MuscleMeat

Vetverlies log

Bezoekers in dit topic

NiceMan

Novice
Waardering
11
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
25%
Hi!

Ik ga hier updates posten over mijn voortgang. Inmiddels heb ik de fitness weer opgepakt na een periode nauwelijks wat gedaan te hebben qua krachttraining. Voorheen heb ik altijd wel gefitnesst, maar zonder echt doel. Mijn doel nu is om mijn vetpercentage te verlagen en spierdefinitie beter zichtbaar te maken

Leeftijd: 29
Gewicht: 90.5kg
Vetpercentage: ?? Wat denken jullie ongeveer?
Doel: Vetpercentage verlagen naar 10-12% (75-80kg?)
Calorieen 2200, waarvan 160 gr eiwit.

Training: 4x per week (2x upper body /2x lower body).
Stappen: 10.000-12.000 per dag

Ik sta open voor tips!
20240506_074954.jpg

Bijlagen

• 20240506_075029.jpg
    20240506_075029.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
  • Bicep
Waarderingen: K82
20+%

• Like
Screenshot_20240507-080242_MyFitnessPal.jpg
mijn macro's van gisteren. Voeding blijft in grote lijnen hetzelfde, alleen houd ik ook van koken en verschilt het soms per dag. Wel wordt hierbij rekening gehouden met de macro's.

Bekijk bijlage 624906mijn macro's van gisteren. Voeding blijft in grote lijnen hetzelfde, alleen houd ik ook van koken en verschilt het soms per dag. Wel wordt hierbij rekening gehouden met de macro's.
Qua vetten klopt er iets niet in die afbeelding.
De som van verzadigd vet + EOV + MOV zou gelijk moeten zijn aan 59.
Alle vetten die je binnenkrijgt, vallen namelijk in 1 van die 3 categorieën.

Maakt toch niet uit zolang het klopt qua "vetten". Niet alle producten in mfp zijn volledig ingevuld met de EOV en MOV.

Maakt toch niet uit zolang het klopt qua "vetten". Niet alle producten in mfp zijn volledig ingevuld met de EOV en MOV.
Als het je alleen gaat om de totale hoeveelheid vet en niet om de onderverdeling in typen vet, maakt het inderdaad niet uit.

Dit ligt denk ik aan de app MyFitnessPall. Qua vetten klopt het aantal wel

Waarom begin je met afvallen op ~ 2000Kcals ?
De zomerbroeken zijn wat te strak geworden en wil ze graag binnen een maand weer normaal dragen :)

Zit nu op 2200Kcal en merk dat ik het goed verzadigd ben. Ik zorg telkens dat mijn maaltijden voorzien zijn van veel volume (maaltijdsalades met +500gr groente) en eiwitten.

Doe ik er goed aan om hiermee door te gaan?

Je start zowel met trainen als je Kcals verlagen en waarschijnlijk wel 750-1000Kcals nu. Dat kan teveel zijn.
Je kunt het beste starten met 250Kcals minder dan voor je begon, dat hou je dag of 10 in de gaten en pas je aan waar nodig.
Wat je hierboven laat zien is 2040Kcals
eiwit 160
carbs 215
--------------
1500kcals
vet 60g= 540Kcals
------------
2040

• Like
op je volgende vraag; Weeg je dagelijks naakt bij opstaan na wc bezoek, en houd elke 3-5dagen je buikomtrek bij. Je ziet aan de weegmomenten wat er gebeurt

Ik zou ook iets hoger beginnen in kcal. Je hebt nog een lange weg voor de boeg, dus beter hou je nog wat marge.

Tip: staar je vooral niet blind op die 75-80kg @ 10-12%. De realiteit is dat je wellicht nog een stukje lager gaat uitkomen.

Klopt, als naturel mag je 3 a 5% van je VVM nog es aftrekken

Vind het heerlijk om maaltijden met veel volume te eten. Dit is bijvoorbeeld een geimproviseerde salade die voor veel verzadiging gedurende de middag heeft gezorgd! (Ei is gekookt btw 😂)
Screenshot_20240507-224055_MyFitnessPal.jpg

Gewicht vanochtend: 89,8

Afgelopen twee dagen veel gelopen (16000 stappen per dag) en twee lekkere sessies in de gym. Voel me gedurende dag verzadigd en heb weinig moeite met de verminderde calorieën.

Gewicht vanochtend: 89,1

Hierboven twee foto's. Links is van 6 mei en rechts vanochtend. Een dag in de zon zitten heeft wel gezorgd voor wat kleurverschil 😅

Ik voel mij goed en heb zit met mijn calorieën tussen de 2300-2400 per dag. Het verschil qua spierdefinitie in de foto's zie ik nog niet echt, maar ben pas net begonnen!

Gewicht vanochtend: 89,1

Hierboven twee foto's. Links is van 6 mei en rechts vanochtend. Een dag in de zon zitten heeft wel gezorgd voor wat kleurverschil 😅

Ik voel mij goed en heb zit met mijn calorieën tussen de 2300-2400 per dag. Het verschil qua spierdefinitie in de foto's zie ik nog niet echt, maar ben pas net begonnen!
Komt helemaal goed, gewoon lekker doorgaan en dan zal je zien hoe groot het verschil straks is met deze foto's

Back
Naar boven