AndroidHealthClinic

Vetpercentage omlaag zonder trainen

Bezoekers in dit topic

Raytzum

Novice
Lid geworden
6 jun 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Ik ga voor 6 maanden backpacken en weet al dat ik niet ga trainen. Nu ga ik daar wel letten op me eten en vooral niet teveel, zodat ik niet moddervet terug kom.

Maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is als je een tekort eet elke dag van ong 500 kcal zonder te sporten of je dan alsnog vet verbrand of dat je uiteindelijk toch alleen maar je spieren zit te verbranden.
Ben benieuwd!
 
Als je 6 maanden in een tekort eet zonder te trainen, dan wel ja. Maar ik zou het gewoon lekker even vergeten en genieten van je reis. Ik neem aan dat je veel aan het lopen bent en niet continu aan het eten, dus zou je niet ineens enorm aan moeten komen. Gewoon rond je behoefte eten, cutten kan achteraf wel.
 
Daar sluit ik mij volledig bij aan:) Backpacken dat lijkt mij zoiets moois, daar moet je gewoon alle aandacht aan besteden die nodig is. Voor je het weet zijn die 6 maanden alweer voorbij. Kun je je daarna weer focussen op het vet verbanden met hopelijk een frisse motivatie!:)

Hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat het een vrijbrief is voor alles eten en drinken wat los en vastzit:D (oke soms geldt die vrijbrief wel tijdens zo'n periode haha)
 
ook in een surplus ga je een flink pak spiermassa kwijtraken als je gaat backpacken en niet trainen.

maar dat zou niet moeten boeien, anders moet je niet gaan backpacken :p
 
Ook al ga je met goede beodelingen backpacken, lijkt het me moeilijk om het daar goed bij te houden. Dagelijks verbruik is heel anders ivm niet reguliere beweging, en voeiding is ook anders dus stuk lastiger in te schatten (wat de voedingswaarden zijn, maar zeker ook de porties). Zorg dat je een leuke tijd hebt, ga vooral op de spiegel af en probeer de maaltijden die je hebt hoog qua eiwitten te houden als je wilt voorkomen dat je te veel/snel spiermassa verliest als je per saldo in een onderhoud blijft :)
 
Back
Naar boven