Fitness Seller

Vetten leanbulk

Bezoekers in dit topic

jesseswienink

Novice
Lid geworden
7 mrt 2021
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
65kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,
Ik ga beginnen met een hele strakke cleanbulk. 1 ding waar ik tegen aanloop zijn vetten. Die wil je natuurlijk zo laag mogelijk houden. In bijvoorbeeld noten zit veel vet, 55,1g per 100 g , waarvan 7,6g verzadigd vet. Dit is dus een goede bron van vetten. Echter bijvoorbeeld kokossnippers bevatten 64,5g vet per 100g waarvaan 57,2g!! verzadigd. Zijn dan deze vetten van kokossnippers wel gezonder dan de vetten van een koek of hamburger?
 
Ik heb nu twee jaar lang gebulkt, 12 kg aangekomen. Ik heb 2 net maanden drooggetraint en wil nu weer bulken maar dan heel gezond met klein calorie surplus. Ik wil daarom vetten zo laag mogelijk houden om zo gewicht toename in vet zo laag mogelijk te houden en aankomen in spiermassa zo hoog mogelijk
 
hoe meer vetten je eet hoe meer je in vet aankomt?
 
Is het dan zo als je bijvoorbeeld 3000 nodig hebt en je eet 3300, en je 3300 ongezond eet of 3300 gezond eet je toename in vet en spier zelfde blijft?
 
Is het dan zo als je bijvoorbeeld 3000 nodig hebt en je eet 3300, en je 3300 ongezond eet of 3300 gezond eet je toename in vet en spier zelfde blijft?
Ja, alleen is het thermische effect van ongezond eten anders dan dat van gezond eten.
Ook houd je meer vocht vast door ongezond eten dus oogt het zwaarder op de weegschaal maar dat is vocht.
In principe maakt het geen fuck uit wat je eet (in jouw geval dan), ik ben vorig jaar 11kg afgevallen op elke dag döner & macdonalds. Niet dat ik het aan kan raden voor je organen enzo maar goed.
 
ja zolang je maar boven/onder je behoefte zit dan kom je al een heel eind
 
In basis moet je gewoon zorgen dat je onder je energiebehoefte eet om af te vallen en erboven om aan te komen. Daarna ga je kijken naar de macro’s. Een goede basisregel is ongeveer 2 gram eiwit en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht. De rest vul je aan met koolhydraten. Dus jij eet dan ongeveer 130 gram eiwit, 65 gram vet en de rest vul je aan met koolhydraten.
 
Precies, zeker niet je vetten zo laag mogelijk houden. Vetten hebben ook een belangrijke functie voor ons lichaam. Je kunt de genoemde richtlijn van Wovano aanhouden qua macro's, dan krijg je genoeg vetten binnen.
 
Back
Naar boven