AndroidHealthClinic

Vetpercentage verlagen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mano27

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
64
Waardering
48
Lengte
1m68
Massa
60kg
Vetpercentage
20%
hallo

Ik doe nu 3 jaar fitness en sinds een jaar intensief. ik ben van 26% bf naar 22% gegaan vanaf december/januari ongeveer. Ik wil het liefst onder de 20% bf komen maar het wil niet echt lukken.
Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 2150 kcal onderhoud heb via de site fitnessjunk. Ik ben 34 jaar en 168 cm en weeg 60 kilo. Ik sport 5 x in de week en daarnaast werk ik fulltime waar ik heel de dag moet staan en lopen.

Ik lees hier dat je cardio niet mee moet rekenen in je behoefte maar hoe doe ik dat dan? Ik kan op die site alleen zoveel training meenemen of geen training.
Ik ga naar breda om mijn vetpercentage te laten meten

Hoe zit het met de kcal in het weekend? Dan werk ik niet maar train ik wel,heb ik dan hetzelfde onderhoud?
 
Neem je training niet mee in je onderhoud. Onderzoek heeft reeds herhaaldelijk aangetoond dat een beginner die begint te sporten al snel een extra 200 kcal per dag verdoet, maar dat een gematigd sporter die meer doet, niet datzelfde effect ondervindt. Omdat het lichaam zich veel sneller aanpast aan de de toegenomen vraag. Je komt overigens ergens om en bij de 2000 uit, AF's zijn vaak bedrieglijk, ik gebruik heel zelden meer dan 1.5 multiplicatie. Tegelijk is het zo dat je niet echt drastisch onder onderhoud moet zitten om af te vallen, en als je dat nu wel zit en niet afvalt, dat je er meer nut aan hebt een dikke 3 weken terug op onderhoud te gaan zitten (kans is groot dat je in die tijd weer begint af te vallen, ondanks de extra caloriën, een leuk effect waar ik vaak gebruik van maak om klanten het nut van een metabole reset te laten inzien).

Houdt je kcal gelijk over alle dagen, zeker in het begin. Als je job echt zo zwaar is, speel dan eventueel met de hoeveelheid koolhydraten, maar over het algemeen is alles qua consistentie een grotere plus dan enige bijkomstig effect. Ik zou dus eerst een week of twee mikken op 1900-2000 kcal per dag, over een maaltijd of 5; elke maaltijd zo'n 30g eiwit. Daarna rond de 1700 en dat zou je echt al moeten voorzien voor een dikke 70% van je dieet. Zeker als je al cardio doet, iets wat ik echt niet aanraadt tot laat in het dieet.
 
Back
Naar boven