XXL Nutrition

Vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Belg 24

Cool Novice
Lid geworden
23 jan 2021
Berichten
109
Waardering
39
Lengte
1m86
Massa
94kg
Vetpercentage
22%
Hoi ik train nu voor het eerst in me leven krachttraining. Doe dit nu zo drie maanden. Mij vraag aan Julie wat is ongeveer met vetpercentage? En moet ik bulken of cutte voor de zomer. En laatste vraag las op internet dat gene ook belangrijk zijn en er drie soorten mensen zijn kwa Lichaamsbouw welke ben ik? Groeten en bedankt alvast.
 

Bijlagen

  • IMG_20210224_174951.jpg
    IMG_20210224_174951.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 245
  • IMG_20210224_175615.jpg
    IMG_20210224_175615.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 234
Je hebt beginners, intermediated en gevorderden. Ik denk beginners, rond 18%
Lekker door trainen en gezond eten, van alles wat en de kip yoghurt en vis niet vergeten. Maar vooral genieten van het trainen, en het ontdekken wat goede voeding is.
Meso mastodont etc klopt niets van. Succes :thumb:
 
Je hebt beginners, intermediated en gevorderden. Ik denk beginners, rond 18%
Lekker door trainen en gezond eten, van alles wat en de kip yoghurt en vis niet vergeten. Maar vooral genieten van het trainen, en het ontdekken wat goede voeding is.
Meso mastodont etc klopt niets van. Succes :thumb:
18 procent is wel erg veel helaas.. Hoe kom ik snel bij 12 procent voor in de zomer 😄 zonder spieren te verliezen.
 
18 procent is wel erg veel helaas.. Hoe kom ik snel bij 12 procent voor in de zomer 😄 zonder spieren te verliezen.
Niet mogelijk. Je kiest voor vet/spierverlies en probeert het verlies van spier te minimaliseren door niet te veel onder onderhoud of je kiest voor vet/spier groei en probeert de toename van vet te minimaliseren door niet te veel boven onderhoud te gaan zitten.

Wil je dit versnellen gaat dit ten koste van de kwaliteit (vet of spier)

Meer tijd == kwaliteit
 
Je bent jong en nog maar 3 maanden bezig,dus ik zie wel potentie. Zou cardio en eiwitten opschroeven als je het nog niet gedaan hebt,schoon net onder onderhoud eten en gewoon goed verder trainen.
Check de spiegel en de weegschaal elke week en schroef bij waar nodig. Of neem elke week een foto erbij,kun je maandelijks evalueren.

Veel succes!
 
Je bent jong en nog maar 3 maanden bezig,dus ik zie wel potentie. Zou cardio en eiwitten opschroeven als je het nog niet gedaan hebt,schoon net onder onderhoud eten en gewoon goed verder trainen.
Check de spiegel en de weegschaal elke week en schroef bij waar nodig. Of neem elke week een foto erbij,kun je maandelijks evalueren.

Veel succes!
Jaa klopt miscbien wel wat je zegt drie maanden geleden was ik 3 kilo zwaarder en totaal geen spieren.. Nu drie maanden verder 80 kilo maar na mij mening en wat ik van andere hoor veel meer spieren. Dus vind dat wel apart. Had hiervoor een echt alchol buik, inmiddels drink ik hooguit 3 glazen alchol per week. Waarbij ik vroeger een fles wijn per dag weg dronk.
 
Niet mogelijk. Je kiest voor vet/spierverlies en probeert het verlies van spier te minimaliseren door niet te veel onder onderhoud of je kiest voor vet/spier groei en probeert de toename van vet te minimaliseren door niet te veel boven onderhoud te gaan zitten.

Wil je dit versnellen gaat dit ten koste van de kwaliteit (vet of spier)

Meer tijd == kwaliteit

van 18 naar 12 lukt wel zonder spierverlies hoor.. al helemaal als beginner zijnde
 
Hoi ik train nu voor het eerst in me leven krachttraining. Doe dit nu zo drie maanden. Mij vraag aan Julie wat is ongeveer met vetpercentage? En moet ik bulken of cutte voor de zomer. En laatste vraag las op internet dat gene ook belangrijk zijn en er drie soorten mensen zijn kwa Lichaamsbouw welke ben ik? Groeten en bedankt alvast.

Grote kans dat je zelfs vvm wint en droger wordt aangezien je een beginner bent.

Spiermassa verlies je niet zo snel, je bent vaak gewoon minder buff dan dat je denkt.
 
Je hebt beginners, intermediated en gevorderden. Ik denk beginners, rond 18%
Lekker door trainen en gezond eten, van alles wat en de kip yoghurt en vis niet vergeten. Maar vooral genieten van het trainen, en het ontdekken wat goede voeding is.
Meso mastodont etc klopt niets van. Succes :thumb:
Meso mastodont?

Waarom klopt er niets van Ecto Meso of Endo volgens jou?
 
van 18 naar 12 lukt wel zonder spierverlies hoor.. al helemaal als beginner zijnde
A.d.v. de foto's dacht ik dat de beginner gains er wel af waren. Je hebt gelijk, dit is de enige uitzondering op de regel. Begin alleen steeds vaker de 'uitzonderingen' over te slaan om excuus onmogelijk te maken
 
18 procent is wel erg veel helaas.. Hoe kom ik snel bij 12 procent voor in de zomer
Valt nogal goed mee hoor, die paar procentjes ben je in enkele maanden kwijt.
succes
 
Meso mastodont?

Waarom klopt er niets van Ecto Meso of Endo volgens jou?
Het komt uit de psychologie en men verbond er gedragingen aan. Dat klopt niet, is achterhaal.
Bijna niemand is compleet ecto of meso etc.
Je kunt bv een meso zijn met ecto kuiten etc.
Het zegt niets over je mogelijkheden om spieren op te bouwen of om af te vallen. Daar komt meer bij kijken.
 
van 18 naar 12 lukt wel zonder spierverlies hoor.. al helemaal als beginner zijnde
Gelukkig maar. Dit is zelf voor mij de bedoeling, en ik wil geen spieren inleveren. 12 % moet nog kunnen, denk ik :thumb:
 
Niet mogelijk. Je kiest voor vet/spierverlies en probeert het verlies van spier te minimaliseren door niet te veel onder onderhoud of je kiest voor vet/spier groei en probeert de toename van vet te minimaliseren door niet te veel boven onderhoud te gaan zitten.

Wil je dit versnellen gaat dit ten koste van de kwaliteit (vet of spier)

Meer tijd == kwaliteit
Als beginner is het erg makkelijk om zowel vetweefsel te verliezen als VVM aan te maken. Ik begrijp niet hoe je komt bij "niet mogelijk" ? Zelfs voor gevorderde is dit mogelijk en zou dit ook het doel moeten zijn.
 
Als beginner is het erg makkelijk om zowel vetweefsel te verliezen als VVM aan te maken. Ik begrijp niet hoe je komt bij "niet mogelijk" ? Zelfs voor gevorderde is dit mogelijk en zou dit ook het doel moeten zijn.

Newbee gains: ja.
Gevorderde? Nee.
 
Newbee gains: ja.
Gevorderde? Nee.
Bij gevorderde is het wel degelijk mogelijk met een goed geprogammeerdt training schema en een klein tekort. Zal minimaal zijn overigens. Hoe lager het BF% hoe onwaarschijnlijker dit word. (niet onhaalbaar)
 
Bij gevorderde is het wel degelijk mogelijk met een goed geprogammeerdt training schema en een klein tekort. Zal minimaal zijn overigens. Hoe lager het BF% hoe onwaarschijnlijker dit word. (niet onhaalbaar)

Ja indien je dik bent is dit mogelijk, maar dan ben je bij voorbaat al verkeerd bezig...
In een overschot spiermassa gainen is al fucking moeilijk als gevorderde, laat staan in een tekort.
 
Ja indien je dik bent is dit mogelijk, maar dan ben je bij voorbaat al verkeerd bezig...
In een overschot spiermassa gainen is al fucking moeilijk als gevorderde, laat staan in een tekort.
Oke ik begrijp waarom je dit denkt. Alleen is het wel handig om te begrijpen dat vetweefsel technisch gezien gewoon extra "energie" is. En om spiermassa te realiseren heb je eiwitten water en "energie" nodig. Dus zolang je nog niet in je essentiele vet levels zit is er geen reden om geen spiermassa te realiseren.
 
Oke ik begrijp waarom je dit denkt. Alleen is het wel handig om te begrijpen dat vetweefsel technisch gezien gewoon extra "energie" is. En om spiermassa te realiseren heb je eiwitten water en "energie" nodig. Dus zolang je nog niet in je essentiele vet levels zit is er geen reden om geen spiermassa te realiseren.

Ik begrijp je redenatie, vandaar dat ik ook aangaf dat dit mogelijk is indien je dik genoeg bent.
De bewering dat je ook spiermassa tijdens de cut kan opbouwen op een lager vp is niet waar. Je mag dan van geluk spreken wanneer je geen spiermassa gaat inleveren, wat onvermijdelijk is wanneer je echt diep gaat cutten. Zelfs met roids ga je inleveren.
 
Back
Naar boven