Fitness Seller

Vetten uit hoemoes?

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.148
Waardering
8.316
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Ha mede fanatiekelingen,

Ik heb een voedingsvraagje. Ik heb best veel moeite om mijn dagelijkse 1gram / kg vetten doel binnen te krijgen (60 gram) in mijn geval. Simpelweg omdat ik pindakaas etc echt niet lekker vindt. Nu zag ik laatst dat er in de hoemoes van de lidl best veel vet zit. Hoe denken jullie hierover, prima vervanger van de pindakaas? Of zijn dit vetten die we liever vermijden? Hoor graag jullie gedachtengang :)
 
Eet een goeie steak of ander vlees ipv kipfilet. Dan haal je je vetten wel.

Ik zou me sowieso niet te druk maken over het vermijden van etenswaren op 63kg.
 
Kijk op de verpakking.. zijn het geharde vetten of transvetten dan is het misschien wat minder gezond.
Maar je kan het ook prima zelf maken. Kikkererwten met olijfolie en kruiden pureren.

Maar wat is er lastig aan je vetten halen?

Ofe je nu pindakaas, notenpasta, eitje, kaas, vetter vlees, makreel, zalm etc eet op brood oh houmous...

60 gram vet is trouwens nog niet veel... het is mininaal 1 gr per kg BW.

Edit:
handje noten/pinda's toevoegen.
zonnebloempitten /pijnboompitten door je eten
wat olie door je shake
Volle zuivel
stukje chocolade

etc..... genoeg opties om vetten binnen te krijgen.
 
Kijk op de verpakking.. zijn het geharde vetten of transvetten dan is het misschien wat minder gezond.
Maar je kan het ook prima zelf maken. Kikkererwten met olijfolie en kruiden pureren.

Maar wat is er lastig aan je vetten halen?

Ofe je nu pindakaas, notenpasta, eitje, kaas, vetter vlees, makreel, zalm etc eet op brood oh houmous...

60 gram vet is trouwens nog niet veel... het is mininaal 1 gr per kg BW.
Snap ik, maar hoe het liever bij 1gram per kg omdat ik er niet van hou. Dit zegt de hummus verpakking trouwens:

Energie 1396 kJ (334 kcal)
Vet 30.1 g
Waarvan verzadigd 3.6 g
Koolhydraten 7 g
Waarvan suikers 1.1 g
Eiwitten 6.6 g
Zout 1.5 g

Ingrediënten
Ingrediënten: 35% kikkererwten , raapolie, water, SESAMPASTA, harissa (Spaanse pepers, koriander), zout, honing, knoflook, voedingszuur: ciroenzuur, anijs, laurier, paprikapoeder, karwijzaad, peper, conserveermiddelen: sorbinezuur en benzoëzuur, kaneel, kruidnagel

Kan sporen van noten en pinda's bevatten.

Allergie-informatie
Bevat: sesamzaad. Kan bevatten: noten, pinda's (aardnoten).

(Weinig "slechte") vetten zo te zien?
 
Waarom hou je niet van vetten?

Omdat ik ze liever "eet" en de producten die bekend staan om zn gezonde vetten ik niet echt fantastisch vindt. Ja ik kan met olijfolie extra bakken etc, maar ik heb dan liever zoiets als hummus wat ik nog eens lekker vind ook als vetbron!, jullie gaan de vraagstelling voorbij :p
 
Je weegt 63 kg op 1m78. Waarom maak je je daar in godsnaam druk om? Als je humus lekker vindt, gewoon lekker eten. Je kunt de KCals prima gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik ze liever "eet" en de producten die bekend staan om zn gezonde vetten ik niet echt fantastisch vindt. Ja ik kan met olijfolie extra bakken etc, maar ik heb dan liever zoiets als hummus wat ik nog eens lekker vind ook als vetbron!, jullie gaan de vraagstelling voorbij :p

Eens met alle bovenstaande adviezen en opmerkingen maar om dan wel bij je vraagstelling te blijven; ja in hummus zitten "goede" vetten (om even in het idee van onverzadigde vetten zijn gezond te blijven, zonder de hele discussie dat verzadigd vet in beperkte mate niet "ongezond" is)
 
Eens met alle bovenstaande adviezen en opmerkingen maar om dan wel bij je vraagstelling te blijven; ja in hummus zitten "goede" vetten (om even in het idee van onverzadigde vetten zijn gezond te blijven, zonder de hele discussie dat verzadigd vet in beperkte mate niet "ongezond" is)

Eindelijk iemand die antwoord geeft op de vraag :p, thanks!
 
Noten en vis vreten.
 
Eieren.
 
Wekelijks zalm eten, of omega 3 supplementeren. De rest is hier al wel gezegd.
 
Ha mede fanatiekelingen,

Ik heb een voedingsvraagje. Ik heb best veel moeite om mijn dagelijkse 1gram / kg vetten doel binnen te krijgen (60 gram) in mijn geval. Simpelweg omdat ik pindakaas etc echt niet lekker vindt. Nu zag ik laatst dat er in de hoemoes van de lidl best veel vet zit. Hoe denken jullie hierover, prima vervanger van de pindakaas? Of zijn dit vetten die we liever vermijden? Hoor graag jullie gedachtengang :)

Er zit in zoveel meer dan pindakaas vet.

60 gr is helemaal niet moeilijk te halen.

Vis,eieren,noten,vlees,olijfolie,mct olie,volle melk......
 
Back
Naar boven