreeg 6 weken lang 4 gram omega 3 per dag.
1,600 mg EPA en 800 DHA.
Geen van de proefpersonen trainden. De controlegroep steeg 0.5kg in vetmassa. De onderzoeksgroep daalde 0,5kg in vet en steeg 0,5kg in vetvrije massa.

Mensen die hier naar willen kijken met kritische blik?
Gezien de lage prijs en positieve effecten voor de gezondheid ga ik het sowieso aan m’n sup stack toevoegen.
 
Individuals who ate fatty fish at least 3 times a month, or were supplementing their diet with omega 3 fatty acids, or had a known metabolic or endocrine disorder were excluded

:roflol: dus ze gaan er in principe al vanuit dat als je 3x per maand vette vis eet je al geen winst meer zal merken of zeer beperkte resultaten zal halen.

Trek zelf maar je conclusies

als je al gezond eet ga je t waarschijnlijk niet merken

Edit: er zijn genoeg betere redenen te bedenken om omega 3 te supplementeren. Gewoon eetlepel lijnzaad olie door je shake heen.
 
MCT olie is iets heel anders :p voor zover ik weet hebben die praktisch toegevoegde waarde (lege kcal dus)

En hebben ook invloed op de Trygliceriden... wordt oa in een Ketogeen dieet aangeraden dacht ik...
 
Shit ik dacht dat je er 3kg vet in 2 weken mee kwijt raakte..


Hier een studie gevonden die verandering in lichaamssamenstelling onderzoekt met omega 3 suppletie:
Effects of supplemental fish oil on resting metabolic rate, body composition, and salivary cortisol in healthy adults

Onderzoek is onder mensen uitgevoerd.
De controlsgroep kreeg 6 weken lang 4 gram distelolie dagelijks.
De onderzoeksgroep kreeg 6 weken lang 4 gram omega 3 per dag.
1,600 mg EPA en 800 DHA.
Geen van de proefpersonen trainden. De controlegroep steeg 0.5kg in vetmassa. De onderzoeksgroep daalde 0,5kg in vet en steeg 0,5kg in vetvrije massa.

Mensen die hier naar willen kijken met kritische blik?
Gezien de lage prijs en positieve effecten voor de gezondheid ga ik het sowieso aan m’n sup stack toevoegen.
Lage prijs? Zo ver ik weet wil je minimaal 3 gram visolie per dag halen per dag. Wat bij sommige wel uitkomt op 10 pillen aangezien alles zo bar slecht is gedoseerd.
 
Lage prijs? Zo ver ik weet wil je minimaal 3 gram visolie per dag halen per dag. Wat bij sommige wel uitkomt op 10 pillen aangezien alles zo bar slecht is gedoseerd.
Ik hou het gewoon op 1 gram visolie per dag. Kom ik misschien wel niet aan die 3 of zelfs 4 gram maar voor gezondheidseffecten voor zover ik weet genoeg.

:roflol: dus ze gaan er in principe al vanuit dat als je 3x per maand vette vis eet je al geen winst meer zal merken of zeer beperkte resultaten zal halen.

Dat snap ik wel. Die factoren moet je uitsluiten als je zuiver een effect wilt meten.

Net als je in een bcaa onderzoek je ook wilt dat of beiden groepen wel whey shakes of beiden groepen geen whey shakes drinken. Dus dat is imo alleen maar positief.

Zie ook wel in dat wat er uit dat onderzoek blijkt geen enorm groot effect is, maar wel statistisch significant. Naast beter voor gezondheid in ieder geval genoeg reden voor mij een (al dan lagere) dosis omega 3 te nemen dagelijks.
 
Ja maar het geeft wel aan wat voor minimaal iets (3x vis per maand) al invloed kan hebben..
 
Shit ik dacht dat je er 3kg vet in 2 weken mee kwijt raakte..


Hier een studie gevonden die verandering in lichaamssamenstelling onderzoekt met omega 3 suppletie:
Effects of supplemental fish oil on resting metabolic rate, body composition, and salivary cortisol in healthy adults

Onderzoek is onder mensen uitgevoerd.
De controlsgroep kreeg 6 weken lang 4 gram distelolie dagelijks.
De onderzoeksgroep kreeg 6 weken lang 4 gram omega 3 per dag.
1,600 mg EPA en 800 DHA.
Geen van de proefpersonen trainden. De controlegroep steeg 0.5kg in vetmassa. De onderzoeksgroep daalde 0,5kg in vet en steeg 0,5kg in vetvrije massa.

Mensen die hier naar willen kijken met kritische blik?
Gezien de lage prijs en positieve effecten voor de gezondheid ga ik het sowieso aan m’n sup stack toevoegen.
Kutstudie. Wordt niet gecontrolled voor kcal intake.
 
Edit: er zijn genoeg betere redenen te bedenken om omega 3 te supplementeren. Gewoon eetlepel lijnzaad olie door je shake heen.
Naar mijn weten wordt lijnzaad slecht opgenomen en de olie bederft relatief snel.

edit: beste zal gewoon vis eten zijn denk ik
 
Naar mijn weten wordt lijnzaad slecht opgenomen en de olie bederft relatief snel.

edit: beste zal gewoon vis eten zijn denk ik

Ach visolie capsules zijn misschien een halve gram, eetlepel lijnzaad olie is 15 gram. Met 2 shakes per dag is dat dus 30 gram..

Moet wel heel slecht opgenomen worden wil je dat het dan nog nodig is visolie capsules te slikken.

In de koelkast blijft het gewoon maand goed (als niet langer is)
 
Naar mijn weten wordt lijnzaad slecht opgenomen en de olie bederft relatief snel.

edit: beste zal gewoon vis eten zijn denk ik
En vis en visolie zou wel eens kunnen verontreinigd zijn door zware metalen en andere schadelijke stoffen. Dat is dan weer de reden waarom sommigen lijnzaad gebruiken.
Ik weet niet of het klopt maar heb ik ergens gelezen.
 
Vooropgesteld dat ik geen vette vis eet en amper witvis, dagelijks maar 2gr visolie, maar dagelijks wel veel lijnzaad, is lijnzaad(olie) geen complete omega-3 bron. Het bevat uitsluitend ALA, je lichaam kan dit in beperkte mate via EPA omzetten in DHA, maar waarschijnlijk is dat niet voldoende.
 
Back
Naar boven