XXL Nutrition

Vetpercentage zakt niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zerocool

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
15
Waardering
1
Hey,

Ik zit aan 13,7% vetpercentage, ik weeg 72kg, ben 28jaar oud en 1,85m groot.
Ik doe 3 keer in de week een split programma, borst, buik en benen. Na elke training doe ik een half uur cardio.


Dit is mijn dagelijks eetgewoonte

8 uur: kom havermout
10 uur: whey shake
12 uur: salade (zonder brood)
14 uur: whey shake
(training)
17 uur: vlees met groenten (zonder pasta, brood, en rijst 1 a 2 keer in de week wel)
19 uur: 2 afgestreken dessert lepels pindakaas
22 uur: casseine shake

Lijkt me dat ik echt niet te veel eet. Drink wel cola light(kan niet zo veel invloed hebben denk ik) en drink ook heel wat water.

Nu mijn vetpercentage is op een maand nog niets naar beneden gekomen?

Wat kan ik doen om te zakken in vetpercentage? meer cardio?
 
Als je niet afvalt, eet je te veel. Verlaag dus je kcal-inname.

Waarschijnlijk eet je meer dan je denkt.
 
Bereken eens de volledige macro's en totaal aantal kcal. Tevens de cola (light, zero, of gewoon) links laten liggen. Het is nu eenmaal niet goed voor de progressie wanneer je dit dagelijks of zeer regelmatig drinkt.
 
Hoezo is hje vetpercentage niet gedaald ? Hoe kom je daarbij ? Hoe en wanneer heb je dat gemeten en hoezo weet je zeker dat die gemeten waardes juist zijn (het feit dat er een cijfer achter de komma staat doet me vermoeden dat het om een impedantie-meting gaat).


Wat doet je gewicht ?
 
niet gaan cutten met deze stats je lijkt nu al op een othopier straks als je nog minder weegt kunnen ze je inschrijven voor een anorexia instelling

gewoon clean bulk 500 calls boven onderhoud
en anders heb je niks op een bb forum te zoeken
je bent al lid sinds 2007 vraag me af wat je heb gedaan afgelopen jaren
 
niet gaan cutten met deze stats je lijkt nu al op een othopier straks als je nog minder weegt kunnen ze je inschrijven voor een anorexia instelling

gewoon clean bulk 500 calls boven onderhoud
en anders heb je niks op een bb forum te zoeken
je bent al lid sinds 2007 vraag me af wat je heb gedaan afgelopen jaren

Bedankt voor de reacties zover. (ja ben nu pas 3 maand terug bezig met trainen, ben in het verleden ziek gevallen waardoor ik tot nu niet meer heb getraind, in die tijd heb ik veel vet rondom mijn buik verzameld).

Ja ik wil niet echt gewicht verliezen alleen dat vet verbranden vooraleer ik naar een bulk overstap. Ja de meting is gedaan door mijn elektrische weegschaal, zal idd niet zo heel nauwkeurig zijn. Ben over 3 maanden 2 kilo afgevallen, ook wel wat spieren bijgekweekt. Maar het doel op dit moment is zo snel mogelijk een six pack trainen/eten. Zodat ik dan daarna dan kan clean bulken.

Macro en kcal zal ik eens berekenen, low carb dieet is toch het beste voor dit soort doelstelling he?

Thanks,

---------- Toegevoegd om 15:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

Net even mijn aantal calorieën berekend. Ik eet dagelijks dus maar iets van een +-1500 calorien. Lijkt me dus niet dat ik te veel eet. Mss net te weinig en dat het lichaam is een soort van vetopspaarmodus begint dan??
 
Refeed en meer eten
 
Als je Vet niet afneemt dan eet je idd nog te veel. Probeer eens je voeding nauwkeurig te tracken een week lang. En cola light kan prima zo nu en dan. Niks mis mee
 
Net even mijn aantal calorieën berekend. Ik eet dagelijks dus maar iets van een +-1500 calorien. Lijkt me dus niet dat ik te veel eet. Mss net te weinig en dat het lichaam is een soort van vetopspaarmodus begint dan??

Vet-spaar-modus bestaat niet. Wanneer je zo weinig eet, en niet goed traint gaat je lichaam in verhouding meer spier verbranden en minder vet. Gevolg hiervan is dat je basisverbruik omlaag gaat aangezien spiermassa energie kost ook wanneer je inactief bent. Evolutionair gezien best handig dus.

Maar voor ons mensen die zich niet druk hoeven te maken over hongersnood maar in plaats daarvan streven naar een gezond, fit en aantrekkelijk lichaam is dat totaal niet handig. Zorg er dus voor dat je spiermassa gaat opbouwen zodat je BMR omhoog gaat. Dan kan je vet verliezen terwijl je meer eet dan nu en zal je er ook beter uitzien.

Je traint geen rug, armen of schouders? Beter begin je met een 3x per week full body schema (zoals starting strength, stronglifts, phrak's greyskull LP, of whatever) en stop met cardio.

Belangrijkste is trouwens dat je moeite doet om kennis te vergaren. Had best een beetje de basis kunnen leren in de afgelopen 8 jaar.
 
Back
Naar boven