Fitness Seller

Vetten & eiwitten

Bezoekers in dit topic

REUS

Prof Bodybuilder
Prof Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 mrt 2006
Berichten
3.714
Waardering
158
Hallo mensen even een vraag omtrent de refeeddag.
Houden jullie je vetten en eiwitten hetzelfde bij de refeeddag en gooien jullie dan alleen de koolhydraten omhoog of passen de dit dus ook aan?
Alvast bedankt voor de reactie.
 
Hey kerel!

Toevallig! Ik ben me momenteel ook aan het verdiepen in hoe ik mijn refeed zou gaan invullen. Qua verhoudingen, hou ik eiwitten even hoog als nu (> 4 gr. per kg. lichaamsgewicht). Carbs omhoog! Vetten (sterk!) verminderen.

Staat op dit forum een mooi stuk geschreven over de refeed. Daar heb ik zelf veel aan gehad. Zal ff zoeken waar die staat

grtz,
B
 
Idd in de artikelen staat het goed beschreven.
Ik eet nu voor de training 3 maaltijden met alleen vet en eiwit. (50/50 2000 kcal.)
De maaltijd net voor de training begin ik al met Kh's in tegenstelling tot vorig jaar. Ik wil gewoon es kijken of dat verschil opleverd. En na de training heb ik dus 2 maaltijden van in totaal 2300 kcal. met alleen maar Kh's en een beetje eiwit. (absoluut geen vet)
 
Hey kerel!

Toevallig! Ik ben me momenteel ook aan het verdiepen in hoe ik mijn refeed zou gaan invullen. Qua verhoudingen, hou ik eiwitten even hoog als nu (> 4 gr. per kg. lichaamsgewicht). Carbs omhoog! Vetten (sterk!) verminderen.

Staat op dit forum een mooi stuk geschreven over de refeed. Daar heb ik zelf veel aan gehad. Zal ff zoeken waar die staat

grtz,
B

Thanks voor je energie om het ff op te zoeken!;)
 
Idd in de artikelen staat het goed beschreven.
Ik eet nu voor de training 3 maaltijden met alleen vet en eiwit. (50/50 2000 kcal.)
De maaltijd net voor de training begin ik al met Kh's in tegenstelling tot vorig jaar. Ik wil gewoon es kijken of dat verschil opleverd. En na de training heb ik dus 2 maaltijden van in totaal 2300 kcal. met alleen maar Kh's en een beetje eiwit. (absoluut geen vet)

Zo was ik het ook een beetje van plan qua richting, zou je eens willen schrijven wat je dan eet? Ben erg benieuwd.
Mijn vetten haal ik bij het ontbijt uit 5 hele eieren en vervolgens uit lijzaadolie en tarwekiemolie.
 
Zo was ik het ook een beetje van plan qua richting, zou je eens willen schrijven wat je dan eet? Ben erg benieuwd.
Mijn vetten haal ik bij het ontbijt uit 5 hele eieren en vervolgens uit lijzaadolie en tarwekiemolie.
Ik zal het vanmiddag/vanavond wel even neerkladden. Heb nu een beetje weinig tijd;).
 
Nemen jullie ook s'avonds nog lijnzaad of voor het slapen gaan in de kwark, shake etc?
 
Nemen jullie ook s'avonds nog lijnzaad of voor het slapen gaan in de kwark, shake etc?
Niet in een refeed, maar wel op een "gewone dag"
 
Niet in een refeed, maar wel op een "gewone dag"

Ja sorry was niet zo duidelijk, bedoelde natuurlijk ook op een gewone dan.

Ben benieuwd hoe jij je dagen indeeld!:rolleyes:
 
REFEEDDAG

1]
Whey 40gr
Ei 5x

2]
Koolvis 350gr
Walnoten 50gr
Broccoli

3]
Kipfilet 200gr
walnoten 40gr
Rauwkost

4]
Havermout
Kipfilet 200gr

5]
PWO
Dextrose 40gr
Whey 40gr

6]
Choco pops 150gr :lick:
Magere melk 1L

7]
Havermout 200gr
Biefstuk 100gr

Ik begin nu trouwens voor het eerst al met de refeed net voor de training (in tegenstelling van de vorige cut). En wil zo kijken of dat ook anders werkt.
 
Ben benieuwd hoe jij je dagen indeeld!:rolleyes:
Ik heb 3 schema's:

-Refeeddag
-trainingsdag
-rustdagen

Op de refeeddag eet ik dus 4200 kcal.
Op de trainingsdag 3600 kcal. met een verdeling van 33/33/33.
Waarbij de kh's verspreid over de dag.
En op rustdagen eet ik 3400 kcal. met wederom een verdeling van 33/33/33, maar dan eet ik bijna alle kh's in de eerste 4 maaltijden en de laatste 2 alleen eiwit en vet...
 
Zo he wat een hoop kcal zeg?
Er staat dat je 91 kg weegt en dan op rustdagen 3400 kcal? Damn.
Ik weeg 122 kg en heb berekend dat ik 3900 kcal onderhoud heb en dus 3400 kcal (wanneer 500 kcal erond duik zoals in de cut)
Of heb ik iets over het hoofd gezien?:eek!:
 
Zo he wat een hoop kcal zeg?
Er staat dat je 91 kg weegt en dan op rustdagen 3400 kcal? Damn.
Ik weeg 122 kg en heb berekend dat ik 3900 kcal onderhoud heb en dus 3400 kcal (wanneer 500 kcal erond duik zoals in de cut)
Of heb ik iets over het hoofd gezien?:eek!:
Ik fiets 3x per week naar m'n werk (26km per dag).
En heb denk ik een redelijk snelle stofwisseling. Want ik heb vorige week 3600 kcal elke dag gegeten en was al een kg kwijt:eek: . En ik had het allemaal nog niet eens optimaal opgesteld.
In mijn vorige cut heb ik ook weken op 3300 kcal. gezeten en toen voornamelijk cardio steeds verhogen. Ik doe nu trouwens ter afwisseling ook 6 weken lang 3x per week fullbody. En daar verbrand je ook enorm veel mee als je een beetje snel achter elkaar doorknald in de training:eek:

Btw. volgens de berekeningen kom ik op een onderhoud van 3200-3300 kcal.
Maar die zijn dus niet echt nauwkeurig. Ik groeide bv. ook niet op 3700-3800 kcal. en toen ik het verhoogde naar 4200 toen begon ik weer te groeien.:)
 
Ben je trouwens min of meer verplicht je refeeddagen op vaste dagen te houden?
Ik werk namelijk onregelmatig dus soms train ik in de ochtend en dan weer in de middag.
Dus is voor mij de middagtraining (16:00 uur) uitermate geschikt voor de refeeddagen maar het valt dus niet elke week op dezelfde dagen.:mad:
 
Ja dan wordt het voor mij een stuk helderder ja haha
Ik wil het eerst zonder de cardio doen en dan eerst goed kijken wat de resultaten zijn en dan verder kijken.
 
Ben je trouwens min of meer verplicht je refeeddagen op vaste dagen te houden?
Ik werk namelijk onregelmatig dus soms train ik in de ochtend en dan weer in de middag.
Dus is voor mij de middagtraining (16:00 uur) uitermate geschikt voor de refeeddagen maar het valt dus niet elke week op dezelfde dagen.:mad:
Ik denk dat het niet zo gigantisch veel uitmaakt. Zo lang er maar niet te veel tijd tussen zit of te weinig:D. Hoeveel refeed doe je nu per week? 1 of 2?
 
REFEEDDAG

1]
Whey 40gr
Ei 5x

2]
Koolvis 350gr
Walnoten 50gr
Broccoli

3]
Kipfilet 200gr
walnoten 40gr
Rauwkost

4]
Havermout
Kipfilet 200gr

5]
PWO
Dextrose 40gr
Whey 40gr

6]
Choco pops 150gr :lick:
Magere melk 1L

7]
Havermout 200gr
Biefstuk 100gr

Ik begin nu trouwens voor het eerst al met de refeed net voor de training (in tegenstelling van de vorige cut). En wil zo kijken of dat ook anders werkt.

Wanneer je nog zin en tijd hebt zou je dan ook je voorbeeld kunnen geven van je normale voedingsschema op de trainingsdagen? Thanx
 
Ik ga morgen starten met het hele refeed gebeuren.
Ik heb altijd carbcycling gedaan, dus dit wordt helemaal nieuw, hier heb ik gewoon een heel goed gevoel bij, klint allemaal nog beter.
Dus vandaar de vele vragen etc.:D
 
Back
Naar boven