MuscleMeat

vetverlies maar buikvet niet?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
29 mrt 2020
Berichten
19
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

Ik ben nu al sinds vorig jaar september aan het afvallen en dat is me aardig gelukt. In maart dit jaar woog ik 83 kilo (-14kg afgevallen!) en had ik een vetpercentage van 17 procent. Voorheen zal dat waarschijnlijk boven de 20 zijn geweest. Nu heb ik geen krachttraining gedaan tijdens de beruchte corona periode, maar ben wel echt 4 tot 5 x gaan hardlopen (5-7km per keer). Nu ben ik vanaf 1 juli wel weer 4 a 5 keer aanwezig in de sportschool. Ik heb op een kleine dip van 2/3 weken na wel gewoon mijn voeding bijgehouden (periode april-mei-juni).

Nu ben ik vorig weekend weer een vetmeting gaan doen en ik ben 5 kilo afgevallen en van 17% van 14% gegaan ten opzichte van de laatste meting in maart. Ik kreeg te horen dat ik goed bezig was en zo door moest gaan. Ik was zelf echter verbaasd over de score, want ik ben niet eens zo heel tevreden. Ik voel namelijk dat mijn bovenlichaam wel een stuk strakker is geworden, denk aan schouders, rug, armen etc. Maar ik heb nog steeds een flinke buik en kleine zwembandjes en daar doe ik het eigenlijk voor. Nu weet ik wel dat buikvet het hardnekkigste is en dat het meestal pas als laatste weggaat, maar ben toch nog een beetje onzeker.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd vanaf welk vetpercentage echt het buikvet gaat verbranden en wat ik nog kan doen om eventueel het proces te versnellen, al is het maar 1 procent. Ik ben 29 jaar, 1.75 meter lang en eet normaal gesproken zo'n 2000-2200 calorieën per dag op een energie behoefte van 2800 kcal per dag. Daarnaast ga ik dus 4-5 keer per week naar de sportschool. Ik kan wat foto's toevoegen van mijn shape als dat helpt?
 
Hallo allemaal,

Ik ben nu al sinds vorig jaar september aan het afvallen en dat is me aardig gelukt. In maart dit jaar woog ik 83 kilo (-14kg afgevallen!) en had ik een vetpercentage van 17 procent. Voorheen zal dat waarschijnlijk boven de 20 zijn geweest. Nu heb ik geen krachttraining gedaan tijdens de beruchte corona periode, maar ben wel echt 4 tot 5 x gaan hardlopen (5-7km per keer). Nu ben ik vanaf 1 juli wel weer 4 a 5 keer aanwezig in de sportschool. Ik heb op een kleine dip van 2/3 weken na wel gewoon mijn voeding bijgehouden (periode april-mei-juni).

Nu ben ik vorig weekend weer een vetmeting gaan doen en ik ben 5 kilo afgevallen en van 17% van 14% gegaan ten opzichte van de laatste meting in maart. Ik kreeg te horen dat ik goed bezig was en zo door moest gaan. Ik was zelf echter verbaasd over de score, want ik ben niet eens zo heel tevreden. Ik voel namelijk dat mijn bovenlichaam wel een stuk strakker is geworden, denk aan schouders, rug, armen etc. Maar ik heb nog steeds een flinke buik en kleine zwembandjes en daar doe ik het eigenlijk voor. Nu weet ik wel dat buikvet het hardnekkigste is en dat het meestal pas als laatste weggaat, maar ben toch nog een beetje onzeker.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd vanaf welk vetpercentage echt het buikvet gaat verbranden en wat ik nog kan doen om eventueel het proces te versnellen, al is het maar 1 procent. Ik ben 29 jaar, 1.75 meter lang en eet normaal gesproken zo'n 2000-2200 calorieën per dag op een energie behoefte van 2800 kcal per dag. Daarnaast ga ik dus 4-5 keer per week naar de sportschool. Ik kan wat foto's toevoegen van mijn shape als dat helpt?
Hier is moeilijk een antwoord op te geven, Ook je buikvet is nu al aan het “verbranden” tijdens je dieet. Als het je doelstelling is buikspieren te zien is dit bij sommigen al bij 15% maar bij anderen dan weer pas bij 10%of lager. Zolang je onder je kcal zit trekt je buik (en ander vet) weg maar welk vet wanneer is verschillend per persoon. Niet om lullig te doen maar bij 14% heb je geen flinke buik meer.
 
Voeg maar wat fotos toe, ben benieuwd. 84kg op 175cm is denk ik geen 14%. Helaas is het onmogelijk om plaatselijk vet te verbranden. Zoals crash hierboven al aangeeft is je vetopslag genetisch bepaald. Ikzelf weeg 65kg op 178cm en heb als nog amper abbs. Terwijl mn benen echt kurkdroog zijn.... helaas heb je het niet altijd voor het zeggen, maar ik denk dat je of te weinig massa hebt opgebouwd, of alsnog te veel vet% hebt
 
84kg op 175cm is denk ik geen 14%
Gewicht is nu 78 kg als ik het goed lees? Vijf kg eraf ten opzichte van maart (83 kg) bij meting afgelopen weekend.

Een foto is idd wat makkelijker beoordelen.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Gewicht is nu 78 kg inderdaad, omdat ik 5 kilo was gevallen. Ik heb nu twee foto’s bijgesloten.
Ik krijg de 1e niet geopend, maar dat heb ik altijd op mijn telefoon, dus ligt niet aan jouw upload. Maar van wat ik zo zie, lijkt me dit geen 14%. Waar en hoe heb je de meting laten doen?
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Gewicht is nu 78 kg inderdaad, omdat ik 5 kilo was gevallen. Ik heb nu twee foto’s bijgesloten.

had vorige bericht per ongeluk verwijderd, dus ff opnieuw nu. Bij health advies in Breda. Het verbaast me niets als het niet klopt.
 
Allereerst super goed dat je al zoveel afgevallen bent. Zet dit door! Kijk even naar deze afbeelding en trek je conclusies er zelf uit. Ik denk dat we kunnen spreken van een verkeerd zelfbeeld of sprake is van een verkeerd beeld die however gecreëerd is. Als ik het zo ziet moeten er simpelweg nog wat kilos af... , maar dat gaat je lukken!
Male-1.jpg
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Gewicht is nu 78 kg inderdaad, omdat ik 5 kilo was gevallen. Ik heb nu twee foto’s bijgesloten.

had vorige bericht per ongeluk verwijderd, dus ff opnieuw nu. Bij health advies in Breda. Het verbaast me niets als het niet klopt.
Zeker niet om te kwetsen en ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat je dik bent (want dat ben je niet) maar je vp is wel wat meer dan 14%
 
Zoals hierboven wordt aangegeven, zal het iets meer zijn dan 14%. Maar: je bent van ver gekomen, dat laatste stuk ga je ook redden!
 
Wederom bedankt voor alle reacties. Zoals ik al zei was ik zelf al een beetje verbaasd, dus mijn vermoedens worden nu wel bevestigd. Maar mijn vraag is hoeveel kilo/percentage zal er nu nog af moeten. En de vraag of mijn zelfbeeld zo slecht is of ben ik gewoon nog steeds dik? Wees maar gewoon eerlijk, het motiveert me alleen maar.
 
Wederom bedankt voor alle reacties. Zoals ik al zei was ik zelf al een beetje verbaasd, dus mijn vermoedens worden nu wel bevestigd. Maar mijn vraag is hoeveel kilo/percentage zal er nu nog af moeten. En de vraag of mijn zelfbeeld zo slecht is of ben ik gewoon nog steeds dik? Wees maar gewoon eerlijk, het motiveert me alleen maar.

De vraag of iemand anders je dik vindt is niet relevant.

Gewoon lekker door blijven cutten en trainen, je lijkt een goede basis te hebben, zo volgens de foto's.
 
Allereerst super goed dat je al zoveel afgevallen bent. Zet dit door! Kijk even naar deze afbeelding en trek je conclusies er zelf uit. Ik denk dat we kunnen spreken van een verkeerd zelfbeeld of sprake is van een verkeerd beeld die however gecreëerd is. Als ik het zo ziet moeten er simpelweg nog wat kilos af... , maar dat gaat je lukken! Bekijk bijlage 498370
Ik heb het idee dat ik nu bij die 20-24 zit, terwijl ik met 16-19 al genoegen zou nemen op dit moment. Maar zo'n lichaam heb ik echt al 20 jaar niet meer gehad denk ik.
 
Ik heb het idee dat ik nu bij die 20-24 zit, terwijl ik met 16-19 al genoegen zou nemen op dit moment. Maar zo'n lichaam heb ik echt al 20 jaar niet meer gehad denk ik.

Leeftijd is geen excuus om alles te laten gaan ;). Je bent goed bezig, zet het door!
 
Iemand nog tips om buikvet verbranding eventueel te versnellen, al is het maar een minimaal verschil? Ik eet al zo’n 20 procent onder mijn kcal behoefte en heb een goede combinatie van cardio/kracht training.

lees bijvoorbeeld wel eens dat appelazijn of komijn zaad de verbranding stimuleren, of dat je een paar dagen helemaal geen koolhydraten moet eten? Weet alleen nooit zo goed wat ik moet geloven.
 
Iemand nog tips om buikvet verbranding eventueel te versnellen, al is het maar een minimaal verschil? Ik eet al zo’n 20 procent onder mijn kcal behoefte en heb een goede combinatie van cardio/kracht training.
Geduld vooral. Plaatselijke verbranding is niet mogelijk.
 
Oké en dingen als intermittent fasting of een aantal dagen per week 0 koolhydraten eten?
 
Plaatselijk verbranden is een mythe. Je verbrandt het laatste waar je het eerst aankomt,dus eer je daar bent zal je eerst op alle andere plekken afvallen. Je kan ofwel je cardio opschroeven zodat je meer verbrandt dan je binnenkrijgt of minder eten. Ik schroef steevast de cardio omhoog. Bereken wel eerst wat je behoefte is,want wat je afbrandt kun je snel weer bij eten of snacken 😉

Succes!
 
0,5 kilo gemiddeld per week (berekend over een langere periode) aanhouden en lekker doorgaan. Als het dan niet goed (genoeg) gaat antwoorden zoeken in het herbereken van je kcal inname, basis behoefte en training (99/100x zit daar de foutmarge).

Kritischer kijken dus eigenlijk en blijven eten/sporten zoals jij je er fijn bij voelt ipv van de boel weer omgooien en je heil gaan zoeken in gekke diëten waarmee je zou willen stoppen zodra je je doel bereikt hebt of voeding die je niet lekker vind.

Als je IF helemaal geweldig vind zou ik het doen, maar het is beter om je doel te bereiken met een levensstijl die je de komende jaren met gemak kunt volhouden wanneer je na de cut weer op onderhoud kan eten.
 
Iedereen bedankt voor de (positieve) reacties! Ik heb vandaag ergens anders een vetmeting gedaan en kwam wederom uit op 14 procent. Ik ga er nu dus vanuit dat het klopt. Blijkbaar is mijn buikvet uitermate hardnekkig. Heb twee foto’s bijgesloten die iets beter zijn als de vorige.

In principe boek ik gewoon goede vooruitgang en wordt mij verteld om deze lijn door te trekken. Ik merk het ook aan mijn kleding want ik ben van broek maat 34 naar 32 gegaan. Ik hoop alleen dat het vet rond mijn buik nu eindelijk gaat wegbranden. Volgende week begint de voetbal weer dus dat is gelukkig een hoop cardio erbij met sprinten en Duurloopjes.
 

Bijlagen

  • 3FD1724F-EE1E-464A-8421-5DD1A8533C25.jpeg
    3FD1724F-EE1E-464A-8421-5DD1A8533C25.jpeg
    124,8 KB · Weergaven: 420
  • 8D227A72-8039-4E34-AD5D-CEFBE67888CF.jpeg
    8D227A72-8039-4E34-AD5D-CEFBE67888CF.jpeg
    110,9 KB · Weergaven: 372
Back
Naar boven