Fitness Seller

Vetverlies/krachttraining

Bezoekers in dit topic

Groentje1978

Novice
Lid geworden
27 jun 2022
Berichten
4
Karma
0
Lengte
1m68
Massa
78kg
Vetpercentage
41%
Hi
Ik heb hier al verschillende topics gelezen maar zie door het bos de bomen niet meeršŸ˜
Zoals je kan lezen ben ik een groentje...
Ik ben een vrouw van 44.
Altijd gelopen als sport..
Steeds rond de 63 kilo gewogen
Door problemen met mijn knieen kan ik niet meer lopen. Gevolg is dat ik serieus ben bijgekomen op 2 jaar. Ik weeg nu 78 met 41 procent vet!!! 41!!
Ik ben sinds 4 weken begonnen met krachttraining maar vraag mij af of ik in calorietekort ook spieren kan kweken?
Dat is het doel.. vet naar beneden, spieren naar boven. Kan dit gelijktijdig?
Zoals gezegd; fitnesswereldje is nieuw voor mijšŸ¤—
 
Als je nieuw bent in de fitnesswereld is het mogelijk om spier aan te maken in een deficit.
Naarmate je vordert zal dit minder goed lukken.

Je kan nu dus prima in een deficit gaan
 
Niet lopen, zoals in helemaal niet, hoe ga je naar de winkel, rolstoel ?

Of niet hardlopen?
 
Hi
Ik heb hier al verschillende topics gelezen maar zie door het bos de bomen niet meeršŸ˜
Zoals je kan lezen ben ik een groentje...
Ik ben een vrouw van 44.
Altijd gelopen als sport..
Steeds rond de 63 kilo gewogen
Door problemen met mijn knieen kan ik niet meer lopen. Gevolg is dat ik serieus ben bijgekomen op 2 jaar. Ik weeg nu 78 met 41 procent vet!!! 41!!
Ik ben sinds 4 weken begonnen met krachttraining maar vraag mij af of ik in calorietekort ook spieren kan kweken?
Dat is het doel.. vet naar beneden, spieren naar boven. Kan dit gelijktijdig?
Zoals gezegd; fitnesswereldje is nieuw voor mijšŸ¤—
Je hebt gewoon teveel gegeten, je blessure is een excuus daardoor ben jij niet aangekomen. Hele vervelende situatie, maar je komt niet op 41% bf met lucht. Je hebt gewoon meer gegeten dan dat jou lichaam nodig heeft.

Probeer eerst meer info te winnen mbt voeding/kcal/macros etc, zodat je dit snapt en je een balans kunt vinden in wat je dagelijks eet.
 
Door problemen met mijn knieen kan ik niet meer lopen.
Ik neem aan dat je hardlopen bedoeld?
Mogelijk ben je wel gewoon evenveel blijven eten en door minder bewegen boven je onderhoud blijven eten.
Dan kom je aan.

Weet je je onderhoud? (Kcal waarop je gewicht gelijk blijft)
Weet je hoeveel je nu eet in kcal en macros?
Je moet onder onderhoud eten om af te vallen.
En ja als beginner kan je vet verbranden en spieren bijkomen in een deficit (onder onderhoud eten).
 
Niet lopen, zoals in helemaal niet, hoe ga je naar de winkel, rolstoel ?

Of niet hardlopen?
Niet hardlopen. Heb heel slechte knieen die niet meer beter worden. Kan niet meer pijnloos hardlopen dus met spijt in het hart mee gestopt.
 
Ik neem aan dat je hardlopen bedoeld?
Mogelijk ben je wel gewoon evenveel blijven eten en door minder bewegen boven je onderhoud blijven eten.
Dan kom je aan.

Weet je je onderhoud? (Kcal waarop je gewicht gelijk blijft)
Weet je hoeveel je nu eet in kcal en macros?
Je moet onder onderhoud eten om af te vallen.
En ja als beginner kan je vet verbranden en spieren bijkomen in een deficit (onder onderhoud eten).
Ik had een bodyscan laten doen en daar zeiden ze dat mijn basal metabolisme 1510 was. Bedoel je dat met onderhoud?
 
Je hebt gewoon teveel gegeten, je blessure is een excuus daardoor ben jij niet aangekomen. Hele vervelende situatie, maar je komt niet op 41% bf met lucht. Je hebt gewoon meer gegeten dan dat jou lichaam nodig heeft.

Probeer eerst meer info te winnen mbt voeding/kcal/macros etc, zodat je dit snapt en je een balans kunt vinden in wat je dagelijks eet.
Absoluut! Ik kon vroeger eten wat ik wou zonder nadenken. Nu kan dat niet meer...ik eet inderdaad teveel. Ben ook een snoeper...
Mijn bassaal metabolisme is bepaald op 1510... daar zit ik wel boven....
 
Ik ben sinds 4 weken begonnen met krachttraining maar vraag mij af of ik in calorietekort ook spieren kan kweken?
Als beginner lukt dit vaak een beperkte tijd, daarna is het beter om te bulken en te cutten binnen een bepaalde marge VP.

Overigens zijn alle waarden die uit zo'n weetschaal (pun intended) komen, behalve gewicht, vrij slechte benaderingen.

BMR houdt geen rekening met sporten en bewegen. Onderhoud is het aantal kcals dat je bij je huidige activiteiten op hetzelfde geeicht houdt. Wat je wilt is het aantal kcals waarmee je (langzaam) afvalt, dst ligt iets onder je onderhoud.

Je zou kunnen bijhouden hoeveel je weegt en wat omtrekken bijhouden. Dit in combi met foto's geeft info over wat en waar je kwijtraakt of bijkomt.


Welkom en succes!
 
Laatst bewerkt:
Zoek een schema uit, een simpel doeltreffend schema kan zijn 3 dagen fullbody of ub/lb split uit de stickies. Leer vooral de compound oefeningen technisch goed uit te voeren.
Houd je voeding strikt bij (ook koffiemelk, bakvet etc) eet 2x je lichaamsgewicht aan eiwitten (gr per dag). Eet voldoende goede vetten vul de rest aan met complexe koolhydraten. Suiker is niet de duivel, maar beperk het zoveel mogelijk.
Weeg dagelijks direct na het opstaan zonder kleren. Houd je ā€Šweekgemiddelde gewicht bij en mik op ongeveer 0,3-0,5kg afvallen per week. Stuur je kcal inname bij indien nodig.
Slaap is ook heel belangrijk, zeker als je wil afvallen.
Mochten bepaalde termen onduidelijk zijn of heb je nog vragen stel ze gerust. En lees de stickies;) succes!
 
Basaal metabolisme is wat je nodig hebt als je niets doet en slaapt.
Dit moet je vermenigvuldigen met de activiteitsfactor. Dan.is dat je onderhoud..
Voor 1-3Ɨ per week doet is dat 1,375.
Maar vergeet niet....dit blijven. Indicaties gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal.je door xxxx kcsl te eten en te zien dat je gewicht constant blijft.
 
Damn.. wat vervelend dat je zo bent aangekomen zeg. En goed dat je ermee aan de slag gaat.
Wat is er slecht aan je knieƫn? Kraakbeen? Zo ja; naast gewichtsverlies kunnen gelatine en glucosamine icm chondroitine je mogelijk helpen.
Tevens kunnen goed ontwikkelde quads en hamstrings je kniegewricht ontlasten.

Welkom, zet 'm op!
 
Zo ja; naast gewichtsverlies kunnen gelatine en glucosamine icm chondroitine je mogelijk helpen.
Tevens kunnen goed ontwikkelde quads en hamstrings je kniegewricht ontlasten.
Heel goede info dit!
Zou wel even met huisarts/fysio overleggen, maar meestal helpen squats goed tegen last van knieƫn en rug.
 
Sowieso is KT goed voor je, en ik denk dat TS al wel bij een arts/fysio loopt. Maar deze info staat niet in OP. Het ligt er geheel aan welke klachten, of MSM/Gluco/Chrondo gaan helpen.(het is geen wondermiddeltje)
 
Back
Naar boven