AndroidHealthClinic

vetpercentage (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

simontv

Cool Novice
Lid geworden
12 jun 2012
Berichten
31
Waardering
0
Hallo allemaal,

ik weet niet of ik nu in het goede topic zit maar ik wist niet goed waar ik het anders moest plaatsen.
Ik ben 17 jaar, 180 lang en weeg 68 kg en heb (gemeten met mijn bodyfat meter van 5 euro van de bodyenfitshop) een vetpercentage van 8%.

Mijn vraag aan jullie is of dit kan kloppen want het lijkt me een beetje aan de lage kant..
Verder vroeg ik me af of jullie me iets konden vertellen over de procentuele toename van mijn vetpercentage als ik de komende 3 maanden (tot de vakantie) 3x per week een full body zal doen + een goed voedingsschema.

Ook vroeg ik me af of met hoeveel mm de omtrek van mijn arm, been, buik en rug zal toenemen. Hierbij gok ik dat mijn buikoptrek hetzelfde zal blijven vanwegen mijn ectomorphe bouw en dat de andere met 1/2 centimeter zal toenemen in de komende 3 maanden of schat ik dit fout in?

Het zijn hele rare vragen, dat weet ik, maar ik wil graag jullie mening over deze vragen horen. Ik heb dit namelijk nodig bij de hypothese van mijn onderzoek bij mijn profielwerkstuk.

M.v.g.
 
8% is niks geks aan.
Verder is het onmogelijk te zeggen, hoeveel kcal ga je boven onderhoud zitten en hoeveel kg verwacht je aan te komen?
Een schatting die ik vaker voorbij heb zien komen is 1 cm op je armen per 2.5 kg die je aankomt geloof ik.
Benen zal dit wel wat meer zijn.
Verder ligt het ook totaal aan je bouw en aan je genen. Mijn benen groeien bijvoorbeeld veel sneller dan mijn armen.
 
Heel erg bedankt voor je reactie!
Nu heb ik een beetje een richtlijn voor mijn vorderingen.
Heeft iemand nog enig idee over mijn vetpercentage?
Ik neem aan dat hij niet met 10% gaat stijgen in 3 maanden.
Ik dacht eerder aan rond de 4%.
Zou dit een beetje kunnen kloppen?
 
Zoals ik al zei ligt dat totaal aan je kcal overschot.
 
8% is niks geks aan.
Verder is het onmogelijk te zeggen, hoeveel kcal ga je boven onderhoud zitten en hoeveel kg verwacht je aan te komen?
Een schatting die ik vaker voorbij heb zien komen is 1 cm op je armen per 2.5 kg die je aankomt geloof ik.
Benen zal dit wel wat meer zijn.
Verder ligt het ook totaal aan je bouw en aan je genen. Mijn benen groeien bijvoorbeeld veel sneller dan mijn armen.

Mijn doel is minimaal 5kg. Ik weet dat dit niet makkelijk gaat worden maar ik eet super goed. Ik zit nu in de pubertijd dus als ik 2 uurtjes niks eet gaat mijn maag al tekeer! Verder koop ik mijn eigen voeding (wat er niet in de kast ligt:D) en kook ik 2 keer dag met o.a. kipfilet, biefstuk, macaroni, bruin vlies rijst, groenten.
 
Mijn doel is minimaal 5kg. Ik weet dat dit niet makkelijk gaat worden maar ik eet super goed. Ik zit nu in de pubertijd dus als ik 2 uurtjes niks eet gaat mijn maag al tekeer! Verder koop ik mijn eigen voeding (wat er niet in de kast ligt:D) en kook ik 2 keer dag met o.a. kipfilet, biefstuk, macaroni, bruin vlies rijst, groenten.

Hoeveel kcal eet je per dag?
 
3000 kcal is op 68 kg - om het in jouw vocabulair te zeggen- niet "super goed". En als je echt om de 2uur wat eet kan ik me niet voorstellen dat je maar 3000kcal eet. Maar goed dat hangt natuurlijk af van de kwantiteit die je naar binnen werkt.

En wat eet je zoal?
 
Back
Naar boven