MuscleMeat

Vetpercentage verlagen met beperking

Bezoekers in dit topic

Dannyvste

Novice
Lid geworden
12 mei 2012
Lengte
1m84
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Hallo.

Ik heb momenteel een vet percentage van 21%.
Dit wil ik graag verlagen, het probleem is alleen dat ik een beperkte been functie heb waardoor cardio eigenlijk onmogelijk is.
Ik doe nu sinds ongeveer een maand aan KT 3/4 per week.
Met me voeding ben ik nog niet heel veel bezig geweest ( niet veel verstand van schema's maken)
Maar zo ziet het er ongeveer uit.

7:00 - 2 crackers met kalkoen filet.
9:30 - 2 bruine boterhammen met kalkoen filet.
12:30 - 2 bruine boterhammen met kalkoen filet + cup a soup
15:15 - 1 bruine boterham met kalkoen filet.
17:15 - net wat de pot schaft meestal gewoon groente/vlees en aardappelen ( 1x per week patat )
en in de avond uren na het sporten meestal een shake + banaan of iets dergelijks.

Heeft iemand tips voor me hoe ik me percentage naar beneden kan krijgen.
Alvast bedankt

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Hallo.

Ik heb momenteel een vet percentage van 21%.
Dit wil ik graag verlagen, het probleem is alleen dat ik een beperkte been functie heb waardoor cardio eigenlijk onmogelijk is.
Ik doe nu sinds ongeveer een maand aan KT 3/4 per week.
Met me voeding ben ik nog niet heel veel bezig geweest ( niet veel verstand van schema's maken)
Maar zo ziet het er ongeveer uit.

7:00 - 2 crackers met kalkoen filet.
9:30 - 2 bruine boterhammen met kalkoen filet.
12:30 - 2 bruine boterhammen met kalkoen filet + cup a soup
15:15 - 1 bruine boterham met kalkoen filet.
17:15 - net wat de pot schaft meestal gewoon groente/vlees en aardappelen ( 1x per week patat )
en in de avond uren na het sporten meestal een shake + banaan of iets dergelijks.

Heeft iemand tips voor me hoe ik me percentage naar beneden kan krijgen.
Alvast bedankt

Vet verliezen (en dus vetpercentage verlagen) is eigenlijk heel simpel.
Zorg dat je 10% onder je onderhoudscalorieen binnen krijgt, waarin je activiteiten zijn meegenomen, en je valt vet af.
Natuurlijk ook altijd een klein deel spiermassa. Of je nou die 10% behaalt door 10% minder te eten of 5 % minder te eten en de overige 5 % van je kcal te verbranden met cardio maakt eigenlijk niet uit.

Wat je dus moet doen is kijken wat je onderhoud is met de Harris Benedict formule en daar 10% onder zitten dmv lagere calorie intake.
Om te kijken wat goede voeding is, lees de stickys maar denk aan dingen zoals havermout, brinta, zilvervliesrijst, kip, kalkoen, biefstuk, koolvis, broccoli etc etc.

OP
D

Dannyvste

Novice
Lid geworden
12 mei 2012
Lengte
1m84
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Ik had berekend dat ik ongeveer 2700 kcal voor onderhoud nodig heb.
Nu wil ik dus ongeveer op 2200 kcal gaan zitten.
Maar het moet dus volgens jou prima lukken zonder cardio?

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Ik had berekend dat ik ongeveer 2700 kcal voor onderhoud nodig heb.
Nu wil ik dus ongeveer op 2200 kcal gaan zitten.
Maar het moet dus volgens jou prima lukken zonder cardio?

Ja. Hooguit iets meer spierverlies. Maar dit kun je beperken door de verhoudingen van je macros goed te hebben. Dus zorg voor 1 gram vet per kg en 2 gram eiwit per kg en vul de rest op met koolhydraten.

Met cardio gaat het miss net iets sneller omdat je vetreserves aan kan spreken maar er zijn genoeg mensen die goede resultaten bereiken met bv KT in combinatie met een cut.
Je gaat wel bijna 20% onder je onderhoud zitten.
Dit vind ik aan de hoge kant maar is persoonlijk natuurlijk.
Zo ga je iig wel zeker vet verliezen.
Zou alleen wel betere carbs en eiwitten proberen binnen te krijgen door oa zelf kip te koken of bakken en havermout te eten en rijst. betere voedingsstoffen en veel minder zout.

OP
D

Dannyvste

Novice
Lid geworden
12 mei 2012
Lengte
1m84
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Ja. Hooguit iets meer spierverlies. Maar dit kun je beperken door de verhoudingen van je macros goed te hebben. Dus zorg voor 1 gram vet per kg en 2 gram eiwit per kg en vul de rest op met koolhydraten.

Met cardio gaat het miss net iets sneller omdat je vetreserves aan kan spreken maar er zijn genoeg mensen die goede resultaten bereiken met bv KT in combinatie met een cut.
Zou alleen wel betere carbs en eiwitten proberen binnen te krijgen door oa zelf kip te koken of bakken en havermout te eten en rijst. betere voedingsstoffen en veel minder zout.

Ik wil binnenkort wel gaan beginnen met een voedingsschema en dan met producten wat je hierboven aangeef.
Omdat ik misschien iets minder hard train als een ander door me beperking houd ik me calorie inname iets lager dus vandaar 2200 kcal.
maar ik had alleen nog een vraagje.
Zoals je hierboven misschien ziet eet ik niet enorm veel en zit waarschijnlijk onder die 2200 kcal, toch viel ik voor het sporten niks af.
eet ik dan te weinig zodat me lichaam is spaarstand gaat, of zou ik ook gewoon een laag onderhoud kunnen hebben.

flexx123

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
14 sep 2006
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Ik doe nooit cardio haha. Misschien deze cut eens doen.

K2K24

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 jun 2007
Lengte
1m91
Massa
93kg
Vetpercentage
19%

Die mag je me even uitleggen.. Als je 500 kcal onder je onderhoud zit (aannemend dat je je onderhoud correct hebt berekend) dan dwing je je lichaam ook om vetreserves aan te spreken.. Het gaat om het creëren van een kcal tekort en of je dat nu doet met cardio of met minder eten (onder je onderhoud). Voordeel van cardio is dat het naast het verbranden van kcal ook gewoon gezond is voor je en je ook nog iets aan je conditie doet.

Verder, spierverlies beperk je door je voeding op orde te houden, voldoende eiwitten, inderdaad 2 gr. per kg lichaamsgewicht en lekker zwaar trainen, bijvoorbeeld 3x p/w een fb training, laag volume, zware werksets.

Suc6!

lennart666

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jul 2010
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Die mag je me even uitleggen.. Als je 500 kcal onder je onderhoud zit (aannemend dat je je onderhoud correct hebt berekend) dan dwing je je lichaam ook om vetreserves aan te spreken..

Mij is altijd verteld dat je na 20 minuten cardio, mits je op een niveau traint met de juiste intensiteit, je vetreserves aan gaat spreken.
Je zou dan dus direct lichaamsvet gaan verbranden.
Je creëert dan eigenlijk een direct tekort, waar bij normaal cutten dit tekort bereikt wordt door op langere termijn onder onderhoud te eten.
Correct me if bro science.

K2K24

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 jun 2007
Lengte
1m91
Massa
93kg
Vetpercentage
19%
Mij is altijd verteld dat je na 20 minuten cardio, mits je op een niveau traint met de juiste intensiteit, je vetreserves aan gaat spreken.
Je zou dan dus direct lichaamsvet gaan verbranden.
Je creëert dan eigenlijk een direct tekort, waar bij normaal cutten dit tekort bereikt wordt door op langere termijn onder onderhoud te eten.
Correct me if bro science.

Bull! ;) Vet verbrand je niet na pas na 20 minuten maar door een goed dieet (dus onder je onderhoud). Cardio kan hierbij een aanvulling zijn (let dan wel op dat je niet teveel onder je onderhoud zit wanneer je met je voeding én met cardio een tekort creërt).

Naar boven