XXL Nutrition

Vetpercentage omlaag, spieren opbouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ZeroXX

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
82
Waardering
0
Heb die vraag wel in een ander topic gesteld, maar die vraag in dat topic was al beantwoord, dus word zodoende niet meer gelezen denk ik. ;)

Ik had eerst in de planning om eerst nog 5 kg af te gaan vallen, maar wil mijn plannen wijzigen. Ik zit momenteel op een vetpercentage van rond de 26%, weet het niet helemaal zeker, moet het nog laten meten) en dat zit rond mijn buik en bovenbenen een beetje. Ik zat 3 jaar geleden op een vetpercentage van 17% trouwens.

Nu wil ik eigenlijk dat buikvet om gaan ruilen voor buikspieren (heb ik ook weer ergens gelezen dat dat kon) maar hoe ga ik dat doen? ???
Dat er dan nog 2 a 3 kg af gaan is natuurlijk mooi meegenomen en mag ook bij nader inzien nog wel, want er zit nog wel een lelijk eng klein randje over mijn broek heen :rolleyes:

Veel krachttraining en het cardio beperken of hoe moet ik dat doen? Las ergens ook dat een teveel aan cardio de spieropbouw belemmert cq. vertraagd? ???
Excuse moi voor die vragenvuren, maar heb meer verstand van verzekeren en inkopen :D

Voeding aan gaan passen of gewoon zo laten? Ben qua voeding iets omhoog gegaan, want sinds ik weer beweeg heb ik meer "honger" (meer nodig althans), sneller metabolisme? Ik neem 's morgens (of voor het sporten) ook wat eiwit met sojamelk, totaal onnodig of kan het geen kwaad en is het voor spieropbouw weer beter?

Graag advies van jullie.
Ik was van plan om 3 x per week krachttraining te gaan doen en 1 x per week cardio meepakken.
 
26 is wel heel hoog, zou gewoon eens goed gaan cutten met wat carbcycling en veel cardio in combinatie met stevige krachttraining (lekker veel compound, dan wordt het calorieververbruik ook al stevig opgedreven)
 
Ok, wat is cutten ook alweer en compound.
 
cutten=onder onderhoud eten in combinatie met krachttraining en eventuele cardio om zo vet te verbranden en spieren te behouden.

compound: oefeningen waar meerdere spiergroepen worden aangesproken, dit in tegenstelling tot isolatie, waar men dit probeert te beperken.
voorbeelden van goede compounds: bench, deadlift, squat, rows, zware dips, etc...
 
LOL als je vet kon ruilen tegen spieren deden we dat natuurlijk allemaal;)

Maargoed ik snap wat je wilt.Als je werk bestaat uit verzekeren en inkopen,kun je gerust vaker dan 1x cardio doen,om te beginnen 2x:D
En dat kun je dan opbouwen,maar nooit ten koste van je krachttraining.Je merkt vanzelf hoeveel je afkunt.

3x krachttraining is prima.Doe dan idd veel compounds.

hehe dat cutten:p die kerels willen dat je toch meer gaat afvallen maar je hebt kans dat ze niet eens begrepen hebben dat je een vrouw bent???
Ik heb me tenminste laten vertellen dat voor een vrouw,26 % niet idioot hoog is.Getrainde vrouwen hebben meestal wel minder maar je gaat nu trainen dus dat komt goed!;)

(Als je tenminste niet weer gaat junken bij de Mac enzo:D )
 
En ik had nog wel speciaal die V in mijn profiel toonbaar laten maken :D

Hm ok, sporten we voorlopig even 5 x tussen het werk en overige zaken in. Drie keer kracht en 2 x cardio, wat een schema hehe
Bij de mac kom ik gelukkig nooit, echt niet te vreten dat voer.

Thanx voor je reactie ;)
 
...............
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik 5 jaar geleden ziek van geweest, dus die vermijdt ik ook al 5 jaar.

KFC dan maar B)
 
geen verzadigd vet
geen suikers

meer eiwit
meer vezels
meer langzame koolhydraten

verder krijg ik de indruk dat je geen wedstrijd bodybuildster bent, maar dat je gewoon een mooie strakke buik en goed lichaam wilt.

mijn tip is ook

doe eerst een aantal compound oefeningen
[ik geef hier wat voorbeelden, maar ik weet natuurlijk niet waar je de bschikking over hebt]

sqaut
bench
optrekken of zittend roeien
dippen
zware buikspieroefening

doe van elk 2 of 3 setjes van 15hh [hiervan krijg je geen enorme spiergroei, maar mooie strakke spieren]

verder ook cardio doen.
als je al wat conditie hebt kun je voor een HIIT gaan [info staat wel op het forum]

samengevat is het een intensief interval programma

je gaat een tijdje voluit en daarna weer rustig dan weer snel etc.
zorgt ook voor een goede conditieopbouw.

heel veel succes ermee :)
 
verder krijg ik de indruk dat je geen wedstrijd bodybuildster bent, maar dat je gewoon een mooie strakke buik en goed lichaam wilt.

mijn tip is ook

doe eerst een aantal compound oefeningen
[ik geef hier wat voorbeelden, maar ik weet natuurlijk niet waar je de bschikking over hebt]

sqaut
bench
optrekken of zittend roeien
dippen
zware buikspieroefening

doe van elk 2 of 3 setjes van 15hh [hiervan krijg je geen enorme spiergroei, maar mooie strakke spieren]

Wat een bullshit man:roflol:
 
Het heeft weinig nut om intensief te trainen, daar krijg je spierafbraak van. Hou bij KT de gewichten laag maar doe de oefeningen vaak en langzaam. Bij de cardio de zwaarte niet te hoog zetten maar juist de snelheid goed hoog houden, zodanig dat je het makkelijk volhoudt en er nog bij kan kletsen.
Zo heeft trainen uberhaupt weinig nut
 
je moet er gewoon voor zorgen dat je genoeg eiwitten inneemt voor je cardio gaat doen, zo word die spiergroei niet belemmert, en over de rest van de dag ook genoeg eiwitten eet zoals kwark,kipfilet,vis, eieren,noten,sojaproducten
je kan cardio het beste 20 min sochtends voordat je heb gegeten, en 20 min na je training doen en dan zo een 3x per week, omdat je op deze tijdstippen 300% meer vet verliest dan op andere tijden

en eet na je avondeten geen koolhydraten meer, omdat je dan vet aanmaakt, en eet zo een 5-6 maaltijden per dag( 2-3 eiwitshakes op een dag kan ook geen kwaad trouwens)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het effektiefst is het om zo vaak mogelijk kombitraining te doen, dwz matige krachttraining over alle spiergroepen

gewoon keihard er tegenaan gaan. compoundoefeningen met zwaar gewicht en weinig herhalingen.

Het heeft weinig nut om intensief te trainen, daar krijg je spierafbraak van.

ja, daardoor groeien die dingen. goed eten + klotezwaar trainen = mooie spieren. ongeacht of je man of vrouw bent.


Neem vóór en na de kombitraining geen sportdrank of repen, maar iets met veel eiwit.

vet verlies je als je inname lager is dan wat je verbrandt. het maakt niet uit wanneer je wat eet. wél is het belangrijk koolhydraten rond je training te eten. als je alléén eiwitten eet, gebruik je die als energie. beetje zonde hè?

Gesnoept? Taartje gegeten, toch die borrelnootjes gepakt? Geen probleem: gewoon net zoveel kalorie"n extra cardio doen!

als je gesmokkeld heb, pas de rest van je voedingsschema aan en niet denken dat cardio je eruit helpt. ga trouwens berekenen hoe lang je op een fiets moet zitten om een zak chips te verbranden . . .

Bv 4 x 15 x 20 kilo is net zo veel werk (Kcal) als 3 x 10 x 40 kilo, maar het traint een stuk makkelijker, en geeft geen spierafbraak.

van zwaar tillen gaat je hartslag omhoog. ik gebruik zelf een hartslagmeter en met een uur trainen ben ik gemiddeld 500kcal kwijt. even effectief als cardio. en het heeft véél meer nut.
 
Laatst bewerkt:
doe van elk 2 of 3 setjes van 15hh [hiervan krijg je geen enorme spiergroei, maar mooie strakke spieren]

dat is lulkoek. of je stimuleert spiergroei of je stimuleert geen spiergroei. iets daar tussenin bestáát niet. sets met 15 herhalingen zijn gewoon aerobe training die geen ruk helpt met spiermassa opbouwen. voor een mooie figuur zul je spiermassa nodig hebben en die kweek je precies op dezefde manier als een man. en ik wil niet horen suggereren dat vrouwen die zwaar trainen met weinig herhalingen in een man veranderen :mad:

wat uiteindelijk voor vetverlies zorgt is een goed dieet, niet cardio.
 
Matige cardio heeft minstens net zo'n groot verhogend effekt op je basaalmetabolisme als intensieve cardio, en uiteindelijk is het dat wat het meeste vet verbruikt.

mwah. van zware intervallen (boven 100% van je hartslag :p) gaat de aanmaak van adrenaline omhoog waardoor vetzuren vrij in de bloedbaan komen. dan kun je ze normaal verbranden met je dagelijkse activiteiten. tenzij je in de koektrommel duikt.
 
je hoeft echt niet tot het gaatje te belasten met gewichten.

waarom niet? ga dat aan een bodybuilder vertellen :p ik loop de hele dag met m’n twee benen op een romp van, zeg maar, 50 kilo. van al dat gewicht rondsjouwen (met véél herhalingen) worden mijn benen niet dikker van. het gaat om het méér belasten dat wat je gewend bent. en – ik herhaal het nog eens – als je 15 herhalingen met een gewicht kunt doen, is het te licht.

Snoepen is extra inname; dat kun je kompenseren door extra verbruik op diezelfde dag. Een zak chips kost je een uur niet te lichte cardio EXTRA.

in 100 gram chips zit 544kcal. hoeveel verbrand je met een uur wandelen?
junk zit zo verdomd veel energie in dat je het beter niet of zeer matig kunt eten.
Wanneer je wat eet, in verhouding tot wanneer je traint, is wel degelijk van belang. Als je tijdens de cardio sportdrank (veel koolhydraten) zou drinken, verbrand je die koolhydraten in plaats van je vet. Je behoudt wel het metabole effekt van de training, dus een ramp is het nou ook weer niet, zolang je inname maar onder je verbruik blijft zitten, liefst op elk willekeurig moment van de dag.


cardio verbruikt kalorieën en verhoogt je basaalmetabolisme;

hoe hoger de intensiteit, hoe meer je glucose gebruikt en omgekeerd. gedurende de eerste 5-15 minuten gebruik je altijd anaeroob glucose (vanwaar de verzuring), daar het op gang brengen van vetverbranding meer tijd kost.

je lichaam zal het op zich worst wezen waarmee je het voedt. komt er alleen eiwit binnen, dan wordt het in de lever omgezet in glucose om tijdens de training te gebruiken. en – zoals je zelf zegt – komt het neer op de verhoogde verbranding na de training. training op hoge intensiteit zorgt voor veel hogere na-oxidatie dan matige cardio. met matige cardio verbrand jet misschien meer vet tijdens de training maar in totaal heel weinig calorieen en dáár draait het om.

elderson zei:
Je hartslag en adrenaline gaan omhoog van alle inspanning, daar hoef je het echt niet zwaar voor te maken. Alleen al de gedachte dat je je inspant geeft al snellere hartslag en adrenaline.

jaah, ga het maar proberen, afvallen met hersengymnastiek :rolleyes:

en ja, ik ben geen cardiofanaat. cardio krijgt overmatig veel aandacht.
dieet is het, dames en heren. en zwaar trainen.
 
geen verzadigd vet
geen suikers

meer eiwit
meer vezels
meer langzame koolhydraten

verder krijg ik de indruk dat je geen wedstrijd bodybuildster bent, maar dat je gewoon een mooie strakke buik en goed lichaam wilt.

mijn tip is ook

doe eerst een aantal compound oefeningen
[ik geef hier wat voorbeelden, maar ik weet natuurlijk niet waar je de bschikking over hebt]

sqaut
bench
optrekken of zittend roeien
dippen
zware buikspieroefening

doe van elk 2 of 3 setjes van 15hh [hiervan krijg je geen enorme spiergroei, maar mooie strakke spieren]

verder ook cardio doen.
als je al wat conditie hebt kun je voor een HIIT gaan [info staat wel op het forum]

samengevat is het een intensief interval programma

je gaat een tijdje voluit en daarna weer rustig dan weer snel etc.
zorgt ook voor een goede conditieopbouw.

heel veel succes ermee :)

Nee ik ben inderdaad geen bodybuildster, maar wil gewoon mijn strakke lichaam weer terugkrijgen. Niet dat ik aan alle kanten uitgezakt ben, maar ik was 4 jaar geleden best gespierd voor een "hobby fitnesser" zeg maar.
 
Back
Naar boven