MuscleMeat

Vetpercentage verlagen tot 10%

Bezoekers in dit topic

caffo666

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 dec 2011
Berichten
46
Waardering
4
Lengte
1m71
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

Aan het begin van deze maand ben k begonnen met cutten.
Ik was hier 17% (heb een huidplooimeting gedaan op de sportschool) en 90 KG

Nu ben ik 4 weken verder en ik weeg nu 87KG.

Mijn voeding is als volgt:

Dag 1 1500kcals
Dag 2 1500kcals
dag 3 3000kcals
Dag 4 1500kcals
dag 5 1500kcals
dag 6 3000 kcals, enz

elke dag eet ik 140gram eiwit, 30gram vet en de rest vul ik aan met carbs.
op elke derde dag verhoog ik dit tot 200gram eiwit, 60gram vet en de rest carbs.

Ik sport er 5 dagen per week bij, alleen krachttraining in een split programma.

Hiervoor heb ik enige ervaring met afvallen (kom van 120kg) maar dit was 5 jaar geleden.

Hoe lang zal het duren tot ik 10% bereik? Iemand ervaring met zon soort schema?
 
Dat kan niemand je vertellen.

Wat is je onderhoud?
 
bedankt voor de snelle reactie

mijn onderhoud ligt rond de 2800 - 3000
 
Waarom zou je elke 3 dagen 3000 kcal eten? Waarom je vetten en eiwitten zo laag? Waarom zo weinig eten? ik sterf af op 1500 kcal

So many questions to be answered over here.
 
Waarom zou je elke 3 dagen 3000 kcal eten? Waarom je vetten en eiwitten zo laag? Waarom zo weinig eten? ik sterf af op 1500 kcal

So many questions to be answered over here.
ik doe 2 dagen 2030k en dan 5400k en repeat .. :trollface:
 
op die 2 low dagen zit ik per dag al meer dan 4000k onder me onderhoud ex cardio.. dag 3 is een carb refeed boven onderhoud.

beter uit te houden dan de hele week laag en creperen en maar 1 refeed plus dit werkt.
 
Waarom zou je elke 3 dagen 3000 kcal eten? Waarom je vetten en eiwitten zo laag? Waarom zo weinig eten? ik sterf af op 1500 kcal

So many questions to be answered over here.

Eiwit is gewoon 1,5x lichaamsgewicht op 1500kcals dagen, en vetten, dat is wat aan de lage kant maar ik vind carbs nou eenmaal meer vullen dan noten. de 1500 dagen zijn moeilijk maar hiermee maak ik in 6 dagen tijd een calorie defict van 6000 kcals, genoeg om af te vallen lijkt me.

dus ja, kan ik hiermee naar de 10% of moet ik meer eten?
 
Eiwit is gewoon 1,5x lichaamsgewicht op 1500kcals dagen, en vetten, dat is wat aan de lage kant maar ik vind carbs nou eenmaal meer vullen dan noten. de 1500 dagen zijn moeilijk maar hiermee maak ik in 6 dagen tijd een calorie defict van 6000 kcals, genoeg om af te vallen lijkt me.

dus ja, kan ik hiermee naar de 10% of moet ik meer eten?
Eiwit word toch aangeraden tussen 2-2,3 per lichaamsgewicht. En ja je kan afvallen op 1500kcal maar dat maakt het alleen maar moeilijker om vol te houden. Daarbij (not sure of het je veel boeit) ga je zo ook aardig wat massa in leveren. Je doel is toch denk puur vet verliezen toch? Ik zou uitrekenen wat jouw dagelijkse calorie behoefte zijn en er 200-300 onder zitten.

Zo kan je je vetten ook weer opschroeven want die zijn ook belangrijk als je wilt afvallen. Ennnnnn heb je minder honger over de dag door.

Vetten kan je trouwens ook uit olijfolie, vis, pindakaas, eieren halen ipv alleen noten ;)
 
Eiwit is gewoon 1,5x lichaamsgewicht op 1500kcals dagen, en vetten, dat is wat aan de lage kant maar ik vind carbs nou eenmaal meer vullen dan noten. de 1500 dagen zijn moeilijk maar hiermee maak ik in 6 dagen tijd een calorie defict van 6000 kcals, genoeg om af te vallen lijkt me.

dus ja, kan ik hiermee naar de 10% of moet ik meer eten?
zou dit alleen niet als natty doen
 
Eiwit word toch aangeraden tussen 2-2,3 per lichaamsgewicht. En ja je kan afvallen op 1500kcal maar dat maakt het alleen maar moeilijker om vol te houden. Daarbij (not sure of het je veel boeit) ga je zo ook aardig wat massa in leveren. Je doel is toch denk puur vet verliezen toch? Ik zou uitrekenen wat jouw dagelijkse calorie behoefte zijn en er 200-300 onder zitten.

Zo kan je je vetten ook weer opschroeven want die zijn ook belangrijk als je wilt afvallen. Ennnnnn heb je minder honger over de dag door.

Vetten kan je trouwens ook uit olijfolie, vis, pindakaas, eieren halen ipv alleen noten ;)

oke bedankt voor de reactie, ik zal het nodige aanpassen want ik wil vet verliezen dat is nummer 1, maar hoe meer spier er over blijft hoe beter lijkt me. en ik eet elke dag al 2 eieren, misschien wat kaas eroverheen doen dan denk ik
zou dit alleen niet als natty doen

waarom niet dan?
 
oke bedankt voor de reactie, ik zal het nodige aanpassen want ik wil vet verliezen dat is nummer 1, maar hoe meer spier er over blijft hoe beter lijkt me. en ik eet elke dag al 2 eieren, misschien wat kaas eroverheen doen dan denk ik


waarom niet dan?
om de reden die beeldkijker zegt.
 
om de reden die beeldkijker zegt.
haha wat zou je adsviseren, clen? :P
'nee tot nu toe is het prima vol te houden en hoe eerder ik mn doel bereik, hoe beter. vanuit de 10% wil ik dan gaan clean bulken.
 
haha wat zou je adsviseren, clen? :P
'nee tot nu toe is het prima vol te houden en hoe eerder ik mn doel bereik, hoe beter. vanuit de 10% wil ik dan gaan clean bulken.
nee ik raad je aan de eerste 4 jaar naturel te blijven, bedoelde meer als niet naturel ga je gigantisch veel massa inleveren op zulke tekorten
 
nee ik raad je aan de eerste 4 jaar naturel te blijven, bedoelde meer als niet naturel ga je gigantisch veel massa inleveren op zulke tekorten

Dat gaat ook gebeuren.
Heb m'n schema aangepast en ben toch iets hoger in kcals gaan zitten.
Dan maar een maandje langer doorbikkelen. Bedankt allemaal
 
nee ik raad je aan de eerste 4 jaar naturel te blijven, bedoelde meer als niet naturel ga je gigantisch veel massa inleveren op zulke tekorten
Dit blijkt uit niks. Alleen maar uit forumanekdotes.

Voldoende proteïne en krachttraining op deze vetpercentages... Het is lastig dan massa in te leveren, zelfs als je het zou willen.
 
nee ik raad je aan de eerste 4 jaar naturel te blijven, bedoelde meer als niet naturel ga je gigantisch veel massa inleveren op zulke tekorten
Als je clen gebruikt ben je een natty meer???
 
Back
Naar boven