MuscleMeat

Vetpercentage wedstrijdbodybuilding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Labrada76

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
12
Waardering
0
Wie kan mij vertellen hoeveel procent vet bodybuilders op wedstrijden ongeveer hebben?
Ik lees of hoor wel eens verhalen over 5%, soms over 3.5% en zelfs over 1.5%Wat is het vetpercentage van iemand die echt superdroog is, zoals bijvoorbeeld Andreas Munzer (r.i.p. 1996) of Ronnie Coleman a.t. Arnold Classic 2001?

Zijn daar echt harde cijfers van of is het alleen maar een ruwe schatting? Ik wil liefst de echte cijfers.

Bedankt voor jullie antwoord alvast!
 
Meestal zit je rond de 3% mss. iets hoger.. mss iets lager.. Lager wordt het wel een stukje gevaarlijker..
 
als ge op 3% zit ben je goed bezig!
Eronder gaan is echt chapeau!
 
Vet

Heey,

Het gene dat ik altijd gehoord heb is dat tegenwoordig de standaard 3% vet is. in de tijd van een zekere Arnold Schwarzenegger was dit echter nog 7%, lang leve de ontwikkeling.

Met vriendelijke groet.
 
Ik ken bodybuilders die zeker onder die 3% zitten op een wedstrijd. Meestal rond de 2%. Vrouwen liggen iets hoger, rond de 5%.

Op zich zeggen die 'harde cijfers' weinig, want als je 2 BBers hebt, die beiden op 3% staan, zullen ze er toch beiden anders uitzien. Er zijn ook atleten die er juist beter uitzien met een iets hoger precentage. Conclusie: het gaat dus om de spiegel en niet om cijfertjes!
 
Ik ken bodybuilders die zeker onder die 3% zitten op een wedstrijd. Meestal rond de 2%. Vrouwen liggen iets hoger, rond de 5%.

Op zich zeggen die 'harde cijfers' weinig, want als je 2 bodybuilders hebt, die beiden op 3% staan, zullen ze er toch beiden anders uitzien. Er zijn ook atleten die er juist beter uitzien met een iets hoger precentage. Conclusie: het gaat dus om de spiegel en niet om cijfertjes!

dus jij zegt dat iemand er beter uit kan zien op 5% dan op 2%? Imo moet je altijd zo shredded mogelijk komen te staan.
 
dus jij zegt dat iemand er beter uit kan zien op 5% dan op 2%? Imo moet je altijd zo shredded mogelijk komen te staan.

Ben ik niet helemaal mee eens, iemand die 2% lager zit dan zijn tegenstander wil ook niet gelijk zeggen dat hij er beter uitziet.
Tis ook de combinatie hardheid en volheid.
Je kan wel shredded zijn, maar als je vlak bent zie je er ook niet uit.
3 tot 4% is wel een mooi richtlijn.
Ikzelf zat net onder de 4% vorig jaar.
Trouwens ik kan me herrinneren dat Flex Wheeler in zijn toptijd op 0% zat.
Of dit waar is weet ik niet, maar dit wordt wel door de presentator geroepen.
Er moet wel een filpmje van hem zijn op You Tube.
 
ik wou dat ik op 3 of 4 % zat:(
 
Ben ik niet helemaal mee eens, iemand die 2% lager zit dan zijn tegenstander wil ook niet gelijk zeggen dat hij er beter uitziet.
Tis ook de combinatie hardheid en volheid.
Je kan wel shredded zijn, maar als je vlak bent zie je er ook niet uit.
3 tot 4% is wel een mooi richtlijn.
Ikzelf zat net onder de 4% vorig jaar.
Trouwens ik kan me herrinneren dat Flex Wheeler in zijn toptijd op 0% zat.
Of dit waar is weet ik niet, maar dit wordt wel door de presentator geroepen.
Er moet wel een filpmje van hem zijn op You Tube.

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat het streven altijd is dat je zo laag mogelijk in je vetpercentage moet komen. 2% BF is altijd beter dan 5% bf. Maar een laag vetpercentage is niet het enige waarnaar gekeken wordt natuurlijk. Uiteraard wil dat niet zeggen dat je als jouw BF 4% is en die van een collega 6% is dat jij er droger uit zal zien dan hij. Maar jij zal wel droger uitzien op 4% dan als jij op 6% staat natuurlijk.
Lager dan 2% is niet mogelijk. Je hebt altijd nog wat vetweefsel nodig rondom je organen (anders zou je letterlijk dood neervallen). Flex had geen vet op zijn lichaam meer en dus wordt er 0% gemeten. Dat is mogelijk maar je moet er altijd zo'n 2% bij optellen om tot je echte vetpercentage te komen. Flex zat dus op 2%. Bij een onderwatermeting zou hij dus rond die 2% uitkomen. Als jij 4% met huidplooimeter meet, zal je echte BF rond de 6% hebben gezeten. Met onderwatermeting.
 
dus jij zegt dat iemand er beter uit kan zien op 5% dan op 2%? Imo moet je altijd zo shredded mogelijk komen te staan.

ja zeker smooth.

spierdefinitie, vocht, volheid, vasculariteit, huiddikte, kleur, pompvolume, mate hoe je de spier van flexen,

kortom hardheid is niet hetzelfde als bf%,

maar bf heeft wel een zeer grote invloed op hardheid, zeker weten. Denk dat bf op nr 1 staat en volheid/vocht op 2.
 
ja zeker smooth.

spierdefinitie, vocht, volheid, vasculariteit, huiddikte, kleur, pompvolume, mate hoe je de spier van flexen,

kortom hardheid is niet hetzelfde als bf%,

maar bf heeft wel een zeer grote invloed op hardheid, zeker weten. Denk dat bf op nr 1 staat en volheid/vocht op 2.


hier zit duidelijk verstand in :p
 
Ben ik niet helemaal mee eens, iemand die 2% lager zit dan zijn tegenstander wil ook niet gelijk zeggen dat hij er beter uitziet.
Tis ook de combinatie hardheid en volheid.
Je kan wel shredded zijn, maar als je vlak bent zie je er ook niet uit.
3 tot 4% is wel een mooi richtlijn.
Ikzelf zat net onder de 4% vorig jaar.
Trouwens ik kan me herrinneren dat Flex Wheeler in zijn toptijd op 0% zat.Of dit waar is weet ik niet, maar dit wordt wel door de presentator geroepen.
Er moet wel een filpmje van hem zijn op You Tube.

wat een bs allemaal

0% bf = dood

je organen en nog belangrijker, je hersenen hebben vet nodig om te functioneren.
 
Wie kan er een definitie geven van Hardheid..
't hoort er gewoon bij, dat je hard staat, hardheid van je spieren, meeste weten wel waar je het over hebt..
maar als jij aan een leek moet omschrijven wat hardheid is... hoe zou je het doen, mij lukte het nml niet..
 
Top!
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat ik ongeveer moet denken aan zo'n 3%, dan sta je echt droog.

Ps. Had Arnold echt 7%vet? Ik vond hem er wel wat droger uitzien. Mij leek het in 1975 op de Olympia meer op 5%. Maar goed, ik heb daar verder niets over gehoord of gelezen.
 
Als je droog bent, betekent dat nog niet dat je hard bent. Als super laag in vet staat, maar je spieren zijn helemaal leeg en je bent vochtig, dan ben je dus absoluut niet hard. Pas als je spieren goed volgeladen zijn, je vocht tussen je spieren en huid weg is én een laag bf%, dan ben je droog en hard!
 
Ik heb ooit een foto gezien van Kevin Levrone en daar stond hij naar zeggen op 1,5%. Was echt bizar om te zien.
Aders, vezels, huid dunner als papier.
Vertelde er ook bij dat zijn arts wilde dat hij het weer iets verhoogde.
 
Ik heb ooit een foto gezien van Kevin Levrone en daar stond hij naar zeggen op 1,5%. Was echt bizar om te zien.
Aders, vezels, huid dunner als papier.
Vertelde er ook bij dat zijn arts wilde dat hij het weer iets verhoogde.

Op hoeveel % zit jij nu m'n Nimmeegse vriend.
 
wat een bs allemaal

0% bf = dood

je organen en nog belangrijker, je hersenen hebben vet nodig om te functioneren.

Er was inderdaad 0% gemeten bij flex.. wil niet zeggen dat ie gelijk echt op 0% staat natuurlijk
 
3% is al super weinig na je wedstrijd kan je zo omvallen door alle inspanning
 
Back
Naar boven