XXL Nutrition

vetverlies/ krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vlamin

Novice
Lid geworden
14 jan 2021
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
22%
Hey,

Even kort over mijzelf: Ben een man van 33 jaar. 183cm en weeg 90kg op de moment.
4a5 jaar geleden woog ik boven de 100kg, ben dan naar een dietiste gegaan, gestart met lopen en ben zo 20kg kunnen afvallen.
Ondertussen zijn er terug wat "corona" kilo's bijgekomen.
En wil terug gaan starten met krachttraining om zo mijn vetverbraning beter te stimuleren.

Heb thuis een mooi assortiment aan toestellen en gewichten liggen. Dus dat is geen probleem.

Online is er zoveel te lezen over vetverbranding en stes en reps...
Maar vind het makkelijker als ik mijn vragen even hier stel.

Mijn bedoeling is niet zozeer om in massa bij te komen, mijn doel is mijn vetpercentage echt naar beneden te krijgen.

- Hoe zit het nu juist met sets/reps voor vetverbranding?
Momenteel doe ik telkens 3 sets. Dit kan zijn 8-12-15 of 15-12-8. Het gewicht bouw ik dan op of af.
Is het beter meer reps te doen? of minder reps en groter gewicht?
- Quasi oefeningen en kracht ben ik geen echte beginner. Al is het een tijdje geleden.
Maar is het beter 3xper week een full body workout te doen van 1u a 1.5u.
Of 3x per week en telkens andere spiergroepen aan te spreken?
- En is het beter mijn oefeningen snel uit te voeren, of rustig.
- Neem ik best pause tijdens de reps? of enkel tijdens de sets

Nogmaals, ik wil vooral aan vetpercentage verliezen.

Weet niet of dit van belang is maar ben sinds een maand ook begonnen met intermittent fasting

Al vast bedankt!
 
Als je doel primair is om vet te verliezen, is het veel effectiever om te focussen op je voeding en voldoende (blijven) bewegen in deze lockdown. Ter ondersteuning kan krachttraining zeker helpen.
 
Indien je doel vetverlies is doe dan 3x pw fb met de oefeningen die jij het leukst vindt om te doen. Ik zou in een hogere reprange gaan trainen 12-8 oid en de oefeningen gecontroleerd uitoefenen. Je traint voornamelijk om af te vallen dus je hoeft ook niet onnodig met relatief zware gewichten te gaan trainen op lage repranges. Zorg dat je blessurevrij blijft, maak het trainen zo leuk mogelijk en zorg dat je voeding on point is.
 
Laatst bewerkt:
Lichaam verdelen in 3 dagen en nog voor een paar dagen een vorm van cardio doen. Qua krachttraining kun je naar mijn mening beter hoog in herhalingen gaan mits je goed opwarmt. Als je nog niet je voeding on point hebt kun je al beginnen met alle geraffineerde suikers eruit te gooien en meer water te drinken.
 
Lichaam verdelen in 3 dagen en nog voor een paar dagen een vorm van cardio doen. Qua krachttraining kun je naar mijn mening beter hoog in herhalingen gaan mits je goed opwarmt. Als je nog niet je voeding on point hebt kun je al beginnen met alle geraffineerde suikers eruit te gooien en meer water te drinken.

Waarom split ipv fullbody?
 
Hoeveel beweeg je buiten KT?

Hoe groot is je kcal-tekort?
 
Voor vetverlies zou het niet uit moeten maken of je full body of split doet. Wellicht voor je motivatie wel...
 
Waarom split ipv fullbody?
3x fullbody is wat teveel in de cut imo. Split kun je voluit met meer focus gaan op elke spiergroep, meer recuperatie en minder last van spierpijn tijdens cardio.
 
3x fullbody is wat teveel in de cut imo. Split kun je voluit met meer focus gaan op elke spiergroep, meer recuperatie en minder last van spierpijn tijdens cardio.

Daar ben ik het niet mee eens. Een beginner heeft meer profijt van vaker spiergroepen aanspreken daar zij niet heel intensief hoeven te trainen om vooruitgang te boeken. Hierdoor dus ook sneller herstellen. Wat heeft het voor een zin om een volledige trainingen te besteden aan 1 grote en evt 1 kleine spiergroep? Juist dan ga je last krijgen van een onnodig lang herstel én spierpijn.
 
3x fullbody is wat teveel in de cut imo. Split kun je voluit met meer focus gaan op elke spiergroep, meer recuperatie en minder last van spierpijn tijdens cardio.

Met het vermoedelijke vp en gebrek aan recente trainingservaring bij TS kan je toch amper van cutten spreken?

Niet dat daar iets mis mee is, TS is prima bezig, maar dit is gewoon afvallen.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het niet mee eens. Een beginner heeft meer profijt van vaker spiergroepen aanspreken daar zij niet heel intensief hoeven te trainen om vooruitgang te boeken. Hierdoor dus ook sneller herstellen. Wat heeft het voor een zin om een volledige trainingen te besteden aan 1 grote en evt 1 kleine spiergroep? Juist dan ga je last krijgen van een onnodig lang herstel én spierpijn.
Hierdoor?

'Quasi oefeningen en kracht ben ik geen echte beginner. Al is het een tijdje geleden."
 
Hierdoor?

'Quasi oefeningen en kracht ben ik geen echte beginner. Al is het een tijdje geleden."

Denk je dat hij de kennis heeft om zichzelf te classificeren als een gevorderde?

Daarnaast geeft hij zelf ook aan dat het al een tijdje geleden is....
 
Denk je dat hij de kennis heeft om zichzelf te classificeren als een gevorderde?

Daarnaast geeft hij zelf ook aan dat het al een tijdje geleden is....
De kennis en ervaring blijft er toch inzitten om alles juist uit te voeren? Mijn mening is dat kwetsuren meer komen door slechte opwarming,slechte vorm of te weinig rust of voeding. Iedereen luistert natuurlijk anders naar zijn lichaam,maar naar mijn ervaring is het beter 5x intensief een uur per dag op kracht of cardio te focussen dan 3x per week tot 2 uren door de motions te gaan. Zeker als het doel vetverlies is. Meer afwisseling,meer focus en motivatie en meer intensiteit. De dag na leg day kun je een uurtje boksen of zwemmen. Tussen de dagen upper body kun je lopen en fietsen. Ga je op lange termijn veel meer profijt en voldoening van hebben.
 
De kennis en ervaring blijft er toch inzitten om alles juist uit te voeren? Mijn mening is dat kwetsuren meer komen door slechte opwarming,slechte vorm of te weinig rust of voeding. Iedereen luistert natuurlijk anders naar zijn lichaam,maar naar mijn ervaring is het beter 5x intensief een uur per dag op kracht of cardio te focussen dan 3x per week tot 2 uren door de motions te gaan. Zeker als het doel vetverlies is. Meer afwisseling,meer focus en motivatie en meer intensiteit. De dag na leg day kun je een uurtje boksen of zwemmen. Tussen de dagen upper body kun je lopen en fietsen. Ga je op lange termijn veel meer profijt en voldoening van hebben.

Heb je hem ooit een lift zien uitvoeren? Verder heeft techniek verder niets te maken met in welk stadium hij zich bevindt. Indien je niet begrijpt wat er met beginner wordt bedoeld heeft het eigenlijk weinig zin om met je in discussie te gaan.
Verder ga je er vanuit dat een fb 2 uur moet duren en een split 1 uur? Hier sla je de plank ook mis. Een fb kan zelfs korter duren, zeker in het begin waar de intensiteit laag ligt. Ik snap sws niet waarom je meer intensiteit wilt dmv split..Dan spreek jij jezelf toch tegen?
Op de lange en korte termijn ga je juist profijt hebben van een fb schema: minder blessures, sneller herstel = meer progress. Neem eens een kijkje in de sticky's over trainingschema's. Ik denk dat je hier nog veel van kunt leren.
 
Heb je hem ooit een lift zien uitvoeren? Verder heeft techniek verder niets te maken met in welk stadium hij zich bevindt. Indien je niet begrijpt wat er met beginner wordt bedoeld heeft het eigenlijk weinig zin om met je in discussie te gaan.
Verder ga je er vanuit dat een fb 2 uur moet duren en een split 1 uur? Hier sla je de plank ook mis. Een fb kan zelfs korter duren, zeker in het begin waar de intensiteit laag ligt. Ik snap sws niet waarom je meer intensiteit wilt dmv split..Dan spreek jij jezelf toch tegen?
Op de lange en korte termijn ga je juist profijt hebben van een fb schema: minder blessures, sneller herstel = meer progress. Neem eens een kijkje in de sticky's over trainingschema's. Ik denk dat je hier nog veel van kunt leren.
Ik snap uberhaupt niet waarom je hier ook een discussie van maakt. Ik deel gewoon mijn persoonlijke ervaringen na jaren naar mijn eigen lichaam te luisteren. Dat is voor iedereen anders,vooral na je 30 en je 40 leer je wat werkt voor jezelf en wat niet. TS doet ermee wat hij wil,en dat mag jij ook.
 
Ik snap uberhaupt niet waarom je hier ook een discussie van maakt. Ik deel gewoon mijn persoonlijke ervaringen na jaren naar mijn eigen lichaam te luisteren. Dat is voor iedereen anders,vooral na je 30 en je 40 leer je wat werkt voor jezelf en wat niet. TS doet ermee wat hij wil,en dat mag jij ook.

Daar is het forum toch voor? Jammer dat je zo eigenwijs bent en je niets door een ander wilt laten vertellen. Zo verschillend werken lichamen helemaal niet, maar als je het daarop wilt gooien, prima :shrug:
 
Ik snap uberhaupt niet waarom je hier ook een discussie van maakt. Ik deel gewoon mijn persoonlijke ervaringen na jaren naar mijn eigen lichaam te luisteren. Dat is voor iedereen anders,vooral na je 30 en je 40 leer je wat werkt voor jezelf en wat niet. TS doet ermee wat hij wil,en dat mag jij ook.
Als ieder lichaam anders is dan is jouw eigen ervaring toch volkomen irrelevant voor TS?

In het algemeen lijkt het me verstandig om mensen waar je weinig van weet en die, eventueel opnieuw, beginner zijn (zoals TS) de algemene wegen en principes te wijzen.

Prima als je jouw persoonlijke ervaring deelt, maar n=1, en het verbaast me dat je zo fel op iemand met een andere mening reageert en iemand die je vragen over die van jou stelt negeert.
 
Hehe bedankt voor alle reacties...

Ik ken mijn oefeningen en houdingen. Gewoon tijdje geleden dat ik nog krachttraining dee.

Buiten mijn 3 dagen KT . Probeer ik minstens 1 maal per week een HIIT training in te lassen of boksen. Ben normaal wel 5 dagen met sport bezig in de week... KT ongeveer 1.5uur. Hiit 30min of crosstrainer.


Maar ik ga nu dus mijn aantal reps verhogen in ieder geval. AL vast bedankt allemaal
 
Back
Naar boven