MuscleMeat

Vetpercentage vs Gewicht

Bezoekers in dit topic

bjaytee

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
103
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Ben al enkele maandjes nieuwsgierige lezer van het forum en dit is mijn eerste post.

Ik ben vorige maand begonnen met trainen en had 22% BF. Bedoeling is om dit naar beneden te krijgen (streefpercentage tegen eind december is 13%). Vanaf januari wil ik mij dan concentreren op (zo goed als vetvrije) bulk.

Ik heb alle stickies en andere fora gelezen in verband met voeding en training en ben volgens mezelf goed bezig. Ik eet zes maal per dag en zorg ervoor dat ik ongeveer 4 à 500 kcal onder mijn onderhoud kom (onderhoud = 2450 kcal).
Verder doe ik ook nog 3 keer per week aan (full body) krachttraining, gevolgd door 40 minuten cardio.

Nu heb ik het gevoel dat mijn gewicht écht wel teveel naar beneden aan het gaan is.
Op één maand tijd ben ik van 71 kg naar 69 kg gegaan, en het blijft verder zakken (zit nu aan 68,7 kg). BF is gezakt van 22 naar 19.

Gaat dit niet wat te hard qua gewicht? Straks zie je mij niet meer staan...
Ik ben trouwens 175 cm en 36 jaar.

Bedankt voor jullie opmerkingen!
 
Wat eet je in de 2400Kcals, 225 gram eiwit 75gram vet en/of?
 
Het is inderdaad belangrijk dat je veel hoeveelheden eiwitten tot je neemt, zo beperk je het verlies van je spiermassa. Overigens vind ik het verliezen van 2 kg in één maand niet vreemd. Je vetpercentage was erg hoog dus vooral in de eerste weken na jou omwenteling zullen de loze kilo's eraf vliegen. ;)

Het is zelfs mogelijk om 0,5 tot 1kg afvallen in een week af te vallen zonder al te veel spierverlies te lijden. Letten op je voeding is dan een pré. Gewoon je vetpercentage goed in de gaten houden. Dan weet je ook of je goed bezig bent (vet of spierverlies). Staar je dus niet blind op je gewicht.

Gaat dit niet wat te hard qua gewicht? Straks zie je mij niet meer staan...

Lol :D
 
Ik heb dagelijks ongeveer 157g Eiwit, 209g koolhydraten en 57g vet binnen. Dat was nu het enige waar ik niet echt naar keek (zo al moeilijk genoeg ;))
 
Hallo allemaal,

Ben al enkele maandjes nieuwsgierige lezer van het forum en dit is mijn eerste post.

Ik ben vorige maand begonnen met trainen en had 22% BF. Bedoeling is om dit naar beneden te krijgen (streefpercentage tegen eind december is 13%). Vanaf januari wil ik mij dan concentreren op (zo goed als vetvrije) bulk.

Ik heb alle stickies en andere fora gelezen in verband met voeding en training en ben volgens mezelf goed bezig. Ik eet zes maal per dag en zorg ervoor dat ik ongeveer 4 à 500 kcal onder mijn onderhoud kom (onderhoud = 2450 kcal).
Verder doe ik ook nog 3 keer per week aan (full body) krachttraining, gevolgd door 40 minuten cardio.

Nu heb ik het gevoel dat mijn gewicht écht wel teveel naar beneden aan het gaan is.
Op één maand tijd ben ik van 71 kg naar 69 kg gegaan, en het blijft verder zakken (zit nu aan 68,7 kg). BF is gezakt van 22 naar 19.

Gaat dit niet wat te hard qua gewicht? Straks zie je mij niet meer staan...
Ik ben trouwens 175 cm en 36 jaar.

Bedankt voor jullie opmerkingen!

Dat is 3 kilo. in een maand (4 weken)
Maximale wat je eigenlijk mag afvallen is 1 kilo per week.
Dus er is niets aan het handje. Gewoon zo door gaan je doet het goed. :D Als nu inderdaad zoals boven vermeld je eiwitten en vetten en carbs allemaal kloppen zou ik gewoon doorgaan ;)
 
Je moet voor jezelf gewoon klaar hebben wat je wil. 65KG en 15%
of wil je rond de 20% hangen en wat massa gaan opbouwen.?

Ik adviseer je het 1e
 
Je moet voor jezelf gewoon klaar hebben wat je wil. 65KG en 15%
of wil je rond de 20% hangen en wat massa gaan opbouwen.?

Ik adviseer je het 1e

Daar was ik al uit, hoor. 13-15% is voor mij ok, 20% absoluut niet.
Alleen had ik niet door dat ik zo gigantisch ging afvallen qua gewicht :D.

Heeft er trouwens iemand een gemakkelijk overzicht om voor alle voeding de kcal, eiwitten, K en V te weten te komen? Ik gebruik nu telkens google en kom altijd op andere pagina's terecht. Misschien toch maar eens tussen mijn favorieten gooien dan.

Bedankt voor jullie hulp alvast!
 
Hallo allemaal,

Ben al enkele maandjes nieuwsgierige lezer van het forum en dit is mijn eerste post.

Ik ben vorige maand begonnen met trainen en had 22% BF. Bedoeling is om dit naar beneden te krijgen (streefpercentage tegen eind december is 13%). Vanaf januari wil ik mij dan concentreren op (zo goed als vetvrije) bulk.

Ik heb alle stickies en andere fora gelezen in verband met voeding en training en ben volgens mezelf goed bezig. Ik eet zes maal per dag en zorg ervoor dat ik ongeveer 4 à 500 kcal onder mijn onderhoud kom (onderhoud = 2450 kcal).
Verder doe ik ook nog 3 keer per week aan (full body) krachttraining, gevolgd door 40 minuten cardio.

Nu heb ik het gevoel dat mijn gewicht écht wel teveel naar beneden aan het gaan is.
Op één maand tijd ben ik van 71 kg naar 69 kg gegaan, en het blijft verder zakken (zit nu aan 68,7 kg). BF is gezakt van 22 naar 19.

Gaat dit niet wat te hard qua gewicht? Straks zie je mij niet meer staan...
Ik ben trouwens 175 cm en 36 jaar.

Bedankt voor jullie opmerkingen!

In het begin gaat het altijd sneller... no worries, gaat vanzelf langzamer.
En anders ben je gewoon eerder klaar, kun je of lager gaan of eerder gaan bulken.
 
Back
Naar boven