XXL Nutrition

Vetpercentage verminderd weegschaal blijft hetzelfde (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

frukky

Novice
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
82kg
Vetpercentage
25%
Hola,

Korte vraag; ik train nu 6 weken 3 tot 4 keer in de week full body.
Mijn vetpercentage daalt wekelijks met 0,5% (is er trouwens meer uit te halen?)
De cijfers op de weegschaal blijft hetzelfde, de laatste twee weken zie ik nog zelfs een stijging in mijn gewicht.

Nou weet ik niet of ik mij zelf een beginner moet noemen, ik heb 5 jaar geleden voor een periode van drie jaar KT gedaan waarbij ik enige massa heb gebouwd. Is vrij weinig van over, je ziet nu enkel dat ik nog een beetje de bouw heb.

Is dit normaal en raad je aan om zo verder te gaan of zal ik verminderen in kcal?

Op trainingsdagen is mijn BMR 2900 kcal, mijn inname is 2200 kcal.
2x lichaamsgewicht eiwit
0,8x lichaamsgewicht vet
de rest koolhydraten.
 
Zo lang deze trend zich doorzet, zou ik niets veranderen. Prima progressie zo.
 
Hoe meet je je vetpercentage ?
 
Hoe meet je je vetpercentage ?

hate to say it; met zo een elektrische.
Vanaf as woensdag laat ik 'm wekelijks driepunts meten met een huidplooitmeter.
 
Waardeloze meeting.

Deels mee eens in die zin dat het een onnauwkeurige meeting is voor als je een duidelijke beeld wil van je bf.
Maar stel dat je vetpercentage niet boeit, dus je bent enkel uit op het verminderen en dat ding daalt volgens die meeting. Zegt dat dan ook niets? Of is gewoon ongeacht je doel met die meter de conclusie: waardeloos? :(
 
Deels mee eens in die zin dat het een onnauwkeurige meeting is voor als je een duidelijke beeld wil van je bf.
Maar stel dat je vetpercentage niet boeit, dus je bent enkel uit op het verminderen en dat ding daalt volgens die meeting. Zegt dat dan ook niets? Of is gewoon ongeacht je doel met die meter de conclusie: waardeloos? :(

Heb al mensen geweten die op de weegschaal stonden en x % hadden. En 1 uur later hadden ze 2 % meer. Hoe kan je daar dan op verder gaan?

Compleet waardeloos volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Deels mee eens in die zin dat het een onnauwkeurige meeting is voor als je een duidelijke beeld wil van je bf.
Maar stel dat je vetpercentage niet boeit, dus je bent enkel uit op het verminderen en dat ding daalt volgens die meeting. Zegt dat dan ook niets? Of is gewoon ongeacht je doel met die meter de conclusie: waardeloos? :(

Ga erop staan laat het meten
Drink 1 liter water en tada je bent vet% gestegen

Dat ding werkt met elektrische schokjes water spier en vet reageren daar op.
 
Ga erop staan laat het meten
Drink 1 liter water en tada je bent vet% gestegen

Dat ding werkt met elektrische schokjes water spier en vet reageren daar op.

Ja ik snap wat je bedoeld. just for the information dan; dus de meting zou ook onnauwkeurig zijn als je het iedere keer wanneer je het laat meten op hetzelfde
moment doet. Bij wijze elke maandag op nuchtere maag.

Wat betreft de driepuntsmeting; is dit een goed uitgangspunt, soms lees ik een vier of zevenpuntsmeting nl.
Ik heb weinig bf in mn benen, vooral in m'n rug en buik heb ik het.
 
Ja ik snap wat je bedoeld. just for the information dan; dus de meting zou ook onnauwkeurig zijn als je het iedere keer wanneer je het laat meten op hetzelfde
moment doet. Bij wijze elke maandag op nuchtere maag.

Wat betreft de driepuntsmeting; is dit een goed uitgangspunt, soms lees ik een vier of zevenpuntsmeting nl.
Ik heb weinig bf in mn benen, vooral in m'n rug en buik heb ik het.

4 punt meting is prima om te tracken
 
Ja ik snap wat je bedoeld. just for the information dan; dus de meting zou ook onnauwkeurig zijn als je het iedere keer wanneer je het laat meten op hetzelfde
moment doet. Bij wijze elke maandag op nuchtere maag.


Wat betreft de driepuntsmeting; is dit een goed uitgangspunt, soms lees ik een vier of zevenpuntsmeting nl.
Ik heb weinig bf in mn benen, vooral in m'n rug en buik heb ik het.

Ja.
 
Thanks beiden:)
 
Veel harder dan 0,5% wil, en kan je haast ook niet gaan. Wellicht als je extreem overgewicht hebt.

Puntmeting is de beste variabel om je vetverlies progressie bij te houden, naast centimeters opmeten.
 
Veel harder dan 0,5% wil, en kan je haast ook niet gaan. Wellicht als je extreem overgewicht hebt.

Puntmeting is de beste variabel om je vetverlies progressie bij te houden, naast centimeters opmeten.

Hier sluit ik me bij aan. Also, misschien wel interessant voor jezelf om regelmatig progressiefoto's te nemen. Zo wordt het resultaat ook visueel zichtbaar. Bij mij werkt dat positief op mijn zelfvertrouwen. Ikzelf maak maandelijks foto's, maar velen hier doen dat wekelijks volgens mij!
 
Hier sluit ik me bij aan. Also, misschien wel interessant voor jezelf om regelmatig progressiefoto's te nemen. Zo wordt het resultaat ook visueel zichtbaar. Bij mij werkt dat positief op mijn zelfvertrouwen. Ikzelf maak maandelijks foto's, maar velen hier doen dat wekelijks volgens mij!

Dagelijks bedoel je? :lol:
 
Je doel is toch vp verminderen? Spiermassa komt er bij door je training als je dat niet wilt moet je gwn niks meer vreten/niet meer fitnissen. /s
 
Back
Naar boven