MuscleMeat

vetverbranding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dbhoekhan

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2004
Berichten
66
Waardering
0
hallo,


waar verbrand je meeste vet:

een body shape les
hardlopen
cardio (stepapparaat )
 
dieet icm met cardio op 60% van je max hartslag :)
 
bur zei:
dieet icm met cardio op 60% van je max hartslag :)
:finger: je moet een keuze maken tussen de gegeven opties.....









:D ;)
 
bur zei:
dieet icm met cardio op 60% van je max hartslag :)


wat !!!!
moet je dit effe lezen.. vooral punt1 ..!!!

dit komt van een nieuwsbrief van fitnessnet.




Onderstaand vind je de 10 belangrijkste principes om vetvrij de zomer in te gaan:

1. Doe minimaal 2 keer per week 45 minuten cardio. Hardlopen levert je 2x zoveel vetverlies op ten opzichte van fietsen of cross trainen. Nieuw onderzoek wijst namelijk uit dat er bij hardlopen veel meer hormonen vrijkomen die bijdragen aan de vetverbranding.

2. Doe minimaal 2 keer per aan krachttraining. Krachttraining zorgt ook voor het vrijkomen van vetverbrandende hormonen

3. Gebruik zo min mogelijk koolhydraten in de vorm aardappelen, pasta en brood. Vervang dit door rijst, linzen, kikkererwten, bonen en groenten.

4. Neem extra eiwitten in de vorm van tonijn, kwark en een vetvrije wheyproteine. Neem eventueel HMB om spierafbraak te voorkomen.

5. Verdeel je voeding over minimaal 6 kleine maaltijden per dag in plaat s van 3 maaltijden of minder

6. Neem als je honger hebt een appel, deze zorgen er zelden voor dat je meer honger krijgt. Brood en andere voedingsmiddelen zorgen vaak voor meer hongergevoel.

7. Gebruik geen kaas, boter, melk, varkensvlees en andere vette producten.

8. Gebruik visoliecapsules en lijnzaad. Deze bevatten essentiele vetzuren die nodig zijn om andere vetten te verbranden.

9. Kleed je niet te warm aan. Je basisstofwisseling wordt voor een groot deel gebruikt voor het produceren van warmte. Sta je meer warmte af door dunne kleding kleding te dragen dan verbrand je meer.

10. Neem een Fat Burner met stofwisselingsverhogende kruiden. Deze onderdrukt het hongergevoel en verbetert de vetverbanding.
 
Hardlopen is wel de grootste vetburner, maar ook het meeste blessure gevoelig. Daarnaast is het moeilijk de juiste ritme aan te houden zonder op een te hoge hartslag te komen. ( 220 min je leeftijd en daar 60% van ) Komt je hartslag hoger dan de uitkomst van die som, dan gaat je lichaam overschakelen op KH verbranding.
 
crosstrainer is 1000 kcal per uur en belast de gewrichten nauwelijks.

Voor een huge mofo dus ideaal :p
 
die nieuwe cardioapparaten zorgen (dmv hartslagsensoren) ervoor dat je precies in je vetverbrandingszone blijft, voor mij is dat 130p/m.
Ik wil eerst nog een aantal kg kwijt op deze manier zodat ik wat minder last van mn knieën krijg bij het hardlopen.
 
dbhoekhan zei:
1. Doe minimaal 2 keer per week 45 minuten cardio. Hardlopen levert je 2x zoveel vetverlies op ten opzichte van fietsen of cross trainen. Nieuw onderzoek wijst namelijk uit dat er bij hardlopen veel meer hormonen vrijkomen die bijdragen aan de vetverbranding.

Heeft iemand een url van dat onderzoek?
 
Ik ben 20 kg afgevallen en van een vetpercentage van 26 naar 17 gegaan.

Mijn advies is:
Warm fietsen
45 krachttraining (4x per week split)
30 min lichte cardio (vetverbranding)
De krachttraining zorgt ervoor dat je verbranding langer 'hoog'blijft
De cardio zorgt na de krachttraining dat je direct vet gaat verbranden.
 
sochtends voor het eten cardio ongeveer 2 km op gem snelheid hardlopen kleine 20 min zon beetje, dan ontbijten goede vezelrijk complexe kh, dan tegen 5 uur 15 min hardlopen op zon beetje 14,1 km/h en 15 min steps, zit je op ongeveer 600kcal verbranding heb ik dan he.. hierna krachttraining en nog 15 min uitfietsen ongeveer 100 kcal.

das zon beettje het gene wat ik aanhoud ben van bf 21% naar 12% gegaan zat op 11% maar heeft beetje geschommeld door bulk zit nu in de cut trouwens.
 
Tjalle zei:
sochtends voor het eten cardio ongeveer 2 km op gem snelheid hardlopen kleine 20 min zon beetje, dan ontbijten goede vezelrijk complexe kh, dan tegen 5 uur 15 min hardlopen op zon beetje 14,1 km/h en 15 min steps, zit je op ongeveer 600kcal verbranding heb ik dan he.. hierna krachttraining en nog 15 min uitfietsen ongeveer 100 kcal.

das zon beettje het gene wat ik aanhoud ben van bf 21% naar 12% gegaan zat op 11% maar heeft beetje geschommeld door bulk zit nu in de cut trouwens.


Ik houd dit schema beetje aan omdat ik me hier prettig bij voel, ikzeg neit dat dit het beste is wat er is maar is gewoon persoonlijk..
 
hmmmm, vreemd ik hoor hier nog niemand over HIIT :D
 
45-60 min cardio op 65% van je max. hartslag werkt.
Ben nu sinds 2,5 week gaan cutten waarbij ik 2 maal per week 60 minuten crosstrainen doe, daarbij kan ik mijn hartslag goed reguleren.
In die 2,5 week al reeds 1,5 kg kwijtgeraakt, zonder daarbij zichtbaar spiermassa verloren te hebben.
Doe voor de cardio niks eten, alleen een eiwitshake.
Na de cardio voeding met een matige hoeveelheid complexe KH en voldoende langzame eiwitten.
De cardiosessies van een uur doe ik op apparte trainingsdagen.
Na de KT doe ik 20-30 min cardio om het risico van spierafbraak te beperken.
Kom met 3x KT in de week dus op een totaal van 3-3,5 uur cardio per week, bij een verbruik van 800Kcal per uur, dus 2400-2800Kcal per week extra verbranding.(400Kcal per dag)
 
Ik ga 's ochtends ff naar de sportschool voor een cardio sessie a 40 tot 60 min
Deed loopband maar pak nu de fiets je verbrand het wat sneller en je kunt mooi in een gelijkmatig tempo trappen. Crosstrainer vind ik helemaal niks en zeker niet op de leg-day.
's Middags/'s avonds ga ik weer trainen en begin met 10 minuten cardio, dan spiergroep numero uno, 10 min cardio, spiergroep numero dos afgesloten door weer 10 min cardio!
Alles in een rap tempo doortrainen en doorcardio'en.
Ik train nu kracht 3x in de week en cardio 4 tot 5x in de week!
Maandag,Dinsdag en woensdag kracht plus cardio donderdag en eventueel vrijdag max 1uur cardio!
 
standebull zei:
Ik ben 20 kg afgevallen en van een vetpercentage van 26 naar 17 gegaan.

Mijn advies is:
Warm fietsen
45 krachttraining (4x per week split)
30 min lichte cardio (vetverbranding)
De krachttraining zorgt ervoor dat je verbranding langer 'hoog'blijft
De cardio zorgt na de krachttraining dat je direct vet gaat verbranden.


dus je bedoeld na de krachttraining van 45 min
gelijk cardio pakken van 30min?
 
ka2 zei:
hmmmm, vreemd ik hoor hier nog niemand over HIIT :D

HIT houd toch in dat je binnen 30-45 min alle spiergroepen pakt.
is er een schema hiervoor?
ik hoor namelijk meerderen hierover ...
 
dbhoekhan zei:
dus je bedoeld na de krachttraining van 45 min
gelijk cardio pakken van 30min?


Yeb! puur op vetverbranding, dus hartslag op ong. 120. Je wordt er niet moe van, maar je verbrand wel vanaf de eerste minuut vet.

Bij mij werkt het goed.
 
Moet je om vet te verbranden echt op maximaal 60% van je hartslag zitten?

Ik loop namelijk 2 a 3 keer per week 8 km, maar zit voor mn gevoel wel boven de 60% van mn maximale hartslag?

Als ik daarboven kom, verbrand ik dan geen vet meer?
 
dbhoekhan zei:
HIT houd toch in dat je binnen 30-45 min alle spiergroepen pakt.
is er een schema hiervoor?
ik hoor namelijk meerderen hierover ...

Hij bedoelt HIIT
High intension interval training.
1 Minuut sprinten 1 minuut waggelen etc. :D
 
standebull zei:
Yeb! puur op vetverbranding, dus hartslag op ong. 120. Je wordt er niet moe van, maar je verbrand wel vanaf de eerste minuut vet.

Bij mij werkt het goed.

Vet verbrand je sowieso de eerste minuten van je cardio, ongeacht je daarvoor aan krachttraining hebt gedaan of niet. Het is een fabeltje dat je pas vet verbrand na ongeveer 20 minuten wat velen denken.

Na ongeveer 20 minuten verbeter je enkel je conditie.
 
Back
Naar boven