AndroidHealthClinic

vetpercentage? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

robrecht10

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2002
Berichten
188
Waardering
0
Iedreen heeft het erover, maar is er een eenvoudige methode om te achterhalen wat je vetpercentage is?
 
huidplooi meting

Beste methode maar je kan het niet zelf, het word best gedaan door iemand die er ervaring mee heeft zoals een dokter of trainer, probeer sportschool...
 
En ik doe het met een speciale weegschaal gewoon thuis. Merk Tamita ofzoiets. Maar er zijn veel mensen die dat ding niet vertrouwen en ik hoop dat ze gelijk hebben hahah :)
 
Re: huidplooi meting

Originally posted by admin
Beste methode maar je kan het niet zelf, het word best gedaan door iemand die er ervaring mee heeft zoals een dokter of trainer, probeer sportschool...

Juist,
Met een huidplooi meter, bij ons in de sportschool kan je je laten meten, maar iedere huisarts kan het ook.
Weegschalen zijn over het algemeen onbetrouwbaar.
 
Via vetmeter sportschool: 10%

Via m'n nieuwe digitale (dure) weegschaal:
uitslag 1 - sportief ingesteld -> 6,5%
uitslag 2 - normaal ingesteld -> 15,5%

Dus, zoals je ziet, veel verschil in uitslagen op een weegschaal. Ik vraag me trouwens af waarom er een 'sport' stand op zit. Vet is toch vet? Of je nou sport of niet....

Dus op de weegschaal maak ik de volgende rekensom: ;)
6,5 + 15,5 = 22 /2 = 11 - 1 = 10% :D
 
Op een weegschaal of zo'n racestuurmeter moet je je niet blindstaren. Het geeft wel trends aan.
Beter kun je je vooruitgang opmeten aan lichaamsmaten.. die meet ik zelf elke maandag(avond) op. Maar zelfs dan kun je je snel vergissen.
Datzelfde gaat op met de huidplooimeter. Als iemand niet getraind in het gebruik is, dan zit er ook veel verschil in.
maar sommige bodybuilders zijn zo getraind in het beoordelen van vet%s dat ze dat zelfs met het blote oog kunnen beoordelen met een zelfde of zelfs geringere foutmarge als de meters.
Er zijn namelijk drempels.. zo kun je bijv. pa een sixpack aan buikspieren krijgen bij een zeer laag vet%.
En extreem magere types hebben dan een 8-pack.

Kan iemand hier zeggen of hij dat kan? Waarschijnlijk alleen bij mannen. Bij vrouwen ligt het allemaal wat ingewikkelder wegens veel inwendig vet rondom primaire (baarmoeder) en secundaire geslachtsorganen (borsten)

Het nauwkeurigst is de onderwatermeting.. bij ons op de uni heb je er een.. om gemeten te worden moet je echter aan een voedingsonderzoek mee doen of student zijn en een praktijkvak densitometrie (???) volgen..
 
ik heb een sixpack voor buikspieren...miss is het de moeite nt echt dat ik het meet?
 
gefelicislagroomtaart !
Laat eens zien.. heb je een vriend met digi-camera en een webstek waar het op kan..
Wij vrouwen zwijmelen van six-packs :p!
 
jullie mogen dan misschien wel zwijmelen van zulke buikspieren...maar voor de rest ben ik echt te mager... another time perhaps?
 
Back
Naar boven