Fitness Seller

vetverbranding

Bezoekers in dit topic

jonathan82

Novice
Lid geworden
19 sep 2019
Berichten
19
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
92kg
Vetpercentage
21%
hallo iedereen ,
ik ben nieuw hier en zit met een vraag over vetverbranding ......
ik heb enorm veel buikvet , is aangekomen wegens gebruik medicijnen en meer te eten.
heb vroeger veel getraind en stond ook redelijk goed qua bouw en niet dik
ik wil natuurlijk mijn spieren behouden maar mijn vet moet weg.
ik ben nu opnieuw beginnen trainen een 2 maanden al, en dit 4x per week.
waarvan telkens 45 minuten cardio , maar enkel op de fiets want step heb ik kniepijn , waarschijnlijk door overgewicht
wat raden jullie mij aan? ik wil spieren behouden maar mijn vet moet asap verminderen ,
ps , ik zit momenteel maar aan 1900 kcal per dag
tips en trics?
thnx
 
Doe je alleen cardio of begrijp ik het verkeerd?
 
Doe je alleen cardio of begrijp ik het verkeerd?
nee , dus ik begin met cardio 2x20 min hiit op de fiets
daarna gewichten , iedere keer wat anders , ik doe wel iedere keer mijn buikspieren zowiezo , maar de ene zegt dat dit niet goed is de andere zegt van wel
 
Doe eerst je krachttraining, daarna je cardio.
Je wil eerst je energie gebruiken om krachttraining te doen.

Je spieren behouden doe je door ze een goede trainingsprikkel te geven en daarnaast genoeg voeding cq eiwit binnen te krijgen.
1900 kcal is trouwens niet veel als je ook nog eens elke training 45 minuten cardio doet
 
Doe eerst je krachttraining, daarna je cardio.
Je wil eerst je energie gebruiken om krachttraining te doen.

Je spieren behouden doe je door ze een goede trainingsprikkel te geven en daarnaast genoeg voeding cq eiwit binnen te krijgen.
1900 kcal is trouwens niet veel als je ook nog eens elke training 45 minuten cardio doet
ik kom soms zelfs niet aan 1900 kcal , drink nu ook veel meer water , want ik dronk heel weinig en telkens light frisdrank die ook niet goed is .
zou het goed zijn om eerst een 10 minuten cardio te doen, en na de training dan een 30 tal minuten cardio ?
moet er wel bij zeggen ik gebruik whey isolate 2 x per dag , dat is eigenlijk maar in totaal 230 kcal
 
10 minuten warming up ja sure, geen hiit cardio van tevoren

Ik weet niet wat je voor de rest eet dus geen idee of die 2 shakes genoeg is of niet.
Wat doet je gewicht de afgelopen 2 maanden?
 
10 minuten warming up ja sure, geen hiit cardio van tevoren

Ik weet niet wat je voor de rest eet dus geen idee of die 2 shakes genoeg is of niet.
Wat doet je gewicht de afgelopen 2 maanden?
voor de rest ik in tussendoor fruit , smorgens granenbrood met confituur 2 sneetjes en kop koffie , savonds warme maaltijd maar kleine portie en telkens kip of kalkoen
voor mijn gewichten ben ik zeer kalm momenteel , heb mijn schouder verleden jaar gebroken en blijft pijn doen , dus dat is wel een nadeel.
ik ben 3 kg afgevallen in 2 maanden , heb wel mijn buikomtrek nog niet gemeten, mss moet ik dat morgen ochtend eens beginnen doen
 
Dat klinkt als zeer weinig tbh :roflol:
Zou eerst eens fatsoenlijk een eetschema of iets dergelijks maken waarbij je somewhat voldoet aan je behoeften.

Als je pijn hebt indd niet te gek doen, maar bij de dingen waarbij dat wel kan (benen miss? rug?) wel gewoon je ding doen imo.
Als je trouwens nog steeds last hebt dan klopt er iets niet? Heb genoeg gebroken in mijn leven maar na een jaar nog steeds last hebben is wel raar.
 
Dat klinkt als zeer weinig tbh :roflol:
Zou eerst eens fatsoenlijk een eetschema of iets dergelijks maken waarbij je somewhat voldoet aan je behoeften.

Als je pijn hebt indd niet te gek doen, maar bij de dingen waarbij dat wel kan (benen miss? rug?) wel gewoon je ding doen imo.
Als je trouwens nog steeds last hebt dan klopt er iets niet? Heb genoeg gebroken in mijn leven maar na een jaar nog steeds last hebben is wel raar.
mijn schouder was gebroken en 2 barsten in , ze wilden dit niet opereren omdat het op de kop van schouder was.
had geen schema idd , zal hier op forum eens opzoeken
 
Ik zou me niet zo'n zorgen maken om spierverlies. Weet je zeker dat je wel wat te verliezen hebt?
 
Ik zou me niet zo'n zorgen maken om spierverlies. Weet je zeker dat je wel wat te verliezen hebt?
hey , ja ben zeker dat ik wat te verliezen heb :) , heb dus al 2 keer de info gevolgd van portonia , dus eerst opwarmen, dan kracht en dan weer cardio , is dus veel intensiever . zal dit eens aantal weken volhouden en kijken hoe het verloopt , zoals gezegd is mijn buik de meeste vetverzameling :)
 
Zoals uitgelegd éérst kracht, dan ben je door je koolhydraten heen en dan spreekt je lichaam vet aan.
je kan HIT doen om je non aerobe conditie te kietelen, maar als je vet wilt verbranden kan je veel beter op 70% van je maximale hartslag gaan zitten en uren maken. Je vetverbranding begint pas ná je krachtraining of 20min cardio.
qua eten, eet je te weinig, gaat je lichaam in spaarstand, eet je te veel, val je niet af. Wederom, wil je optimaal afvallen dan moet je net 500cal onder je verbruik eten. MINDER is niet altijd beter in dit geval, je gaat het hardst in jouw optimale ZONE. Maar om daar te komen moet je wel bereid zijn wat huiswerk en logwerk te willen doen, dit gaat niet zo maar uit de losse pols.
 
Klinkt interessant, kijken hoe mijn lichaam daar op reageert
 
hallo iedereen ,
ik ben nieuw hier en zit met een vraag over vetverbranding ......
ik heb enorm veel buikvet , is aangekomen wegens gebruik medicijnen en meer te eten.
heb vroeger veel getraind en stond ook redelijk goed qua bouw en niet dik
ik wil natuurlijk mijn spieren behouden maar mijn vet moet weg.
ik ben nu opnieuw beginnen trainen een 2 maanden al, en dit 4x per week.
waarvan telkens 45 minuten cardio , maar enkel op de fiets want step heb ik kniepijn , waarschijnlijk door overgewicht
wat raden jullie mij aan? ik wil spieren behouden maar mijn vet moet asap verminderen ,
ps , ik zit momenteel maar aan 1900 kcal per dag
tips en trics?
thnx
Ik begrijp meteen wat je bedoeld. Maar je cardio is te lang, halveer dit en gebruik hiervoor hiit.
Verder compound-oefeningen in je kracht training. Door deze twee trainingsmethoden in je traiming te doen, zal je verbranding ook ná je training hoger blijven. Train zeker niet langer als 75 minuten, want dan stijgt je cortisol nivo, waardoor je buikvet slechter zal verdwijnen.
 
Ik begrijp meteen wat je bedoeld. Maar je cardio is te lang, halveer dit en gebruik hiervoor hiit.
Verder compound-oefeningen in je kracht training. Door deze twee trainingsmethoden in je traiming te doen, zal je verbranding ook ná je training hoger blijven. Train zeker niet langer als 75 minuten, want dan stijgt je cortisol nivo, waardoor je buikvet slechter zal verdwijnen.
Bedankt voor uw reactie , ik doe nu al hitt training , ik doe 20 min fietsen vooraf , dan kracht 30 min en dan weer 20 min fietsen , ik merk dat dit beter gaat . Dat was een tip van iemand hier . Maar als je nog tips hebt laat maar komen hoor
 
Bedankt voor uw reactie , ik doe nu al hitt training , ik doe 20 min fietsen vooraf , dan kracht 30 min en dan weer 20 min fietsen , ik merk dat dit beter gaat . Dat was een tip van iemand hier . Maar als je nog tips hebt laat maar komen hoor

hoe is je progressie van de afgelopen maanden?
 
Back
Naar boven