XXL Nutrition

vetverbranding tijdens de krachttraining

Bezoekers in dit topic

Dimos

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
2.245
Waardering
17
goeiedag.ik ben aan het overwegen om eens een program te volgen die ik heb bekeken in de flex het is namelijk een program waarbij de rustpauzes tussen de reps keiner is dan 30sec.nu heb ik daar zelf wat aanpassingen aangemaakt zoals bv;
MAANDAG : achterkant schouders en achterkant benen te trainen maar te combineren door telkens een rep schouders en een rep benen te doen.
ik train ongeveer een goed uur maar blijf er opletten dat men hartslag hoog blijft.
doe ongeveer tussen de 10 en 18 reps .
men doel is om wat te cutten en door dit program te volgen laat ik de cardio.
denk je dat dit een te doen program is?
graag jullie meningen en eventuele aanpassingen.
ik volg uiteraard en goed voedingsschema
alvast bedankt
 
persoonlijk zou ik de rust niet te kort maken.

Je moet je goed afvragen wat de doelstelling van je training is....
Train je voor hypertrofie, zorg dan dat je voldoende rust tussen de sets.
Met een korte rust geef je niet voldoende tijd om te herstellen, je ATP + CP is nog niet terug aangevuld en je gaat met je volgende set dus weer eerder verzuren.

Eerder verzuren = minder efficiënt trainen.

Lees dit ook maar ff door;

http://forum.dutchbodybuilding.com/...responses-to-the-bench-press-exercise-166489/
 
Maar met krachttraining verbrand je helemaal geen vet... dat is allemaal ATP en koolhydraten .... ;)
 
Ik had een vraag,

Ik ben aan het cutten.

Weinig eten. Onderhoud. Maar wel hoog in de eiwitten.

Maar ik doe 4x sets en 8 reps.
En doe na Kt ook Cardio 40 min fietsen.

Dus eigelijk win ik spiermassa en verbrand vet.

Klopt dit?
 
Ik had een vraag,

Ik ben aan het cutten.

Weinig eten. Onderhoud. Maar wel hoog in de eiwitten.

Maar ik doe 4x sets en 8 reps.
En doe na Kt ook Cardio 40 min fietsen.

Dus eigelijk win ik spiermassa en verbrand vet.

Klopt dit?

nope. (nou, misschien heel langzaam).
 
wie zegt dat ik krachttraining doe men gewicht is minder zwaar dan normaal waardoor ik meerdere reps aankan waardoor ik ook een betere pomp ontwikkel doordat ik op ongeveer op 65 tot 75%van mijn mhs train veronderstel ik dat ik wel vet verbrand.
is dit nu op de loopband of tijdens een schoudertraining volgens mij maakt dit geen supergroot verschil zolang mijn hartslag minimaal 65% van men mhs is.
ik vind dit een goede training, waarom
1 : een goede pump door men geconcentreerde reps tussen de 10 EN de 20
2: helpt mij vet te verbranden door de hartslag tussen de65 en de 75% te houden
 
wie zegt dat ik krachttraining doe men gewicht is minder zwaar dan normaal waardoor ik meerdere reps aankan waardoor ik ook een betere pomp ontwikkel doordat ik op ongeveer op 65 tot 75%van mijn mhs train veronderstel ik dat ik wel vet verbrand.
is dit nu op de loopband of tijdens een schoudertraining volgens mij maakt dit geen supergroot verschil zolang mijn hartslag minimaal 65% van men mhs is.
ik vind dit een goede training, waarom
1 : een goede pump door men geconcentreerde reps tussen de 10 EN de 20
2: helpt mij vet te verbranden door de hartslag tussen de65 en de 75% te houden

als je je eigen vraag kan beantwoorden, waarom stel je hem dan hier?
of wil je gewoon een bevestiging en geen andere antwoorden
 
Ik had een vraag,

Ik ben aan het cutten.

Weinig eten. Onderhoud. Maar wel hoog in de eiwitten.

Maar ik doe 4x sets en 8 reps.
En doe na Kt ook Cardio 40 min fietsen.

Dus eigelijk win ik spiermassa en verbrand vet.

Klopt dit?

Dit vraag ik mezelf ook af! Ik ben ook aan het cutten waarbij ik wel hoog in m'n eiwitten zit. Ook doe ik KT en daar achteraan vaak 20min cardio.
 
wie zegt dat ik krachttraining doe men gewicht is minder zwaar dan normaal waardoor ik meerdere reps aankan waardoor ik ook een betere pomp ontwikkel doordat ik op ongeveer op 65 tot 75%van mijn mhs train veronderstel ik dat ik wel vet verbrand.
is dit nu op de loopband of tijdens een schoudertraining volgens mij maakt dit geen supergroot verschil zolang mijn hartslag minimaal 65% van men mhs is.
ik vind dit een goede training, waarom
1 : een goede pump door men geconcentreerde reps tussen de 10 EN de 20
2: helpt mij vet te verbranden door de hartslag tussen de65 en de 75% te houden

Vet verbranden wordt pas interessant na 30 minuten aerobe training. Ook al zorg je ervoor dat je hartslag hoog blijft, denk toch dat je dit beter kan doen doormiddel van duursport ( rennen, fietsen, roeien etc.).
 
Vet verbranden wordt pas interessant na 30 minuten aerobe training. Ook al zorg je ervoor dat je hartslag hoog blijft, denk toch dat je dit beter kan doen doormiddel van duursport ( rennen, fietsen, roeien etc.).

HITT training (interval) is nog effectiever dan cardio op middelmatig tempo.
20 minuutjes intervaltraining per keer en dan tempo flink verhogen en dan weer iets verlagen zorgt dus voor een langer naverbranding dan cardio op middelmatig tempo...

Door bij krachttraining de hartslag hoog te houden verbrand je inderdaad wat vet. En door meer spiermassa op te bouwen gaat je russtofwisseling ook omhoog en zal je in rust meer vet verbranden.
 
HITT training (interval) is nog effectiever dan cardio op middelmatig tempo.
20 minuutjes intervaltraining per keer en dan tempo flink verhogen en dan weer iets verlagen zorgt dus voor een langer naverbranding dan cardio op middelmatig tempo...

Door bij krachttraining de hartslag hoog te houden verbrand je inderdaad wat vet. En door meer spiermassa op te bouwen gaat je russtofwisseling ook omhoog en zal je in rust meer vet verbranden.

+1
 
Back
Naar boven