MuscleMeat

Vetpercentage

Bezoekers in dit topic

hardbody

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2004
Berichten
799
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
101kg
Vetpercentage
7%
Is het mogelijk voor een jonge naturel bodybuilder met een normale metabolisme een vetpercentage onder %2 te hebben?Hoe lang kan je zo een laag vetpercentage vasthouden zonder ziek te worden?
 
Onder de 2%. Lijkt mij onmogelijk.


Wedstrijd bodybuilders zitten rond de 4% als ik mij niet vergis.
 
hardbody zei:
Is het mogelijk voor een jonge naturel bodybuilder met een normale metabolisme een vetpercentage onder %2 te hebben?Hoe lang kan je zo een laag vetpercentage vasthouden zonder ziek te worden?

dat overleef je niet ;)
 
ik ga het toch proberen :)
 
Ik zou heel goed afwegen of je wel zo diep wilt gaan. ALs je je op een wedstrijd voorbereid ok. Maar anders zou ik er niet aan beginnen. Met 8 of 9 % zie je er prima uit zonder te diep te hoeven gaan.Je moet rekeningen houden dat je hoop kilo s zal verliezen en daar zit altijd spierverlies bij.

Denk dat een % van 4 tot 6 % naturel het meest haalbare is.
 
is het wel mogelijk dan,ook al is het tijdelijk voor een wedstrijd?Mijn vetpercentage is op dit moment 5,5 procent,maar ik wil nog droger worden,gaat het me wel lukken?
 
Ik denk dat het alleen relevant is als je aan wedstrijden mee doet..
 
dan ben je dood, bij 4% heb je net genoeg om je organen in functie te houden
 
hardbody zei:
Is het mogelijk voor een jonge naturel bodybuilder met een normale metabolisme een vetpercentage onder %2 te hebben?Hoe lang kan je zo een laag vetpercentage vasthouden zonder ziek te worden?

Heb op mijn eerste wedstrijd (natural) op 3.5 procent gezeten. Maarje loopt zoals de rest al aangeeft een groot risico. Staar je echter niet blind op je bf% de een ziet er perfect uit met 7% terwijl de ander er pas op 4% goed uitziet
 
Koolhoven zei:
Heb op mijn eerste wedstrijd (natural) op 3.5 procent gezeten. Maarje loopt zoals de rest al aangeeft een groot risico. Staar je echter niet blind op je bf% de een ziet er perfect uit met 7% terwijl de ander er pas op 4% goed uitziet

Wijze woorden! :thumb:
 
5,5% is al zo goed als wedstrijdniveau. Denk dat de meeste tussen de 4 en de 6 zullen zitten. Daaronder neemt je weerstand af
 
Koolhoven zei:
Heb op mijn eerste wedstrijd (natural) op 3.5 procent gezeten. Maarje loopt zoals de rest al aangeeft een groot risico. Staar je echter niet blind op je bf% de een ziet er perfect uit met 7% terwijl de ander er pas op 4% goed uitziet


Het is errug ongezond om lang met een vetpercenatge onder de 5% te zitten.
2% geeft geheid grote problemen. Bedenk dat het risico op osteoporose (dat is het broos worden van de otten) bij een BDF onder de 5% groot is.
Lijkt me niet leuk dat je wervels instorten tijdens het squatten!!
 
2% is echt veels te laag, dan zit je gewoon in de anorexia zone. Volgens mij is ook het niet haalbaar naturel. Als je daarbij dus ook gaat trainen en studeren of werken. Bovendien zul je waarschijnlijk niet de energie kunnen opbrengen om normaal te kunnen trainen, je zal last krijgen van duizeligheid, snelle prikkelheid, zwart voor je ogen, haaruitval. Kortom je zal helemaal niet lekker in je vel zitten. En volgens mij zal je er als naturel op een 2% BF eerder uitzien als een anorexia patient dan als een bodybuilder. Je kunt beter voor 5% of hoger gaan. Dat is gezonder en bovendien zul je er ook gespierder en voller uitzien.
 
Denk niet dat de gemiddelde anorexiapatient minder vet heeft dan een bodybuilder in wedstrijdvorm.
 
Back
Naar boven