XXL Nutrition

Vetten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben 182 en 85 kilo inmiddels , doe zittend werk.. op 2400 val ik letterlijk niet meer af
Hoe lang heb je op 2400kcal gezeten voordat je tot die conclusie kwam?
 
Biomek heeft een punt dat als je te weinig eet je het afvallen juist gaat tegenwerken. Je zal wat moeten experimenteren en luisteren naar je lichaam. Geef het afvallen ook wat tijd (niet van dag tot dag zien).
 
Toen ik op 2400kcal zat viel ik de eerste twee weken af, daarna stopte het keihard. Geen zin meer om te trainen, geen pomp, plat als een pannenkoek en niet meer afvallen.

Naar 3000kcal verhoogd en ik begon zo goed als direct weer droger te worden, en sterker en weer megapomp. Nu 4 weken later merk ik dat zelfs dat te weinig is (zie bijwerkingen hierboven) en heb ik het moeten verhogen naar 3300 kcal.

Op hoeveel kcal bulk je?
 
Toen ik op 2400kcal zat viel ik de eerste twee weken af, daarna stopte het keihard. Geen zin meer om te trainen, geen pomp, plat als een pannenkoek en niet meer afvallen.

Naar 3000kcal verhoogd en ik begon zo goed als direct weer droger te worden, en sterker en weer megapomp. Nu 4 weken later merk ik dat zelfs dat te weinig is (zie bijwerkingen hierboven) en heb ik het moeten verhogen naar 3300 kcal.

Op hoeveel kcal bulk je?
Lean bulk op +\- 3000/3100 kcal ...
 
Lean bulk op +\- 3000/3100 kcal ...
Dan kan je makkelijk op 2800 kcal cutten, broer. Wat ga je doen als je plateaud op 2298 kcal? Ga je dan naar 2100? En daarna naar... 1900kcal? Het houdt een keer op :)
 
Dan kan je makkelijk op 2800 kcal cutten, broer.
Ik zal eens uppen naar 2500 voor een weekje en kijken wat er gebeurt. Als ik met 200 kcal Meer nog afval heeft dat ook absoluut mijn voorkeur :p. Heb alleen geen idee of het nog veel zin heeft om na 8 weken cutten te verhogen, het kan zijn dat ik me metabolisme al verneukt heb na zoveel weken.
 
Hoe voel je je mentaal/energiek? Als ik zo diep in een cut ga met dusdanig weinig vetten valt mijn metabolisme meteen aan diggelen namelijk
 
Ik zal eens uppen naar 2500 voor een weekje en kijken wat er gebeurt. Als ik met 200 kcal Meer nog afval heeft dat ook absoluut mijn voorkeur :p. Heb alleen geen idee of het nog veel zin heeft om na 8 weken cutten te verhogen, het kan zijn dat ik me metabolisme al verneukt heb na zoveel weken.
Over het algemeen zitten mensen veel en veel te laag uit "angst" om wat hoger in kcal te zitten. Het is ook echt een kwestie van aanvoelen.

Ik begon op 2500kcal en ik merkte na ongeveer 2 weken dat dit al z'n tol begon te eisen. Dat is wel erg snel, dus gewoon ècht veel te laag voor mijn lichaam. Toen verhoogde ik het naar 3000kcals en voelde ik me super (werd weldegelijk nog steeds droger), maar begon ik na 4 a 5 weken hetzelfde te voelen als na 2 weken op 2500kcal. Ik weet nu hoe ik me voel op 2500 en hoe lang ik dit vol hou. Ik weet nu ook hoe ik me voel op 3000 en hoe lang ik dat vol hou.

Prima, nu sinds afgelopen maandag verhoogd naar 3300kcal en ga ik proberen aan te voelen hoe dat is. Tot zover hou ik geen vocht vast (350gr carbs) en dat is naar mijn weten de snelste maatstaaf die je hebt of iets teveel of te weinig is.
 
Hoeveel cardio doe je?
Zou voordat ik zo laag ga in kcal ook eerder wat cardio toevoegen dan eten schrappen
 
Hoe voel je je mentaal/energiek? Als ik zo diep in een cut ga met dusdanig weinig vetten valt mijn metabolisme meteen aan diggelen namelijk
Eigenlijk vrijwel nergens last van! Beetje honger maar trainingen gaan goed , maak gewoon kracht gains tijdens me cut :D
 
Zal even tijdje deze macros aanhouden en kijken wat dat doet dan! Vetten wat hoger gezet en dit is 2500 kcal.
 

Bijlagen

  • CAC09C5D-25E4-41F8-BEF3-FFBEB4C10491.png
    CAC09C5D-25E4-41F8-BEF3-FFBEB4C10491.png
    127,2 KB · Weergaven: 76
Dan kan je makkelijk op 2800 kcal cutten, broer. Wat ga je doen als je plateaud op 2298 kcal? Ga je dan naar 2100? En daarna naar... 1900kcal? Het houdt een keer op :)
Hier heb je een goed punt. Ik maak met afbouwen overigens geen enorme sprongen, met 75/100 kcal per keer , maar goed ik hou nu als uitgangspunt zeker de komende 3 weken 2500 kcal aan. Verwacht dat ik in de eerste week op t zelfde gewicht blijf staan ivm met carbs ook als ik daarna nog een kilootje of 2 kan afvallen op deze kcal ben ik al goed richting me eind doel van t cutten aan het gaan dus dan hoef ik geen honger te lijden :p
 
Nog een vraagje , ik ben al 8 weken aan het cutten.. gaat het niet voor problemen zorgen dat ik nu mijn kcal 200 opschroef ?
 
Noppes, tis al een wonder dat ik aan 5 keer trainen per week toe kom zou mijn God niet weten waar ik tijd voor cardio vandaan moet halen eerlijk gezegd.
 
Kan je dat niet gewoon achter je trainen aan plakken 20 minuten 4x per week?

Zou dat namelijk liever doen dan nog 2-300 kcal schrappen.

Als t niet mogelijk is ja dan ontkom je er niet aan Ofc
 
Noppes, tis al een wonder dat ik aan 5 keer trainen per week toe kom zou mijn God niet weten waar ik tijd voor cardio vandaan moet halen eerlijk gezegd.
Sleep faster
 
Kan je dat niet gewoon achter je trainen aan plakken 20 minuten 4x per week?

Zou dat namelijk liever doen dan nog 2-300 kcal schrappen.

Als t niet mogelijk is ja dan ontkom je er niet aan Ofc
Fair enough , als ik er dan toch al ben kan ik net zo goed ff nog 150 kcal extra verbranden , als ik dan toch snel wil cutten dan maar zo
 
Oké ik heb dus mijn kcal naar 2500 gedaan en ben cardio erbij gaan doen , en ik moet bekennen jullie hadden gelijk. Merk nu al dat ik er veel harder bij sta , krijg betere pomp en ik ben nog steeds aan het afvallen. Thx mannen :D
 
Back
Naar boven