XXL Nutrition

Vetpercentagemeter... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fatalspeed1

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2003
Berichten
141
Waardering
0
Nu ik bezig ben met fitness wil ik mijn vooruitgang bij houden, dus wil ik een goede vetpercentage meter aanschaffen.

Nu kwam ik na wat rondkijken op internet bij deze pagina: http://www.scaleshop.nl/home_nl.html?target=dept_5.html&lang=nl .
Wat denken jullie van het model bovenaan, de Tanita TBF-625 voor 99,95 ?

Er staat bij dat ie het gemeten vetpercentage direct met de "gezonde waarde" die bij ieders leeftijd hoort weergeeft op 0.1% nauwkeurig.

Wie weet of dit ding betrouwbaar is? en zo niet, wat kan je me dan aanraden, alvast bedankt.
 
Ik hoor heel vaak dat die elektronische meters niet zo betrouwbaar zijn. Het beste lijkt me om een huidplooi meter aan te schaffen.
 
oprotte met die meters man allemaal rotzooi.
gewoon zelf kijken hoe je je voelt en kijk in die spiegel die liegt niet tenminste.
 
idd jongens! die dingen zijn niet betrouwbaar! de spiegel is je beste maatstaf. eventueel werken met een veel goedkopere en betrouwbaardere huidplooimeter. vetpercentages vind ik sowieso niet iets waar je blind op mag staren; dit moet je in het achterhoofd houden!

Luca
 
oke bedankt iedereen, ik zie er maar vanaf...

misschien dat ik zo'n (goedkoop) huidplooimetertje koop, en anders maar de spiegel ;)
 
meetlint en huidplooimeter zijn denk ik het beste, gewoon iemand het meetpunt op je rug laten meten, de andere 2 kun je zelf wel,....
 
Originally posted by zuivelproduct
meetlint en huidplooimeter zijn denk ik het beste, gewoon iemand het meetpunt op je rug laten meten, de andere 2 kun je zelf wel,....

Hoe werkt zo'n vetmeting met een huidplooimeter dan?
 
een huidplooimeter is een soort schuifmaat, waarmee je op verschillende plekken je vet opmeet. Aan de hand van een grafiek kun je zo je bf % berekenen. En idd geen stuurtjes of weegschalen kopen, is zonde van je geld.
 
Snel een analyse maken is geen probleem met deze eenvoudige maar stevige plastic huidplooimeter. In de bijgevoegde tabel kunt u eenvoudig nagaan hoe het gesteld is met het vetpercentage. De met een springveer uitgeruste meter geeft een goede grip op de huidplooi. De meting gebeurt op een 50mm schaal en is makkelijk te lezen.

[Abeelding niet meer beschikbaar]


lijkt wel een pistool :S maar nou snap ik nog steeds niet hoe het werkt... moet je je schiete ???
 
ziet er inderdaad vaag uit, maar zo te zien is het gewoon een soort plastic tangetje met cm's erbij, dat helemaal links kan open en dicht.

dan kan je in een tabel op papier zien na het opmeten van je "huidplooi" op diverse plaatsen (drie dacht ik) wat je vet% is.

wel verdomd duur, meer dan 30 euro voor wat plastic!!! :mad:
 
De kruidvat heeft nu een vetmeter in de aanbieding. Hij is afgeprijst van €27,99 naar €4,99 !! Het is er zo één waarop je met beide vingers op moeten drukken.
 
Originally posted by Gamer
De kruidvat heeft nu een vetmeter in de aanbieding. Hij is afgeprijst van €27,99 naar €4,99 !! Het is er zo één waarop je met beide vingers op moeten drukken.

Waardeloos, toen bij de blokker voor €30 zo'n dign gehaald.. toen ik op me droogst was en ongeveer 11-12% vet had gaf die 18 aan, was ik aan het bulken gaf die 17 aan..
 
Back
Naar boven