Fitness Seller

Vetten

Bezoekers in dit topic

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
2.280
Waardering
4.507
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Dag luitjes,

Ik zit in mijn cut en heb opzich best een prima dieet alleen volgens mij zijn mijn vetten te laag. Ik heb ze redelijk laag gehouden zodat ik meer volume kan eten want ik heb pittig veel honger gedurende mijn cut en dan is een gram vet met 9 kcal voor mijn gevoel zonde.

Mijn macros zijn als volgt:

2298 kcal
Eiwit 192 gram
Carbs 232
Vet 52 gram

Dieet ziet eruit als volgt

Meal 1:
450 ml magere yoghurt
70 gram special flakes (AH)
25 gram rozijnen

Meal 2:
3 gekookte eieren
150 gram gemengde sla
Magere dressing (6kcal per 100ml)
5 rijst wafels
50 gram slankie smeerkaas

Meal 3:
5 lichtgewicht crackers
50 gram schouderham
Volkoren wrap 1 stuk
30 gram kruidenkaas
Handje rucola
100 gram cherrytomaatjes

Meal 4:
200 gram kipdijfilet
175 gram zoete aardappel
200 gram sperziebonen
3 ML olijfolie

Meal 5:
500 gram magere kwark
1 medium fuji appel

Tussendoor: 2x opkikker tuinkruiden


Wat kan ik doen om iets lager jn eiwit te gaan en iets hoger in vet zonder dat er qua totaal volume teveel veranderd ?
 
Meer vetten en eiwitten eten juist. (Verzadigend)
 
Je kan je beleg ( 50 gram slankie en 50 gram schouderham ) voor iets vervangen met meer vet.
Je kan ook je magere yoghurt en magere kwark vervangen voor halfvolle producten.
 
Ik zelf eet in plaats van kip op dit moment magere gehakt, is ook een idee voor jou om meer vet binnen te krijgen ( hou dan wel rekening met je calorieën ).
 
Je kan je beleg ( 50 gram slankie en 50 gram schouderham ) voor iets vervangen met meer vet.
Je kan ook je magere yoghurt en magere kwark vervangen voor halfvolle producten.
Dit is een goeie idd , schouderham vervangen voor salami en wat lager gegaan in carbs. Kom nu op 72 gram vet en 200 gram carbs met dezelfde kcal :D
 
5 rijstwafels vult voor geen meter en wel 140-150 kcal met de slankie erbij 200 kcal
Vervang dat eens door 100 gram bonen en 50 gr fetah.
Heb je volume en 10 gr vet meer
Ook lekker om mee af te wisselen.

20 gr branflakes eraf is 70 kcal en gooi er bijvoorbeeld 15 gr zonnebloem of pompoenpitten bij. Of vervang 15 gr rozijnen door 10 gr pitten oid.

Bonen zijn een perfecte kh bron in volume.

Vervang zoete aardappel door pompoen. Dat bevat maar 30 kcal per 100 gr en veel vezelen dan vetter vlees of nootjes of avocado erbij.
 
Ik zou enkele zalen zoals de wrap en crackers vervangen door een grote portie groente. 500gr brocolli is 160 a 170cal. Das evenveel als een wrap... same voor bloemkool , wortelen , kolen, ...
Zo kan je meer volume eten...
 
Rozijnen en rijstwafel vervangen door noten. Appel door avocado.
 
Ik zou enkele zalen zoals de wrap en crackers vervangen door een grote portie groente. 500gr brocolli is 160 a 170cal. Das evenveel als een wrap... same voor bloemkool , wortelen , kolen, ...
Zo kan je meer volume eten...
Wil ik in de laatste weken van me cut gaan doen , de honger is nu nog te overzien en als ik straks plateau is het lekker om meer volume te eten met minder kcal
 
Maar je mag op vandaag gerust je vetten optrekken tot 80gram. Gewoon al om het gezond te houden (natuurlijke productie hormonen, opname vitamines, huid en ogen, immuunsysteem,...)
Zoals hierboven al wat tips gegeven zijn (noten, vette vis, pitten, advocado, geen magere yoghurt maar gewone of halfvolle, ...)
 
Rijstwafels weg, 2-3 eitjes dr bij en klaar.
Klopt die 3ML olijfolie wel? Is een eetlepel niet 15ml oid?
 
Kipfilet op de rijstewafels misschien??
 
Ik denk dat de 2298 kcal een groter probleem is. Je zit echt veel te laag. Bende gij een wijf?
 
Ik denk dat de 2298 kcal een groter probleem is. Je zit echt veel te laag. Bende gij een wijf?
Lijkt mij eerder aan de hoge kant voor in een cut ... afhankelijk van je doel(drop vp) ifv tijd natuurlijk.
 
Lijkt mij eerder aan de hoge kant voor in een cut ... afhankelijk van je doel(drop vp) ifv tijd natuurlijk.
Hij is 1,m86 op 89kg volgens z'n stats. 2298 kcal is veel te weinig, maar dat gaat hij vanzelf wel merken :)
 
Ik denk dat de 2298 kcal een groter probleem is. Je zit echt veel te laag. Bende gij een wijf?
Ik ben 182 en 85 kilo inmiddels , doe zittend werk.. op 2400 val ik letterlijk niet meer af. Lengte in me stats klopt dus niet :D

Ben overigens mijn cut wel begonnen met meer kcal maar ik verbrand gewoon echt weinig :p
 
Back
Naar boven