MuscleMeat

Vetten! Waarom? Waarin? Hoeveel?

Bezoekers in dit topic

braadkip

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
Khad net ff wat gelezen over dat een tekort aan vetten niet goed is en tis mij niet gelukt om al antwoorde te vinde dus ja vandaar dit topic :P

Wat ik heb begrepen is dat er verschillende vetsoorten zijn waarvan je een bepaalde hoeveelheid moet binnen krijgen enzo (vooral omega 3 vetten toch?).

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, waarom moet je die vetten binnen krijgen?
En hoeveel procent van je voedsel moet uit vetten bestaan?
En wat zijn de manieren om deze vetten binnen te krijgen? Lijnzaadolie wordt vaak genoemt maar is dat puur voor die vetten of is het om je calorien omhoog te halen? En aangezien ik letterlijk KOTS op dat spul, zijn er nog goede alternatieven?

^^ help een kip in nood!! :eyebrow: :help:

waarom en hoeveel procent:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=7546

[Link niet meer beschikbaar]

Nog wat manieren zijn: vette vis, noten, kaas, pindakaas.....

En lijnzaad moet je gewoon ff door die gewennings-fase (3-4 weken :)) heen bikkelen en daarna is het peace of cake ;)
Anders mik je het door je kwark heen zoals sommigen hier doen, vind het zelf dan nog ranziger maar wie weet....

haha nou zo'n bikkel ben ik nou weer niet als ut om lijnzaad gaat :S

Dus elke dag 50 gram ongezoute cashenootjes verdeelt over de dag innemen is een goet alternatief?

Neeee man, cashewnoten hebben NIET dezelfde olie als lijnzaad en lijnzaad is weer niet zo goed als levertraan. Overigens: alle 3 eten is het beste. Zowel noten als lijnzaad als levertraan en vette vis. Snap dat nu toch eens.. voor je aan de optimale dosis vetten komt, zit je al wel op 100gram per dag!
Vandaar dat het zo belangrijk is om niet zo stompzinnig veel KH te eten (en vooral niet als domme havermout).

Alle soorten en maten aan vetten eten BEHALVE DUS TRANSVETZUREN OF TE HARD GEBAKKEN VETTEN..

Espi

Sir yes sir!!! :nana:

espi, waar koop je levertraan?

Ik kocht het bij een reformzaak. Helaas is de gewoonte om levertraan uit de fles te slikken zowat uitgestorven en veel gewone drogisten etc. hebben het niet meer.
Echte visolie (dwz. gemaakt van de hele vis, bijv. zalm of sardientjes ipv de lever van kabeljauw/witvis) zou beter zijn, maar is niet aan te komen, zonder online bestelling.

Espi

Over die percentages van de verhouding kh vt ew:
Zijn dit percentages van het aantal kalorieen of het aantal gram?

In mijn eigen dieet probeer ik een weekratio van 33-33-33 aan te houden, dat is net genoeg KH om toch flink aan KT en een redelijke afstand te kunnen fietsen.
Dit wordt binnenkort een dagelijkse ratio van 33-33-33 of 30-30-40 KEV. Uiteraard alles in kcal. Totaal aantal kcal/dag ligt dan ook hoger.

Espi

Back
Naar boven