MuscleMeat

Vetverlies maar zonder spierafname?

Bezoekers in dit topic

artorius

Cool Novice
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
206
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hee allemaal,

Graag zou ik mijn vet% van 14% naar 10/11% willen brengen, maar ik ben nu al ongeveer 4 maanden met nieuw materiaal serieus begonnen krachtstats op te bouwen en wil dadelijk niet droog zijn maar mijn spiermassa kwijt..

Daarom wou ik gewoon 3 daagse splitschema maken met
Dag 1 Benen schouders (maandag)
Dag 2 Borst bicep (woensdag)
Dag 3 Rug tricep (vrijdag

En na iedere krachttraining nog 15/20 minuten cardio om te gaan voor wat extra vetverlies. en op 3 van de tussentijdse dagen wil ik focussen op cardio + buik.
Hiervoor wil ik of gewoon rond de 30 minuten lopen/roeien en/of H.I.T gebruiken.
De meeste H.I.T schema's die ik wil gebruiken neem ik van sixpackfactory.com.

Waar ik nog niet helemaal uit ben is hoeveel herhalingen ik moet gaan doen, Ik heb laatste tijd 4x8 gedaan en dat beviel goed voor massa.
Maar nu wil ik ook wat meer vetlverlies laten opkomen.

En natuurlijk weet ook ik dat de Key ligt bij de voeding maar deze post is puur gericht op mijn trainingsschema :D
 
Je wilt je spieren nog steeds blijven stimuleren op spiermassa zodat je deze ook niet verliest. Gewoon 4x8 aanhouden dus als dat werkt, je zult weinig spiermassa in de cut erbij krijgen. Let je er wel op dat je ook nog rustdagen in je schema houdt, en niet oververmoeid raakt.
 
Oke dan misschien 2 dagen houden voor cardio en buik dan zou er wel genoeg rust moeten zijn ?
 
Intensieve cardio heet HIIT en niet HIT, dat is intensieve krachttraining (low volume voorbij failure zeg maar).

en alsjeblieft ga niet focussen op buik.
 
En waarom niet op buik?
 
Omdat dat maar voor een heel klein gedeelte helpt. Je kan beter focussen op grotere spiergroepen..
 
Back
Naar boven