XXL Nutrition

Vetverbranding

Bezoekers in dit topic

Eiwit145

Novice
Lid geworden
12 apr 2012
Berichten
27
Waardering
0
Beste mensen,

Ik ben een nieuw lid op dit forum maar keek hier wel altijd op als ik vragen had. Nu ik weet van mezelf dat ik een probleem heb besloot ik toch om me even aan te melden hier.

Ik heb dringend advies nodig over de vetverbranding. Ik vind mezelf niet dik, maar kwa vet mag ik wel op een lager percentage zitten, ik doe aan krachttraining zo 3x in de week en pak dan iedere spiergroep (behalve de benen, die train ik niet zovaak). Ik voer de oefeningen goed uit en zie ook wel redelijk resultaat van mijn trainingen.

Sinds maanden wil ik al droogtrainen, maar dit lukt simpelweg gewoon niet. Ik eet gezond, ik beweeg voldoende.

Je wordt op het internet doodgegooid met allerlei theorieen en mythes waardoor je niet meer weet wat je ermee moet.

Het enige wat ik wil is een lager vetpercentage. Ik eet gezond:

Sochtends (8:00): Een bakje Yoghurt
Sochtends 11:00 (op het werk): 3 sesam crackers met smeerkaas
Smiddags (13:00) 2 pistoletjes met kipfilet/zalm/rosbief
Smiddags (16:00) fruit/crackers
Savonds (18:00) Groente
Savonds (21:00) Bakje magere franse kwark

Ik zou de crackers + smeerkaas en pistoletjes kunnen schrappen, maar ik gebruik een product wat je voor de maaltijd of tussendoortje in moet nemen en dat zorgt ervoor dat niet alle koolhydraten en vetten opgenomen worden. Op deze manier dacht ik sneller over te kunnen schakelen van de 1e energiebron (kh) naar de 2e (vet).

Ik merk wel dat mijn broeken losser beginnen te zitten, helaas merk ik hier niet zoveel van alsik naar myn lichaam kyk.

Als je er zoveel moeite in steekt en het lukt niet dan raak je gedemotiveerd, ik weet dat ik dat niet moet doen.

Mijn buik wordt gewoon niet kleiner, ik drink ook 2 liter water verspreid over de hele dag.

Kan iemand mij tips geven of bijsturen?

Cardio probeer ik savonds te doen mar heb momenteel last van mn linkerknie dus dat ligt even stil.

I hoop echt dat ik geholpen kan worden.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Apr 2012 om 21:06 ----------

O ja, het eetschema verschilt weleens maar in grote lijnen klopt het ongeveer wel.
 
Ik heb zelf niet al te veel ervaring, maar als ik het zo bekijk krijg je sowieso te weinig eiwitten binnen. Ook raad ik je whey isolaat shake aan, helpt erg veel ivm eiwitten. Is zo een 40% van je dagelijks hoeveelheid. Ik krijg zelf nooit 2g x mijn lichaamsgewicht eiwitten binnen zonder shakes.

Dus shake kopen, in de ochtend drinken met brinta + banaan. Voor en na je training ook. Dus de yoghurt daarmee vervangen (sowieso kwark ipv yoghurt, altijd)
Je krijgt TE weinig eiwitten binnen, pas om 1 uur begin je met je kipfilet. Dat hoort al ongeveer 2 uur na je ochtendmaal te zijn. Zo doe ik het tenminste. Ik cut ook, dit is mijn schema ongeveer.

8:00
Whey shake + brinta en banaan.

10:00
125g kipfilet (1 snee meergranenbrood anders krijg ik het echt niet binnen)

12:00
Bakje kwark met pinda's (voor de vetten)

2:00
Nacoise salade (met tonijn)

4:00
125g kipfilet met rijstwafels.

6:00
Vaak 200g kipfilet met groente.

Vóór training 300ml water + shake, ook erna.

Voor het slapen bakje kwark weer.

Wss niet de beste eetschema, maar ik zie dat het werkt!
Iig, je eetschema is niet goed zou ik zeggen.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Apr 2012 om 22:24 ----------

Oh en, natuurlijk drink ik ook zo een 3l water per dag.
 
Beste mensen,

Ik ben een nieuw lid op dit forum maar keek hier wel altijd op als ik vragen had. Nu ik weet van mezelf dat ik een probleem heb besloot ik toch om me even aan te melden hier.

Ik heb dringend advies nodig over de vetverbranding. Ik vind mezelf niet dik, maar kwa vet mag ik wel op een lager percentage zitten, ik doe aan krachttraining zo 3x in de week en pak dan iedere spiergroep (behalve de benen, die train ik niet zovaak). Ik voer de oefeningen goed uit en zie ook wel redelijk resultaat van mijn trainingen.

Sinds maanden wil ik al droogtrainen, maar dit lukt simpelweg gewoon niet. Ik eet gezond, ik beweeg voldoende.

Je wordt op het internet doodgegooid met allerlei theorieen en mythes waardoor je niet meer weet wat je ermee moet.

Het enige wat ik wil is een lager vetpercentage. Ik eet gezond:

Sochtends (8:00): Een bakje Yoghurt
Sochtends 11:00 (op het werk): 3 sesam crackers met smeerkaas
Smiddags (13:00) 2 pistoletjes met kipfilet/zalm/rosbief
Smiddags (16:00) fruit/crackers
Savonds (18:00) Groente
Savonds (21:00) Bakje magere franse kwark

Ik zou de crackers + smeerkaas en pistoletjes kunnen schrappen, maar ik gebruik een product wat je voor de maaltijd of tussendoortje in moet nemen en dat zorgt ervoor dat niet alle koolhydraten en vetten opgenomen worden. Op deze manier dacht ik sneller over te kunnen schakelen van de 1e energiebron (kh) naar de 2e (vet).

Ik merk wel dat mijn broeken losser beginnen te zitten, helaas merk ik hier niet zoveel van alsik naar myn lichaam kyk.

Als je er zoveel moeite in steekt en het lukt niet dan raak je gedemotiveerd, ik weet dat ik dat niet moet doen.

Mijn buik wordt gewoon niet kleiner, ik drink ook 2 liter water verspreid over de hele dag.

Kan iemand mij tips geven of bijsturen?

Cardio probeer ik savonds te doen mar heb momenteel last van mn linkerknie dus dat ligt even stil.

I hoop echt dat ik geholpen kan worden.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Apr 2012 om 21:06 ----------

O ja, het eetschema verschilt weleens maar in grote lijnen klopt het ongeveer wel.

Dus je eet geen vis, geen vlees, geen eieren ?

Is daar een reden voor ?
 
Je eet gezond, maar totaal verkeerd... je zou de stickies even moeten lezen, daar vind je alles in terug!

Ook essentiele dingen zoals kip, eieren, vis, eventueel shakes,... zouden je goed kunnen verder helpen
 
Je eet vrij gezond maar denk dat je alsnog te weinig kcal binnenkrijgt. Hoelang ben je en hoeveel weeg je?
Ook mis je volgens mij essentiële vetten zoals onverzadigde en eet je te weinig eiwitten. Hoezo alleen groente bij het avondeten?
 
Sochtends (8:00): Een bakje Yoghurt
Sochtends 11:00 (op het werk): 3 sesam crackers met smeerkaas
Smiddags (13:00) 2 pistoletjes met kipfilet/zalm/rosbief
Smiddags (16:00) fruit/crackers
Savonds (18:00) Groente
Savonds (21:00) Bakje magere franse kwark

Sorry maar dit is niet echt gezond. ??? Hoe oud ben je? Hoe lang ben je? Hoeveel weeg je? Mijn 14 jarige nichtje van 40 kilo eet nog meer dan dit. Crackers schrappen, crackers zijn voor chicks. Eet volkoren brood met vlees en groente er op. Maak 's ochtends stuk of 8 boterhammen en neem maar je werk! Ziet er knullig uit maar is wel goed voor je.

Begin eens elke dag met een goed ontbijt, niet een bakje yoghurt. Voeg havermout, muesli en noten toe. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Verspreid je kcal over de dag zoveel mogelijk over in de ochtend en de middag, minder in de avond.
 
Thanx voor de input! Ik had al zo'n idee dat myn eetschema niet goed was. Ik ben 20 en ben ongeveer 1 meter 80. Ik heb me een tijd niet gewogen maar ik gok rond de 85 kilo

Waarom kwark voor het slapen? Je voorziet je lichaam dan toch van energie die het niet nodig heeft? Dus het wordt opgeslagen als vet?

Ja ik eet wel vlees vis en eieren. Eieren niet zoveel maar wel regelmatig.vlees en vis (zalm).

Meer kcal dus? Trouwens vlees enzo dat zit standaard.bij het avondeten, beetje fout.geinformeerd.van mij.
 
Beste mensen,

Ik ben een nieuw lid op dit forum maar keek hier wel altijd op als ik vragen had. Nu ik weet van mezelf dat ik een probleem heb besloot ik toch om me even aan te melden hier.

Ik heb dringend advies nodig over de vetverbranding. Ik vind mezelf niet dik, maar kwa vet mag ik wel op een lager percentage zitten, ik doe aan krachttraining zo 3x in de week en pak dan iedere spiergroep (behalve de benen, die train ik niet zovaak). Ik voer de oefeningen goed uit en zie ook wel redelijk resultaat van mijn trainingen.

Sinds maanden wil ik al droogtrainen, maar dit lukt simpelweg gewoon niet. Ik eet gezond, ik beweeg voldoende.

Je wordt op het internet doodgegooid met allerlei theorieen en mythes waardoor je niet meer weet wat je ermee moet.

Het enige wat ik wil is een lager vetpercentage. Ik eet gezond:

Sochtends (8:00): Een bakje Yoghurt
Sochtends 11:00 (op het werk): 3 sesam crackers met smeerkaas
Smiddags (13:00) 2 pistoletjes met kipfilet/zalm/rosbief
Smiddags (16:00) fruit/crackers
Savonds (18:00) Groente
Savonds (21:00) Bakje magere franse kwark

Ik zou de crackers + smeerkaas en pistoletjes kunnen schrappen, maar ik gebruik een product wat je voor de maaltijd of tussendoortje in moet nemen en dat zorgt ervoor dat niet alle koolhydraten en vetten opgenomen worden. Op deze manier dacht ik sneller over te kunnen schakelen van de 1e energiebron (kh) naar de 2e (vet).

Ik merk wel dat mijn broeken losser beginnen te zitten, helaas merk ik hier niet zoveel van alsik naar myn lichaam kyk.

Als je er zoveel moeite in steekt en het lukt niet dan raak je gedemotiveerd, ik weet dat ik dat niet moet doen.

Mijn buik wordt gewoon niet kleiner, ik drink ook 2 liter water verspreid over de hele dag.

Kan iemand mij tips geven of bijsturen?

Cardio probeer ik savonds te doen mar heb momenteel last van mn linkerknie dus dat ligt even stil.

I hoop echt dat ik geholpen kan worden.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Apr 2012 om 21:06 ----------

O ja, het eetschema verschilt weleens maar in grote lijnen klopt het ongeveer wel.

Er zijn formules waarmee je kan berekenen wat je energieverbruik op een dag is, maar het blijft een schatting. Om af te vallen moet je minder energie binnen krijgen dan je lichaam nodig heeft.

Eén daarvan is die van Harris en Benedict:
66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

Voor deze formule kan je je totaal gewicht gebruiken, wat minder nauwkeurig is.

Je kan ook de methode gebruiken wat gebruikt maakt van je vetvrije massa (dus nauwkeuriger!):
1,23 kcal x vetvrijemassa in kg x 24 uur.

Hiermee bereken je je basaalmetabolisme, dus wat je nodig hebt als je geen voedsel in je maag-darmstelsel hebt en je niks doet. Dan heb je nog wat 'toeslagen':

Je kan 10-30% er extra bij berekenen voor de specifieke dynamische waarde. Dit is hoeveelheid die er nodig is om voedsel te verteren en te verwerken. Als je een voedingspatroon hebt waarbij je veel eiwit neemt, dan kan dit oplopen tot 30%.

En dan de arbeidsenergie. Dit is de hoeveelheid energie die je nodig hebt voor dagelijkse werkzaamheden en training. Dit kan een valkuil zijn, want een te hoge schatting is vaak al gemaakt. Maar een richtlijn:

30% voor als je geringe inspanning doet: zitten werk, huishoudelijke werkzaamheden.
50% van het basaalmetabolisme voor 3 x 1,5 uur intensief trainen, huishoudelijke werkzaamheden.
75% van het basaalmetabolisme voor 5x 1,5 uur intensief trainen, industriearbeiders.
100% toeslag voor marathonlopers, trialeten.

En als je bent afgevallen of bent aangekomen bent (vooral in vetvrije massa), dan veranderd je basaalmetoblisme ook, dus bereken het regelmatig opnieuw.

En cardiotraining (hometrainer bijvoorbeeld) zorgt voor een betere doorbloeding, ook als je last hebt van je knie.
 
Back
Naar boven