Fitness Seller

vetverlies lukt me niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

800-1000kcal haal ik nooit als ik een uur cardio doen op een hartslag van om en bij de 150-165 dan haal ik mss net geen 700kcal. Maar als ik dat doe kan ik dat niet meerdere keren per week aan. Meestal zit ik aan 400kcal 3x per week.

Eet terug wat meer, stap weldra over naar een schema waar ik aan zo'n 2750 à 2200 zit.

clenbuterol ben ik meebeeindigd vandaag (19okt operatie) is nog wel even maar ik wil zekerheid.

Overigens merk ik dat m'n bloeddruk verlaagt is, na wat lezen zie ik dat het aan zout te kort kan liggen. Ik eet namelijk nooit zout.

Beetje optrainen door intensievere intervallen, dan haal je binnen de kortste keren veel meer kcals en je herstelt binnen 24 u volledig. Wel zorgen dat je gevoed traint, anders keldert je prestatie.

Normaal voedsel is in pricipe voldoende gezouten voor normale aktiviteit, maar als je veel zweet en veel drinkt is het goed om er zout bij te hebben. Sportdrank bevat in principe toegevoegd zout. Ik doe zelf een snufje zout bij mijn trainingsdrankje.
 
@ Ariane, het zal dan wel aan die fitnessaparaten van mijn gym liggen, maar op 80% van mijn hartslag (154), verbrand ik zo'n 400 kcal p/u. Nowhere near die 800-1000 die jij hierboven schrijft.
Mijn minimale hartslag tijdens een cardiosessie is tegenwoordig 160 (85%) en mijn max is 182 (94%) (daarboven wordt het zwaar). Maar ik doe dan meestal ook intervaltraining van 20-50 minuten.

Misschien kan je eens op een andere manier kijken hoeveel je verbruikt?
Bv 10 minuten lopen op die hartslag, en dan kijken hoeveel afstand je hebt afgelegd. Dan kan je de schattingsformule Kcals=Km*Kg gebruiken. (gewicht in kilo's maal afstand in kilometers = verbruikte kcals).
 
Ik gebruik meestal de stepmachine, dus volgens mij klopt die formule dan niet.
 
800-1000 calorieën in 60 minuten is inderdaad erg veel!


Bereken hier het calorie verbruik voor bekende activiteiten

800 Kcals is 10 Km lopen bij een gewicht van 80 Kg. Dat is voor een bodybuilder best zwaar, maar voor een loper een onderhoudsloopje. Paar intervallen erbij en hoppa je hebt 1000 kcals in een uur.

Met een lager gewicht moet ofwel langer ofwel intensiever lopen om 100 kcals te halen, bv 800 kcals bij een gewicht van 60 Kg is 13,5 Km lopen, da's inderdaad wel zwaar in een uur.

Maar goed, dat zijn rekenvoorbeelden. Het ging erom dat je voor vetverlies gewoon het meeste hebt aan zo intensief mogelijk trainen maar niet boven je anaerobe grens, ca 80% hartslag. HIIT even niet meegerekend, ik denk dat dat voor de meesten niet echt weggelegd is.
 
@Ariane1991

Wow, ik dacht ik best veel wist, maar kennelijk hebben we een expert in het midden:D Studeer je soms ook voeding en dieetiek? Just curious:p want 1991...dan zou je 17-18 moeten zijn. dr zijn dan erg weinig mensen op die leeftijd die zoveel weten...desalniettemin...hulde!:thumbs:
 
het is niet dat ik niet herstelt ben, maar ik heb ban last van mijn linkerheup. Een of andere spier die over het heup loopt. volgens de dokter ben ik daar echt mager en heb daarom last. Hij gaf me ontstekkingsremmers of wel een inspuiting als het blijft duren.
 
@Kale (en de rest) voedingsschema staat in de bijhorende sectie

hmm, eigenlijk best snel meebeginnen want 19okt wijsheidstanden laten trekken en dan zal er niet veel vast voedsel binnenkomen.
 
Nee, op de stepmachine leg je geen afstand af he! Op de loopband met jou, Faja!

Op de stepmachine leg je heus wel afstand af hoor, alleen niet op dezelfde manier als rennen, dus die formule geldt daar niet voor. Ik weeg 58 kilo bij 1,65m, dus daar zal het grote verschil in kcal verbruik wel aan liggen denk ik.
Loopband heb ik een tijdje gedaan. En dan wordt je conditie daarin een stuk beter, zodat het niet meer zo'n grote uitdaging is om op standje 12 te rennen, qua intervaltraining dan. Daarna overgegaan op de crosstrainer. Zelfde verhaal. En nu gebruik ik de stepper totdat dat ook niet zo'n grote uitdaging meer is, dan begin ik weer van voor af aan. Je moet je lichaam wel blijven prikkelen, nietwaar?
 
Op de stepmachine leg je heus wel afstand af hoor, alleen niet op dezelfde manier als rennen, dus die formule geldt daar niet voor. Ik weeg 58 kilo bij 1,65m, dus daar zal het grote verschil in kcal verbruik wel aan liggen denk ik.
Loopband heb ik een tijdje gedaan. En dan wordt je conditie daarin een stuk beter, zodat het niet meer zo'n grote uitdaging is om op standje 12 te rennen, qua intervaltraining dan. Daarna overgegaan op de crosstrainer. Zelfde verhaal. En nu gebruik ik de stepper totdat dat ook niet zo'n grote uitdaging meer is, dan begin ik weer van voor af aan. Je moet je lichaam wel blijven prikkelen, nietwaar?

Op de stepmachine leg je een vertikale afstand af, ja. Maar ik ken geen formule om op de stepmachine te berekenen hoeveel kcals je per meter stijging gebruikt of zo. Als ik zo 's rondkijk zie ik ook een enorm verschil in hoe mensen zich inspannen en wat ze feitelijk presteren, ik denk dat de techniek van steppen heel veel uitmaakt.

Bij lopen is die formule van Kg maal Km = Kcals bij iedereen eigenlijk wel een goede benadering. Ik kan me alleen wel voorstellen dat een echte beginner nog heel inefficient loopt dus die zal wat meer gebruiken per Km, en een echt goede langeafstandsloper zal het met wat minder kcals afkunnen door een hele efficiente looptechniek.

Maar waarom ik het zei is omdat je dus op die manier heel eenvoudig kan nagaan wat je Kcal-verbruik bij een bepaalde mate van (gevoelde) inspanning is.
 
Back
Naar boven