Fitness Seller

%vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Luus2405

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
24 okt 2017
Berichten
1.922
Waardering
3.886
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
24%
Screenshot_20171029-091312.png
Screenshot_20171029-091037.png
Screenshot_20171029-091607.png
Heeee allemaal,

Even een vraagje. Gister stond ik bij basic fit op de weegschaal en schrok me eigenlijk helemaal kapot. Gaf aan dat ik een vetpercentage van 34,5 heb. Internet geeft aan dat ik dan obesitas heb lol :p

Kan iemand mij zeggen wat mijn bodyfat ongeveer is ? :)
 
Moeilijk te bepalen, zeker geen 34,5 i.i.g.:) Schat zelf zo'n 20% (Het is maar een getal dus boeieee)
 
Moeilijk te bepalen, zeker geen 34,5 i.i.g.:) Schat zelf zo'n 20% (Het is maar een getal dus boeieee)

Haha, ja wilde het een keer proberen. Toen kwam dat eruit 20% klinkt iig al een stuk aangenamer haha
 
Hahahaha
Screenshot_20171029-101610.png
 
Die weegschalen zijn gelukkig niet zo nauwkeurig. Denk dat je eerder richting de 20% zit, beetje lastig te zien zo.
Rug mag nog wel wat massa op meid!
 
Die weegschalen zijn gelukkig niet zo nauwkeurig. Denk dat je eerder richting de 20% zit, beetje lastig te zien zo.
Rug mag nog wel wat massa op meid!


Ik ga binnenkort even een meting doen bij een professional denk ik :)

Ja, dat komt goed, ben pas 2 weken bezig haha :D
 
Het gaat hier om een dame jongens, 20% is al behoorlijk droog voor een dame. Ik denk ±24-25%.
 
Het gaat hier om een dame jongens, 20% is al behoorlijk droog voor een dame. Ik denk ±24-25%.

Ja ik vond 20 ook iets te positief ingeschat haha.
 
Ik persoonlijk snap nooit waarom mensen altijd maar hun vp willen weten (vooral mannen schijnen daar enorme waarde aan te hechten.....) eet gezond en kijk in de spiegel.

En als je het dan toch graag wil weten.. doe het dan goed ipv zon cheapass weegschaal die alles door elkaar haalt.
 
Ik persoonlijk snap nooit waarom mensen altijd maar hun vp willen weten (vooral mannen schijnen daar enorme waarde aan te hechten.....) eet gezond en kijk in de spiegel.

En als je het dan toch graag wil weten.. doe het dan goed ipv zon cheapass weegschaal die alles door elkaar haalt.

Ik zag het toevallig staan en wilde het uitproberen. Toen ik vroeger hoog trainde voor zwemmen werd m'n % ook wel eens gemeten.
En ik zei al inderdaad : ik laat het doen bij een professional. +als er iets in de gym staat mag je toch verwachten dat het werkt:p
 
Echt nauwkeurig?

Onderwater meting.

Dexa scan komt ook in de buurt.
 
Dat ding bij basic geeft bij mij 22 procent aan, moet je zeker niet serieus nemen. Gebruik hem alleen voor mijn gewicht thats it.
 
Echt nauwkeurig?

Onderwater meting.

Dexa scan komt ook in de buurt.

Enige accurate is een sectie op je lichaam, zowel dood als levend.
Zou dan toch voor eerstgenoemde gaan aangezien een levende vrij veel cortisol vrijmaakt denk ik.

probleem met elke methode is dat er 2 fouten worden gemaakt; meetfouten (eventueel ook door afrondingen) en aannames in het omrekenen.
Een aanname die bij onderwater meting wordt gedaan is bijvoorbeeld dat de dichtheid van vetweefsel en spierweefsel constant en bij iedereen gelijk zijn. Bij mensen die trainen zal deze dichtheid in spierweefsel afnemen, waardoor vetpercentage zal worden overschat.


Ontopic Luus2405
My advice?
Koop een huidplooimeter, meet elke week plooien op een aantal punten een keer of 3, neem t gemiddelde van elke plooi elke meting, noteer ze, en vergelijk deze over time.
Niet omrekenen naar vet%.
Als je wilt dat er met enige accuracy je vetpercentage geschat wordt zul je echt meer huid moeten laten zien; foto in bikini of ondergoed werkt het beste.
 
Back
Naar boven