XXL Nutrition

Vetpercentage schatting? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rolexxxx

Novice
Lid geworden
18 aug 2011
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
84kg
Hallo forumleden,

Ik ben 36 jaar en begon voor het eerst met gewichten te trainen op mijn 17e.
Vanaf mijn 18e ben ik begonnen met kickboxen, heb dit fanatiek gedaan tot mijn 27e. Sinds mijn 27e ben ik niet meer aan sporten toegekomen door omstandigheden. Ik woog op een gegeven moment 117 kilo, dit gewicht woog ik vorig jaar nog. Sinds 1 jaar weer er keihard tegenaan gegaan om gewicht te verliezen. Momenteel weeg ik 84 kilo met een lengte van 1.78 en vet% heb ik nog niet laten meten.
Mijn doel ik rond de 6% vet te gaan zitten... enige tips zijn welkom.

Rechter foto is vorige week genomen. Ik weeg hier 86 kilo ben waarschijnlijk iets gezakt Qua vetpercentage.
 
Laatst bewerkt:
genoeg sticky's hier te vinden, maar je basis blijft voeding.:rolleyes:
je hebt gewoon een welstandsgordel, been there done that, haha.
je vertoont massa en daar moet je naartoe werken.
tips zijn suggestief als je je eigen eetpatroon niet op orde hebt. stel en degelijk schema samen en doe je trainingschema wat past binnen je kunnen.

veel succes
 
genoeg sticky's hier te vinden, maar je basis blijft voeding.:rolleyes:
je hebt gewoon een welstandsgordel, been there done that, haha.
je vertoont massa en daar moet je naartoe werken.
tips zijn suggestief als je je eigen eetpatroon niet op orde hebt. stel en degelijk schema samen en doe je trainingschema wat past binnen je kunnen.

veel succes

Ik begin morgen met het samenstellen van een nieuwe dieet en trainingsschema. Ik trainde 4x in de week kt en daarna cardio en 1 x in de week zaalvoetbal. Ik ga nu op
Maandag kt
Dinsdag cardio
Woensdag kt
Donderdag cardio
Vrijdag overdags kt en in laat in de avond zaalvoetbal
Zaterdag kt
Zondag rust

Eetschema op kt dagen hoger in de kh en op cardiodagen lager in de kh op zondag ook. En wat betreft eiwitten houd ik 1 gram per pond lichaamsgewicht. 11 kcal per pond lichaamsgewicht en uiteraard de vetten zullen bestaan uit omega 3 en olijfolie.
 
dude je broek...
 
bah wat een vieze naad... maja 14%
 
zowieso knap, al die mensen die vanaf een vage foto het vetpercentage kunnen schatten. allemaal weightcare-watch diëtisten hier:o
 
zowieso knap, al die mensen die vanaf een vage foto het vetpercentage kunnen schatten. allemaal weightcare-watch diëtisten hier:o

Je hebt gelijk, beste is laten meten door een expert.
Dan heb je tenminste zekerheid.
 
Heeft er iemand nog nuttige tips om sneller droger te worden?
 
gouden tip; een goed dieet
 
Handdoek :p

Nee hoor, kijk eens naar intermittent Fasting (IF) en leangains.com
 
Jammer dat je in een dip bent gekomen , maar belangrijker; SUPER dat je jezelf er nu weer uit werkt.
Aan je lichaam (vooral borst en armen zoals ik dat nu zie) kan je echt zien dat je een fanatiek sporter bent geweest en nu weer bent.

vet % vind ik lastig in te schatten, ik denk dat door het vele afvallen in korte tijd mensen een vertekent beeld kunnen krijgen van je vet %.
Dit komt natuurlijk door wat vel dat wat uitgerekt is.

Zoals ik hier boven al zie staan zegt iemand 20 + %, hier ben ik het echt niet mee eens.


Keep on going!!
 
Jammer dat je in een dip bent gekomen , maar belangrijker; SUPER dat je jezelf er nu weer uit werkt.
Aan je lichaam (vooral borst en armen zoals ik dat nu zie) kan je echt zien dat je een fanatiek sporter bent geweest en nu weer bent.

vet % vind ik lastig in te schatten, ik denk dat door het vele afvallen in korte tijd mensen een vertekent beeld kunnen krijgen van je vet %.
Dit komt natuurlijk door wat vel dat wat uitgerekt is.

Zoals ik hier boven al zie staan zegt iemand 20 + %, hier ben ik het echt niet mee eens.


Keep on going!!

Thanks Petje,

Ik heb gisteren aan de hand van wat ik hierboven heb beschreven een nieuwe dieet en trainingsschema samengesteld. Ik ga dit schema de komende weken aanhouden en ik zal over twee weken nieuwe foto's plaatsen voor het resultaat.

Ik verwacht er veel van. En ik ben onwijs gemotiveerd...
 
Het gaat allemaal om dieet, als je een anleg heb om vet te worden. Als ik kijk waar je vet zit, in de onderbuik, dan denk ik dat je heel wat biertjes, chips, en andere simpele koolhydraten hebt gegeten. (no offense, heb dit namelijk zelf ook allemaal gedaan hehe).

Met je type lichaam, heb je aanleg om vet op te slaan. Hierom, zou ik aanraden heel goed op je koolhydraten te gaan letten. Ik ben zelf een fan van low-carb, high protein, high fat dieten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven