XXL Nutrition

Vetverlies gestagneerd of moet ik doorgaan?

Bezoekers in dit topic

Goud

Cool Novice
Waardering
25
Lengte
1m74
Hallo allemaal,

Ik ben 33 jaar oud en sinds begin februari consistent aan het trainen en dieeten. Ik train 5-7 keer per week in de gym, waar ik 1 uur per sessie zwaar train. Daarnaast wandel ik dagelijks 10.000 stappen en eet ik ongeveer 2350 kcal per dag.

De laatste tijd lijkt mijn vetverlies te stagneren, denk ik. Ik vraag me af: is mijn vetverlies echt gestagneerd, of is dit gewoon een tijdelijke plateaufase? Moet ik mijn calorie-inname verlagen of juist mijn aanpak behouden en geduld hebben?

In de bijgevoegde afbeelding zie je mijn dagelijkse gewicht en de fluctuaties. Heeft iemand hier ervaring mee of advies over wat ik het beste kan doen?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Bijlagen

• Screenshot 2025-03-11 094702.png
    Screenshot 2025-03-11 094702.png
    105,1 KB · Weergaven: 49
Dagelijkse wegingen kunnen fluctueren. Focus op je weekgemiddelde, dat is wat telt. En daar zie je nog altijd een goede daling.

Je gewicht zakt toch nog gewoon?
De laatste week wat minder dan voordien, maar het zakt. Naarmate dat je gewicht verliest gaat het sowieso allemaal wat trager gaan, je kan niet dezelfde dalingen verwachten als helemaal in het begin (sowieso verlies je in het begin heel wat vocht, glycogeen en maaginhoud).
Zou momenteel gewoon verder doen zoals je bezig bent en kijken wat je gemiddelde volgende week zegt, nu al zakken is imo (nog) niet nodig. 2350 kcal is al niet superveel ruimte om mee te werken en je moet het ook (lang genoeg) kunnen volhouden.

• Like
Waarderingen: Loca
  • Topic Starter Topic Starter
Omdat ik steeds naar rond de 89,7 ga vroeg ik me dit af. Maar thanks voor jullie advies !!

• Topic Starter Topic Starter
Je gewicht zakt toch nog gewoon?
De laatste week wat minder dan voordien, maar het zakt. Naarmate dat je gewicht verliest gaat het sowieso allemaal wat trager gaan, je kan niet dezelfde dalingen verwachten als helemaal in het begin (sowieso verlies je in het begin heel wat vocht, glycogeen en maaginhoud).
Zou momenteel gewoon verder doen zoals je bezig bent en kijken wat je gemiddelde volgende week zegt, nu al zakken is imo (nog) niet nodig. 2350 kcal is al niet superveel ruimte om mee te werken en je moet het ook (lang genoeg) kunnen volhouden.
Wanneer vind jij dat je wel moet zakken met kcal?

Wanneer vind jij dat je wel moet zakken met kcal?
Ligt er een beetje aan hoeveel vet je nog hebt te verliezen.
Gemiddeld genomen zou je 0.5-0.7 kilo per week kunnen aanhouden (als je nog een hoog vetpercentage hebt kan je wekelijks wat hoger mikken), als je 2 weken op rij gemiddeld minder dan 0.5 kilo verliest kan je je kcal laten zakken met 10%.

• Like
Waarderingen: Goud
Terug
Naar boven